AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er en jente som går første året på videregående.. I begynnelsen gikk det mildt sagt rett til h******.. I løpet av noen få måneder hadde jeg 25 dager fravær + 30 timer.. Etterhvert gikk ting oppover og jeg begynte å trives på skolen. Nå kommer jeg godt overens med de i klassen, men for å si det slik; jeg hverken trives eller mistrives. Jeg har ikke tenkt på skolen for hele juleferien, men nå begynte jeg plutselig å tenke på den igjen og jeg gruer meg. Kjenner at jeg har en klump i halsen som jeg alltid hadde når jeg drev å skulket skolen fordi jeg ikke ville være der. Grunnen til skulking er sosial angst, depresjon og lignende.. Kjæresten min er også bortreist og kommer ikke hjem før i slutten av januar, så jeg har liksom ingen å støtte meg på. Har psykologen min, men det er mye bedre å støtte seg til noen man kjenner personlig og har et bedre forhold med, enn med en psykolog.. Jeg trenger bare litt hjelp til å roe meg ned litt. Gruer meg bare til å se folk, til at folk ser meg osv. I tillegg gruer jeg meg EKSTREMT til russetiden.. Hva skjer da? Blir jeg sprutet vann på hele dagen? Kidnappet? En venninne av meg som er russ påstår at jeg er havnet på svartelisten (hun som plasserte meg der sier hun), og jeg har direkte panikk. Her blander de også eddik i vannet de spruter på førsteklassingene.. Kommer dette til å skje hver dag? Får litt flashbacks tilbake til da jeg ble mobbet jeg, når jeg tenker på hvordan det kommer til å gå i russetiden.. Når begynner de med terroriseringen av oss førsteklassinger? Gruer meg så fælt til alt som har med skole å gjøre. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg slapp skole og bare kunne gå rett ut i jobb, men dessverre.. Får bare kjempe meg gjennom to og et halvt år til. Det gjør vondt å gå til og fra skolen, for jeg liker meg ikke, jeg føler ikke at jeg passer inn og det går egentlig ikke så greit. Skole har alltid vært et mareritt for meg og jeg tenker på det hele tiden... Er så glad for at jeg i juleferien la fokusen over på andre ting, slik at jeg slapp å tenke på skole. Nå blir det full konsentrasjon helt til sommeren og det tærer virkelig på energien.
Teqi Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Siden du er skeptisk til russetiden, ville jeg snakket med rådgiver på skolen om dette. De har ikke LOV til å gjøre deg vondt, når vi svartelistet var vel det verste vi gjorde å sprute vann, men kun når det var varmt og førsteklassingene var "med på leken" Ellers får du ha lykke til med det andre, har dessverre ingen erfaring med det så håper du får andre svar
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er utrolig skeptisk.. Har fått inntrykk av at de skal terrorisere oss hver eneste dag. Men er russen faktisk snille? For eksempel om det er kaldt og jævlig en dag, så spruter de ikke vann på oss, sant? Jeg bor forresten på et lite område, altså ikke midt i Oslo liksom. Vi er få innbyggere her og skolen er ikke så gigantisk at det gjør noe, om det har noe å si.. Har aldri hørt så mye dritt om russene som har vært her, men i fjord var det visst nok litt ille.
Miah Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Du trenger ikke stresse så fælt med russetiden. Var russ i fjord, og svartelisten hos oss var laaang. Såpass lang at jeg ikke engang ante hvem som var på den, så vi brydde oss ikke. Husk at russ liker folk som ikke liker det de gjør, så om de kommer mot deg med vanngevær er det bare å holde kjeft. Er ikke noe kjekt om dere ikke skriker, hehe. Merkelig, men sant. Tviler sterkt på at russen gidder å henge etter dere hver eneste dag. Er dårlig gjort om de blander eddik i vannet. Den eneste gangen vi gjorde det, var da førsteklassingene kom etter oss med gevær og ballonger. Ta med deg ekstra klær på skolen om du er såpass redd for det, men tro meg, som oftest er russen opptatt med å sove ut rusen eller gjøre knuter - ikke løpe etter førsteklassinger med vann. Terrorisering? Er virkelig ikke noen terrorisering, spesielt ikke mye av det her på vestlandet. Gidder ikke å bruke russetiden vår på løpe etter førsteklassinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå