Gå til innhold

Smarttelefon - Forsikring ved skade/tyveri

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Tenkte å kjøpe min første smarttelefon snart.

Men lurer på hvilke forsikringer man bør ha, om man i det hele tatt bør ha det?

Knust skjerm er jo et vanlig problem tydeligvis. Og hva med tyveri?

Og hvilke deksel eller etui gir best beskyttelse?

Mobilen blir jo ikke ødelagt når den ligger i væska, men skjer jo oftere når man bruker den (f.eks. snakker i den) og kan jo lett miste den da..

Videoannonse
Annonse
Gjest SemperFi
Skrevet

Om du har innbo eller reiseforsikring er telefonen dekket.

Jeg har chess og kan også få billig forsikring gjennom de også.

Jeg vil si det er unødvendig om man behandler mobilen på en helt normal måte.

Du kan velge mellom hard-deksel eller silikon-deksel. Silikon gir beskyttelse for støt også da silikonen absorberer støtet. Men silikon-deksel er tykkere enn hard-deksel.

Vil også anbefale slike ting man legger på skjermen, så slipper du at skjermen blir ripet opp av nøkler, etc i vesken.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for bra svar! :)

Tenkte å ha Talkmore sitt Alt i Ett abonnement. Men lurer på hvor mye 500 MB data egentlig er?

Er det lite til en smarttelefon som jeg sikkert kommer til å bruke en del på facebook?

Hvis mobilen blir stjålet fra meg på f.eks. bussen og jeg hadde den i væska. Vil innboforsikringen dekke det da?

Skal skaffe silikondeksel og plastfilm for å ha utenpå :)

Gjest SemperFi
Skrevet

500 MB er nok til facebook og nettsurfing, men vil anbefale å ha mer om du ikke har Wifi hjemme. Kan anbefale 3G Watchdog app, der kan du sette opp hvor mange MB pr mnd du skal bruke, så varsler applikasjonen deg når du er på vei til å nå 500mb (500 mb er ca 1/2 1GB).

Reiseforsikring vil dekke tyveri.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk :)

En ting til. Hadde det vært lurt med Elkjøps Trygghetsavtale kanskje?

http://www.elkjop.no/cms/c-mlwKeQuvO_oAAAEo2fk7Uj5O/trygghetsavtale

Sånn i fall jeg mister den og den blir ødelagt?

Jeg bor på hybel og studerer, så har ikke egen innboforsikring og heller ikke reiseforsikring. Men foreldrene mine har det, men har ikke funnet ut om det dekker mine eiendeler enda.

Det er Lo Favør Innboforsikring. Og tror de har reiseforsikring også. Men jeg er 20 år og bor på hybel, så vet ikke om det dekker meg også enda. Men skal prøve å finne det ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk :)

En ting til. Hadde det vært lurt med Elkjøps Trygghetsavtale kanskje?

http://www.elkjop.no/cms/c-mlwKeQuvO_oAAAEo2fk7Uj5O/trygghetsavtale

Sånn i fall jeg mister den og den blir ødelagt?

Jeg bor på hybel og studerer, så har ikke egen innboforsikring og heller ikke reiseforsikring. Men foreldrene mine har det, men har ikke funnet ut om det dekker mine eiendeler enda.

Det er Lo Favør Innboforsikring. Og tror de har reiseforsikring også. Men jeg er 20 år og bor på hybel, så vet ikke om det dekker meg også enda. Men skal prøve å finne det ut :)

Fant ut at foreldrene mine har innbo og reiseforsikring men den varer til barna fyller 20 år. Så da har jeg egentlig ingen forsikringer på meg selv eller eiendeler ser det ut som... :P

AnonymBruker
Skrevet
Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Fant ut at foreldrene mine har innbo og reiseforsikring men den varer til barna fyller 20 år. Så da har jeg egentlig ingen forsikringer på meg selv eller eiendeler ser det ut som... :P

Du burde absolutt forsikre deg før du er 21

Les litt mer om det her og her.

Jeg finner ekstraforsikringer som elkjøp, expert, lefdal, euronics, etc selger dårlige og unødvendige. Det er som en dobbeltforsikring, mao noe du ikke trenger om du har reise eller innboforsikring.

Den første er hardcase bak.

Og den andre er hardcase bak og lær foran.

Hardcase er gode mot riper, men tar ikke imot støt så bra pga tykkelsen og at det er hardplast.

Men den andre har lær foran, ser ut som den er litt tykk, lær tar imot støt bra.

Endret av SemperFi
AnonymBruker
Skrevet

Du burde absolutt forsikre deg før du er 21

Les litt mer om det her og her.

Jeg finner ekstraforsikringer som elkjøp, expert, lefdal, euronics, etc selger dårlige og unødvendige. Det er som en dobbeltforsikring, mao noe du ikke trenger om du har reise eller innboforsikring.

Den første er hardcase bak.

Og den andre er hardcase bak og lær foran.

Hardcase er gode mot riper, men tar ikke imot støt så bra pga tykkelsen og at det er hardplast.

Men den andre har lær foran, ser ut som den er litt tykk, lær tar imot støt bra.

Ok :)

Skal se på linkene.

Men denne er i gummi. Er ikke det best kanskje? http://www.ebay.com/itm/Black-Rubber-Rubberized-Cover-Hard-Case-Film-HTC-Incredible-S-S710e-ZVBC568-/380397589771?pt=PDA_Accessories&hash=item589176950b

AnonymBruker
Skrevet
Gjest SemperFi
Skrevet

Jo står litt lengre nede i beskrivelsen "Main Material: soft rubber" "Shock, impact & scratch protection" :)

AnonymBruker
Skrevet

Jo står litt lengre nede i beskrivelsen "Main Material: soft rubber" "Shock, impact & scratch protection" :)

Ok, tusen takk for at du gidder å hjelpe så mye!! :)

Unnskyld at jeg maser , men denne er også i myk silikon hele veien rundt, ikke sant?

På baksiden også? Må bare være helt sikker før jeg bestiller.

http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=product_info&cPath=139_313&products_id=1999

(denne siden var på norsk så kan likesågreit kjøpe her).

Gjest SemperFi
Skrevet

Ble litt usikker på den, virker ikke som det ut ifra bildene.

Men det står myk silikon.

Du har 14 dager angrefrist når du bestiller fra norske nettbutikker, om den ikke er i myk silikon er det bare å returnere varen.

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt usikker på den, virker ikke som det ut ifra bildene.

Men det står myk silikon.

Du har 14 dager angrefrist når du bestiller fra norske nettbutikker, om den ikke er i myk silikon er det bare å returnere varen.

ok :)

Takk igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...