Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli FIT (vol. 2)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I`m back :nigo:

Torsdag blir det trening igjen, etter et veldig langt opphold pga en aldri så liten graviditet som ikke tillot trening etter uke 18 og påfølgende spedbarnstid sittende i sofaen med puppen ute :fnise:

Hovedmålet er som tittelen sier; å bli fit! Jeg vil tilbake til pre-graviditetskropp, og det helst fortere enn svint :fnise:

Helt ille er det ikke, jeg har klart å ta av alt jeg la på meg mens jeg gikk gravid, men det trengs å strammes opp litt her og der ;) Nå har jeg ikke muligheten til å kjøre på sånn som før, med ei lita tulle hjemme som også krever sitt begrenser det seg jo noe...Men litt er bedre enn ingenting :happy:

Erklærer derfor treningsdagbok vol. 2 for åpnet :hoppendeglad: Hurramegrundt som jeg gleder meg til torsdag :bond:

Endret av Diddles
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:vinke: Gleder meg jeg også. Kjøpte meg ny treningsbh kun for anledningen. :fnise:
Skrevet
:fnise: Jeg har ny tights, spinningbukse, treningsbh og sko :tommelopp: Dette må jo bare bli bra :ler:
Gjest Neferet
Skrevet

Hit måtte jeg jo bare løpe inn! :jepp: Spørs om jeg må bli flink igjen også nå da, i og med vi fulgte hverandre sist! (og jeg har ikke noen graviditet og liten snuppe å skylde på, bare egne latskapsgener... :sjenert: )

Lykke til med treninga! :klemmer:

Skrevet

The more the merrier Nef :hoppe: Nå ligger du vel mer enn ett hestehode foran meg både når det kommer til styrke og kondisjon i skrivende stund :hoho: Men jeg håper og tror jeg kommer fort tilbake i form, om ikke like god form som før dette graviditetsgreiene, så ihvertfall mye bedre enn det er per idag :fnise:

Hilsen hun som puster tungt etter å ha trillet vogn opp en bakke :sjenert:

Skrevet

Tungpuster her også. :sjenert: Treningssenterdama kommenterte at jeg nok kom til å få slite på mor og barn-trening med A. :hoho:

Håper du kommer i morgen! Når hadde du tenkt å være der egentlig? 9isj?

Skrevet

:ler: ja det tenkte jeg på idag, noen får nok større muskler fortere enn andre :fnise: Kanskje vi må byttelåne litt innimellom :5:

Jeg satser stort på trening imorgen, til tross for hals som klør - det fortrenger jeg glatt ved å ta en paracet og to ;)

Ja rundt 9 er vel greit, ikke før...treffes i resepsjonen eller?

Skrevet

Byttelåning høres veldig greit ut. Kan tenke meg jeg blir skikkelig sliten i morgen. 10 kg er mye, det, ihvertfall dersom vi skal ta mange knebøy eller bicepstrening. *fraværende muskler* :fnise:

Jepp, da treffes vi i resepsjonen klokken 9. Iiiii, gleder meg! :bond::bolledeig:

Skrevet

Utfall med 10 kg ekstra er rimelig tungt ja ;) Nå er jo ikke Liten så liten lenger heller, hun må jo være 7 kg ihvertfall, så det begynner å hjelpe på her også :gjeiper: (Jeg hadde 10 kg i hver hånd når jeg trente med PT og gråt nesten etter 4 stk de første gangene :hoho: Liten trøst; A er bare halvparten av det, og det går seg til!)

Ohoy, gleder meg jeg med :bolledeig:

Skrevet

Ja men da er vi to. Har akkurat spontankjøpt fullt slyngeutstyr fra slynge.no

og startet på en nyttårsdiett som jeg tviler på jeg klarer å holde mer en noen dager.

Men jeg skal prøve, og det er det viktigste! :)

Skrevet

:fnise: spontankjøpt slyngeutstyr :fnise:

Slyngetrening er grisetungt og kjempebra trening!! Good luck with that, jeg tror du klarer det jeg :nigo:

Diett nytter ikke her, jeg sprekker etter 1/2 time :fnise: Men normalt sunt kosthold, litt variert trening og en porsjon tålmodighet gjør susen det også :jepp:

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Pga hjernerystelse ble oppstarten av treningsåret 2012 noe amputert..jeg er forsiktig igang nå, en uke etter skjema :tunge1:

Trening denne uka blir forhåpentligvis følgende, så sant hodet henger med:

Mandag:

30 day shred level 1 - dag 1 - gjennomført

Tur med vovvis og Liten - gjennomført

Tirsdag:

Mor-barn trening (styrke) - forsov oss :sjenert:

30 day shred level 1 - dag 2 - gjennomført

Onsdag:

30 day shred level 1 - dag 3 - gjennomført

Torsdag:

Stram opp - ikke gjennomført, Liten ville ikke sovne :kjefte:

30 day shred level 1 - dag 4 - gjennomført

Tur med vovvis og Liten - gjennomført langtur x 2

Fredag:

30 day shred level 1 - dag 5 - gjennomført

Tur med vovvis og Liten

Lørdag:

Spin 1 - gjennomført

30 day shred level 1 - dag 6 - gjennomført

Søndag:

30 day shred level 1 - dag 7 - gjennomført

Endret av Diddles
Gjest Neferet
Skrevet

Jeg kom plutselig på en ting... Hvorfor finnes det ikke hviledager som en del av denne 30 Day Shred-greia? :klo: Restitusjon er jo en viktig del av ethvert treningsopplegg, ikke minst for å forebygge belastningsskader og ikke drive rovdrift på kroppen... :sjenert: Jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er du som har fasitsvaret på dette altså, men har ikke tenkt på det før jeg så ukeplanen din...

Hvordan syntes du dag 1 var? Gikk det bedre enn for mannen til Mazilla? :ler:

Skrevet

Jeg vet ikke :vetikke: Synes også det er litt rart, for det strider mot alt jeg har lært tidligere...tror jeg kommer til å være rimelig sliten etterhvert :sjenert: Jillian sier selv at kroppen må presses for å forandres, så det er mulig det ligger noe der?!

Dag 1 gikk ganske greit, ingen tegn til at jeg måtte spy verken underveis eller etterpå :fnise: Men jeg kjenner jeg fikk kjørt meg, så dag 2 med støl kropp blir nok tyngre ;) Skal på mor-barn trening først imorgen....så hjem og shred'e mens Liten sover :sjenert: Gidder ikke dusje og skifte for så å trene igjen litt senere, så da kjører vi på :tunge1:

Gjest Neferet
Skrevet

Jeg satser på det er riktig, så sant det ikke betyr at hviledager er bannlyst for all evighet... :ler: Da tror jeg kroppen protesterer heftig etter en stund...

Her har du ihvertfall litt ekstra motivasjon, vedkommende som har lagt ut videoen har glemt å klippe den først, så det tar ca 1.30 før det skjer noe. Men når det først skjer noe er det bra! :jepp:

Skrevet

...og DER var jeg lei shred`en :tunge1: Seriøst, hjemmetrening er ikke noe for meg, det synes jeg bare blir styr..og kjedelig!!! De samme øvelsene hver bidige dag! Nei, jeg gidder ikke :fnise: Men trene skal jeg likevel, formiddagstrening der Liten kan være på barnepassen :jepp:

Denne uka håper jeg å få til:

Tirsdag: Mor & Barn (styrketrening) - gjennomført

Onsdag: Step / Styrke

Fredag: Spin Intervall

i tillegg til tur hver dag :)

Skrevet

Ny uke, nye muligheter - og en god treningskamerat i Belle som kan sparke meg bak når jeg trenger det :fnise:

Dagens økt på O2 Low gikk som det suste, mens Liten var på barnepassen og koste seg (håper jeg :fnise:) sammen med Belle`s lille A :) Onsdag er vi klar igjen, da er det step/styrke, så da får rumpe og lår kjørt seg litt ekstra - DET gjør ingenting :regler:

Skrevet

:pisk:

:fnise:

Synes det er så gøy å ha en treningsbuddy. Hadde det ikke vært for deg hadde jeg nok klart å finne på en unnskyldning for ikke å trene i dag. :ler:

Skrevet

Jesus - jeg er støl :fnise: Step/styrke tok nesten livet av meg igår!! Når vi var ferdige med step/styrke delen hadde vi 2 rene høypuls-sanger og så var det tid for rumpe og mage trening :daane: Får jeg ikke bikinikroppen på plass på denne måten så vet ikke jeg :trene: I tillegg gikk vi frem og tilbake til treningssenteret igår også, pluss jeg gikk tur bort til mormor etterpå - så igår kveld sovnet jeg på sofaen for første gang på evigheter!! Se der ja, sa kjære, nå er du snart ditt gamle jeg --> :veslejenta:

:fnise:

Treningsfri idag og imorgen, men på lørdag stikker jeg på spinning :hoppendeglad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...