Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli FIT (vol. 2)

Diddles

Anbefalte innlegg

I`m back :nigo:

Torsdag blir det trening igjen, etter et veldig langt opphold pga en aldri så liten graviditet som ikke tillot trening etter uke 18 og påfølgende spedbarnstid sittende i sofaen med puppen ute :fnise:

Hovedmålet er som tittelen sier; å bli fit! Jeg vil tilbake til pre-graviditetskropp, og det helst fortere enn svint :fnise:

Helt ille er det ikke, jeg har klart å ta av alt jeg la på meg mens jeg gikk gravid, men det trengs å strammes opp litt her og der ;) Nå har jeg ikke muligheten til å kjøre på sånn som før, med ei lita tulle hjemme som også krever sitt begrenser det seg jo noe...Men litt er bedre enn ingenting :happy:

Erklærer derfor treningsdagbok vol. 2 for åpnet :hoppendeglad: Hurramegrundt som jeg gleder meg til torsdag :bond:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Jeg har ny tights, spinningbukse, treningsbh og sko :tommelopp: Dette må jo bare bli bra :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hit måtte jeg jo bare løpe inn! :jepp: Spørs om jeg må bli flink igjen også nå da, i og med vi fulgte hverandre sist! (og jeg har ikke noen graviditet og liten snuppe å skylde på, bare egne latskapsgener... :sjenert: )

Lykke til med treninga! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The more the merrier Nef :hoppe: Nå ligger du vel mer enn ett hestehode foran meg både når det kommer til styrke og kondisjon i skrivende stund :hoho: Men jeg håper og tror jeg kommer fort tilbake i form, om ikke like god form som før dette graviditetsgreiene, så ihvertfall mye bedre enn det er per idag :fnise:

Hilsen hun som puster tungt etter å ha trillet vogn opp en bakke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungpuster her også. :sjenert: Treningssenterdama kommenterte at jeg nok kom til å få slite på mor og barn-trening med A. :hoho:

Håper du kommer i morgen! Når hadde du tenkt å være der egentlig? 9isj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: ja det tenkte jeg på idag, noen får nok større muskler fortere enn andre :fnise: Kanskje vi må byttelåne litt innimellom :5:

Jeg satser stort på trening imorgen, til tross for hals som klør - det fortrenger jeg glatt ved å ta en paracet og to ;)

Ja rundt 9 er vel greit, ikke før...treffes i resepsjonen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttelåning høres veldig greit ut. Kan tenke meg jeg blir skikkelig sliten i morgen. 10 kg er mye, det, ihvertfall dersom vi skal ta mange knebøy eller bicepstrening. *fraværende muskler* :fnise:

Jepp, da treffes vi i resepsjonen klokken 9. Iiiii, gleder meg! :bond::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfall med 10 kg ekstra er rimelig tungt ja ;) Nå er jo ikke Liten så liten lenger heller, hun må jo være 7 kg ihvertfall, så det begynner å hjelpe på her også :gjeiper: (Jeg hadde 10 kg i hver hånd når jeg trente med PT og gråt nesten etter 4 stk de første gangene :hoho: Liten trøst; A er bare halvparten av det, og det går seg til!)

Ohoy, gleder meg jeg med :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da er vi to. Har akkurat spontankjøpt fullt slyngeutstyr fra slynge.no

og startet på en nyttårsdiett som jeg tviler på jeg klarer å holde mer en noen dager.

Men jeg skal prøve, og det er det viktigste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: spontankjøpt slyngeutstyr :fnise:

Slyngetrening er grisetungt og kjempebra trening!! Good luck with that, jeg tror du klarer det jeg :nigo:

Diett nytter ikke her, jeg sprekker etter 1/2 time :fnise: Men normalt sunt kosthold, litt variert trening og en porsjon tålmodighet gjør susen det også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Pga hjernerystelse ble oppstarten av treningsåret 2012 noe amputert..jeg er forsiktig igang nå, en uke etter skjema :tunge1:

Trening denne uka blir forhåpentligvis følgende, så sant hodet henger med:

Mandag:

30 day shred level 1 - dag 1 - gjennomført

Tur med vovvis og Liten - gjennomført

Tirsdag:

Mor-barn trening (styrke) - forsov oss :sjenert:

30 day shred level 1 - dag 2 - gjennomført

Onsdag:

30 day shred level 1 - dag 3 - gjennomført

Torsdag:

Stram opp - ikke gjennomført, Liten ville ikke sovne :kjefte:

30 day shred level 1 - dag 4 - gjennomført

Tur med vovvis og Liten - gjennomført langtur x 2

Fredag:

30 day shred level 1 - dag 5 - gjennomført

Tur med vovvis og Liten

Lørdag:

Spin 1 - gjennomført

30 day shred level 1 - dag 6 - gjennomført

Søndag:

30 day shred level 1 - dag 7 - gjennomført

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg kom plutselig på en ting... Hvorfor finnes det ikke hviledager som en del av denne 30 Day Shred-greia? :klo: Restitusjon er jo en viktig del av ethvert treningsopplegg, ikke minst for å forebygge belastningsskader og ikke drive rovdrift på kroppen... :sjenert: Jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er du som har fasitsvaret på dette altså, men har ikke tenkt på det før jeg så ukeplanen din...

Hvordan syntes du dag 1 var? Gikk det bedre enn for mannen til Mazilla? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke :vetikke: Synes også det er litt rart, for det strider mot alt jeg har lært tidligere...tror jeg kommer til å være rimelig sliten etterhvert :sjenert: Jillian sier selv at kroppen må presses for å forandres, så det er mulig det ligger noe der?!

Dag 1 gikk ganske greit, ingen tegn til at jeg måtte spy verken underveis eller etterpå :fnise: Men jeg kjenner jeg fikk kjørt meg, så dag 2 med støl kropp blir nok tyngre ;) Skal på mor-barn trening først imorgen....så hjem og shred'e mens Liten sover :sjenert: Gidder ikke dusje og skifte for så å trene igjen litt senere, så da kjører vi på :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg satser på det er riktig, så sant det ikke betyr at hviledager er bannlyst for all evighet... :ler: Da tror jeg kroppen protesterer heftig etter en stund...

Her har du ihvertfall litt ekstra motivasjon, vedkommende som har lagt ut videoen har glemt å klippe den først, så det tar ca 1.30 før det skjer noe. Men når det først skjer noe er det bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...og DER var jeg lei shred`en :tunge1: Seriøst, hjemmetrening er ikke noe for meg, det synes jeg bare blir styr..og kjedelig!!! De samme øvelsene hver bidige dag! Nei, jeg gidder ikke :fnise: Men trene skal jeg likevel, formiddagstrening der Liten kan være på barnepassen :jepp:

Denne uka håper jeg å få til:

Tirsdag: Mor & Barn (styrketrening) - gjennomført

Onsdag: Step / Styrke

Fredag: Spin Intervall

i tillegg til tur hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter - og en god treningskamerat i Belle som kan sparke meg bak når jeg trenger det :fnise:

Dagens økt på O2 Low gikk som det suste, mens Liten var på barnepassen og koste seg (håper jeg :fnise:) sammen med Belle`s lille A :) Onsdag er vi klar igjen, da er det step/styrke, så da får rumpe og lår kjørt seg litt ekstra - DET gjør ingenting :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pisk:

:fnise:

Synes det er så gøy å ha en treningsbuddy. Hadde det ikke vært for deg hadde jeg nok klart å finne på en unnskyldning for ikke å trene i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus - jeg er støl :fnise: Step/styrke tok nesten livet av meg igår!! Når vi var ferdige med step/styrke delen hadde vi 2 rene høypuls-sanger og så var det tid for rumpe og mage trening :daane: Får jeg ikke bikinikroppen på plass på denne måten så vet ikke jeg :trene: I tillegg gikk vi frem og tilbake til treningssenteret igår også, pluss jeg gikk tur bort til mormor etterpå - så igår kveld sovnet jeg på sofaen for første gang på evigheter!! Se der ja, sa kjære, nå er du snart ditt gamle jeg --> :veslejenta:

:fnise:

Treningsfri idag og imorgen, men på lørdag stikker jeg på spinning :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...