Em@lie Skrevet 20. mai 2002 #1 Del Skrevet 20. mai 2002 Nytt drap i Oslo. Så er det duket for ny debatt. Enda et drap i Oslo ved utested. Hver gang dette skjer så kommer politi, justis og forteller alt de skal gjøre. Det blir like fort glemt. Nå når det rammet en politi så skal det bli spennende å se om det blir makt ut av ordene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #2 Del Skrevet 20. mai 2002 Nå må vi ikke krisemaksimere da. Dette var bekjente av hverandre som kranglet, akkurat som en helt vanlig norsk helgefyll. At mannen tilfeldigvis var politimann har like liten relevans i saken om han hadde vært biblotekar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 20. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2002 Du får det til å høres ut som det er vanlig og godtatt med skyting. Grunnen til at jeg spurte ang. politimann var: Blir det alvorligere siden det var en politi? Vi husker alle dørvaktene? Vi har vel glemt det snart. Og disse idiotene som braser rundt i byen med skytevåpen, hva er grunnen til det? Hva kan vi gjøre med det? Det var nok tilfeldig at det var en politi. Det kunne like godt ha vøri deg. Din bror eller far. Uansett, jeg syns det er tragisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #4 Del Skrevet 20. mai 2002 Du får det til å høres ut som det er mye vold der ute? At sjansen for at du skal bli drept er svært stor. Det er synd du har slik angst, men sannsynligheten for at du sklir på asfalten i en bananskall er hundreganger mer enn om du mot all formodning tilhørte et kriminelt belastet miljø,..... så er sjansen LITEN for at noe skal skje deg eller folk du kjenner. Forresten er en slik frykt et hån mot mennesker i den store verden, nå sist flyktningsleire i Palestina. Det handler om å se ting litt i perspektiv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 20. mai 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 20. mai 2002 Mulig du sitter trygt og godt innestengt for med pc foran deg. Der sitter du og ser kun din egen verden. En verden som ikke strekker seg lengre enn til din navle. Klart jeg er "bekymret" for den grove volden som skjer hver dag. Den bekymringen tror jeg er positiv å ha. Jeg har ikke angst for den, som du sier. Vel, er det ille det som skjer rundt i verden, men akkurat nå er jeg i Norge. Tror det står ille til med folk om en ikke reagerer når slikt skjer. Du er ung ennå Waco, men du blir mer bekymret med årene. Det kommer naturlig med barn. Jeg var vel like flåsete som deg når jeg var ved samme alder. Du trodde du provoserte meg også? nei, du gjorde ikke det. Jeg syns du bare er umoden og flåsete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 20. mai 2002 #6 Del Skrevet 20. mai 2002 Det er vanvittig trist uansett. (Waco sine sammenligninger med bananskall er jo aldeles fantastisk. Hans sedvanlige "tøff i trynet syndrom")12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #7 Del Skrevet 20. mai 2002 Åssen er det når man skal forholde seg til realitetene? Det er svært få steder det er så trygt som i Oslo. Det har aldri vært tidligere i historien så safe å gå rundt på gata. Dette er faktaer. Og ja, jeg synes dere jenter krisemaksimerer hver eneste gang det skjer noe... Man kan ikke gå rundt å være redd hele tiden. At jeg skjemmes over disse luksusproblemene er hevet over enhver tvil. Det er treganger så mange som dør av passiv røyking enn drap!!!!! Og du har nok rett i at man bekymrer seg mer med alderdommen, men jeg takker vårherre at KG helbreder meg for hypokondori, sjeldent har jeg ledd så mye av teite kvinnemennesker..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 20. mai 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 20. mai 2002 Det å skyte et menneske, det er ren henrettelse. Umotivert vold som vi alle bør ta avstand fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. mai 2002 #9 Del Skrevet 20. mai 2002 Trodde ikke det kom til å skje, men akkurat her er jeg faktisk helt enig med Waco! Selvfølgelig er det tragisk at et menneske ble skutt, spesielt for den dreptes familie og venner. Men det er ingenting man kan gjøre for at det skal bli umulig å drepe i et samfunn. I såfall må alle som lever der være lenket til veggen og overvåket 24/7. Dersom noen vil drepe uten at de frykter for konsekvensene, så er det mulig uansett hvilke tiltak som gjennomføres. Vi har det tross alt stort sett trygt og godt her i Norge, det er bare å kaste et blikk over til USA, så ser vi det. Samtidig som vi sitter her i snille, lille Norge, så lider mennesker i resten av verden. Sult, nød, krig, mangel på rent vann, brudd på menneskerettigheter og diktatorvelder. Milliarder av mennesker! Det er sant at vi er i Norge nå, men vi er også i verden. Hvorfor skal vår kollektive samvittighet stoppe ved landegrensene til vårt eget land? Hvorfor skal vi bare bry oss om medmennesker som har samme nasjonalitet som oss? Hvorfor roper vi om tiltak der det trengs mindst i stede for der det trengs mest?