Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli FIT (vol. 2)

Diddles

Anbefalte innlegg

Ukas siste treningsøkt ble gjennomført igår, til tross for stølhet og at jeg var trøtt som en dupp - så; klapp på skuldra til meg selv :klappe: Når jeg først hadde varmet opp var det ikke så ille, med tanke på at vi hadde monsterinstruktøren :haar: Hun er ikke menneskelig altså!! Knebøy på en fot (omg!!!) svei godt mens utfall der vi hoppet (!!!) over til neste bein var helt jæææææ.... :daane: I tillegg hadde vi noen mageøvelser som gjorde meg så sliten at jeg ble kvalm :fnise:

Pulsmessig lå jeg rimelig høyt hele veien, ser det gir et helt annet utslag med saltrening enn spinning; jevnere høyt oppe :jepp:

Så alt i alt en god treningsuke, med 3 ganger styrke/ kondisjonstimer og masse turgåing i tillegg :happy:

Lørdagens resultat:

Antall kalorier: 599

Gjennomsnittspuls: 81 %

Maxpuls: 97 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hakeslepp: Da var det like greit at jeg droppet den treningen. Jeg hadde dødd! :fnise: Fant veldig fort ut at rumpa mi var steinhard da jeg skulle prøve å gå opp trappene hjemme hos mamma. Godt vi ikke har trapper her hjemme tenkte jeg da. :sjenert:

Men du er kjempeflink! :hoppe: Gleder meg til neste trening nå! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:klappe: Så flink du er!! :nigo: Regner med du kommer til å kjenne det, knebøy og utfall er alltid invalidiserende for meg ihvertfall, stølheten kommer snikende og blir værende i dagesvis.... :daane:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt invalid, utrolig nok, men jeg kjenner jeg har både rumpe og lår for å si det sånn :ler: Det er litt sånn godt-vondt :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat? 3 dager etterpå??? Nei nei nei, dette være den verste dagen :bond::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
:flau: Jeg leste visst ikke at ukas siste økt var lørdag, jeg trodde det var i går... Da har du helt rett kjære Diddles :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg får betale for den store kjeften min... :fnise: NTC-trening i går med både gående utfall og diverse varianter av knebøy med og uten vekter og etterfølgende hopp :daane: Jeg kjenner stølheten krype inn i den store rompemuskelen allerede for å si det sånn, og det er bare dag 1...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du jeg tenkte akkurat på det samme :nigo: Skal høre med mamma om hun kan ha Liten :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop woop - ukas første og siste treningsøkt er gjennomført :trene: Denne uka har vært laber på treningsfronten, men jeg har gått desto mer tur, og løftet mye på Liten, så vi sier det er greit :sjenert::ler: Fantastisk økt idag ihvertfall, monsterinstruktøren idag også, men det føltes bedre idag enn sist lørdag...mulig det er fordi jeg er uthvilt, ellers tenker jeg også det er fordi jeg kjenner øvelsene igjen og begynner å finne formen min tilbake :nigo:

F.o.m imorgen blir det oppdatering på vekt og cm også, nå nytter det ikke å ligge på latsiden - kiloene skal av og kroppen skal strammes opp!! Bikinisesongen er bare noen få mnd vekke :haar: 30. juni er det ingen vei tilbake, da sitter vi på flyet til Rhodos - kroppen må være fit innen den tid :regler:

Antall kalorier: 602 :happy:

Maxpuls: 99 % (mulig den må skrus opp ett hakk, må høre med de...99 % = jeg såg stjerner og måtte nesten kaste opp, så den kan være rett også :fnise:)

Gjennomsnittspuls: 82 %

Gudd sjitt, jeg er fornøyd med dagens innsats!! Som belønning stakk jeg innom "hjemmebaksten" på veien og kjøpte påsmurt grovt horn med ost og skinke, og tok en latte til når jeg kom hjem :5: Så er utfordringen å ikke overdrive sjokoladespisinga da :sjenert: Min store last...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det ser ut for at trening 1 gang i uka er i ferd med å bli en trend :filer: For det har ikke blitt mer denne uka heller...med syk Liten og halvslakk mamma har uka gått bort i lange hviler og kortest mulig turer med vovvis :sjenert: Men nå er både Liten og jeg friske igjen, så da gyver vi på med ny iver :happy: Dagens økt i spinningsalen var hinsides alt annet fantastisk :bolledeig: Jeg har ikke vært klar over hvor mye jeg har savnet akkurat denne instruktøren før idag!! Hun er en høydare spinning-messig, det er sikkert :hoppendeglad: Hun syntes jeg fortsatt kom for lett opp i høy puls og satte maxpulsen min opp enda 7 hakk, fra 205 til 212, så får vi se om det hjelper...det skal visst være ekstremt vanskelig å bikke mer enn 92 %, per idag er det tungt men ikke sånn at det er uoverkommelig, så hun har sikkert rett i å sette den opp! Hun anbefalte maxpulstest, men jeg vet ikke om jeg orker slæsj gidder - dette er en lettere måte å gjøre det på :fnise:

Men vi får se, med ny maxpuls og ny vekt, hvordan ståa er uti neste uke!

Spinn 1, 45 minutter:

Gjennomsnittspuls: 83 %

Maxpuls: 96 %

Antall kalorier: 542

Treningseffekt: 5,0 - for mye, bør ikke gjøres for ofte....

Vekt 17.03.12

64,7 kg :vekt:

Med andre ord, fortsatt 5 kg igjen før jeg kan si jeg er fornøyd :regler: Matchvekta mi på 58 kg kan jeg nok bare se langt etter, men 60 kg bør jeg kunne klare hvis jeg bestemmer meg og går inn for det! Jeg ser at det har strammet seg opp her og der, desverre har jeg ikke vært intelligent nok til å ta mål før jeg begynte å trene :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig trening! :happy:

Dersom det skal være kjempevanskelig å komme opp til 92% har nok jeg også for lav maxpuls tror jeg. :klo: Som du sier; det er tungt, men det går helt greit liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ha peiling, så jeg får stole på at hun har rett ;) Hun sa også at det i og for seg ikke var noe poeng i å bikke over 92 % fordi det ikke hadde noen treningseffekt for oss som ikke er på toppidrettsutøver-nivå (jesus for et ord!!!) :sjenert: For meg som synes det er stas å være over 90 % er jo dette totalt uforståelig :ler: Sliten er jeg iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, god start på uka med 2 timer tur igår og spinning idag :happy: Mamma passet knøttet mens jeg svettet som en gal på sykkelen :trene: En ting er ihvertfall sikkert, de trenger ikke å skru maxpulsen min noe mer opp :daane: Idag jobba jeg som en helt, og likevel kom jeg ikke over 90 % før de siste 2 minuttene :overrasket: Så, merker absolutt forskjell på pulsen, og antall kalorier sank også idet jeg rettet vekta :tunge1: Det er skikkelig teit at en forbrenner mindre kalorier etterhvert som vekta går nedover :dry:

Spin 2, 45 minutter

Antall kalorier: 455

Maxpuls: 92 %

Gjennomsnittspuls: 82 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Det med kalorier har irritert meg også, forbrant jo mye mer da vi startet vår challenge enn på slutten! :rolleyes: Men det er en grei pris å betale når alt kommer til alt da ;)

:hoppe: for bra start på treningsuka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...