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #10 Del Skrevet 20. mai 2002 Ragnhild... wow, imponert! Det er hyggelig at jenter også kan vise seg som reflekterte mennesker, Ragnhild jeg må si du har nyansert synet mitt på kvinner. Bravo! Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. mai 2002 #11 Del Skrevet 20. mai 2002 Kjære deg, visst det var alt som skulle til så har du møtt for få kvinner i ditt liv. Kanskje du burde tibringe mindre tid med pensumbøker om mere tid sammen med kvinnelige medstudenter? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #12 Del Skrevet 24. mai 2002 Dersom waco ikke bare får ut oppmerksomhetsbehov og agresjon her, så er dt veldig få jenter som vil ha noe med ham å gjøre, så du er inn epå noe der hehe MANNEN er død lenge leve mannen.... Mann70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. mai 2002 #13 Del Skrevet 24. mai 2002 Det er sant nok at norge (fremdeles) er et ganske sikkert land å ferdes i. At det er fåtallet som blir skutt/drept pga vold og ondskap. Ihvertfall dersom vi sammenligner oss med andre land. MEN, det er vel ingen grunn til at vi skal overse, ignorere eller "godta" de volds-gjerninger som faktisk finner sted!? At det foreløpig er lite i forhold til andre land, er kanskje sant, men ønsker vi at Norge skal forbli ett relativt trygt land å ferdes i, så må vi også ta forholdsregler, og prøve å lære av di gjerningene som faktisk finner sted. Vi må prøve så godt vi overhode kan å beskytte utsatte grupper, og mennesker generelt, fra vold. Og det gjør vi vel ikke ved å bagatelisere det!? Siden dette dreier seg om å prøve å finne lover og regler som skal beskytte best mulig, så er dette også noe som er enklest å jobbe med for Norge. Lille Norge har lite de skulle ha sagt om lover og regler i USA, selv om det kanskje burde vært mer av det der og. Derfor bør vi når det gjelder slike affærer gjøre noe der vi kan. Og i hovedsak så er det Norge. At man på verdensbasis må jobbe for en sikrere tilværelse for alle, er sant. Men det betyr ikke at vi ikke kan jobbe med sikkerheten i norge også. og at det er større risiko for å slå hodet ved fall på bl.a. bananskall er jo så, og kanskje vi burde blitt strengere med hvor det er lov å kaste søpla si også, sette opp flere søppelkasser hadde jo vært en ide... men at det tar flere liv å røyke eller kjøre bil, er en dårlig grunn til å ikke ta tak i kriminaliteten som er her, og som er voksende! La oss håpe at politikerne våre ikke er like bagatelliserende som noen av innskriverne her inne! Jeg vil gjerne ha ett så trygt som mulig land også i fremtiden jeg nemlig.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 24. mai 2002 #14 Del Skrevet 24. mai 2002 Waco: Dette er de eneste komentarene jeg har til deg: Dessuten, hvordan vet du at de to det gjaldt var kjente ?! Det er mere enn hva jeg har hørt og lest....... Uansett er drap forkastelig. Selvom da denne politimannen skulle ha slengt no' "dritt" til gjerningsmannen - forsvarer det ikke handlingen ! Var det ikke en by/et sted hvor alle som skulle inn til sentrum ble sjekket for våpen ?! Vanskelig å gjennomføre i de større byene, men noe må skje..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #15 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg må faktisk le litt av de som synes Oslo er så "skummel"..jeg ler også av min samboer som er en stor og sterk mann fra bygda(!!) (som aldri provoserer noen)ikke tør å dra til byen av redsel for å bli slått ned. Og ihvertfall ikke gå på Karl Johan ...Nei, egentlig gråter jeg. Javisst skjer det av og til grusomme ting i den byen, men det er vel egentlig ikke mere enn man kan forvente i en "storby". Og så bør man jo tenke litt på hvordan man oppfører seg selv også..,Hvis folk fra bygda viser de samme holdninger direkte mot Oslofolk som de gjør her på bygda så er det ikke rart at de blir slått ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå