Gå til innhold

25 år forsatt ikke lappen :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30, blir 31 om noen mnd, og jeg har ikke lappen. Har så vidt kjørt bil med mamma, men det er flere år siden nå.

Ingen av vennene mine mobber meg for det, men en sjelden gang får jeg jo spørsmål om jeg fra venner eller familie...tror de har gitt meg litt opp :fnise:

Vil iallfall si at 25 år er ingen alder!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er 23,5 og har den heller ikke:) Og jeg er ikke dum, jeg er ferdig med mastergrad med topp karakterer innen jeg får lappen :fnise:

Jeg begynte på den da jeg var 18 år, men det var så kjedelig og umotiverende. Tok trafikalt grunnkurs og hadde noen kjøretimer, så datt jeg helt av. Årene gikk...

Nylig bestemte jeg meg for at NÅ må jeg ta den. Jeg er som sagt snart ferdig med utdanningen min og vil ha bil så jeg kan kjøre til jobb.

Sinnsykt tiltak å komme i gang, men nå er jeg bestemt på å få den.

Har ikke tatt teorien, du trenger ikke ta den før du starter med kjøringen. For min del liker jeg å kjøre og lese om en annen, slik at jeg kan relatere teorien til praksis. Boken er dødskjedelig å lese og jeg er ikke motivert for det, men jeg må. Som en annen her sa, jeg blir flau om jeg stryker, så her skal det leses. Jeg har bestått alle eksamener i mitt liv, ikke f*en om jeg skal stryke på teoritesten selv 16-åringer greier bestå :fnise: Problemet er bare at avkryssing-tester er det verste jeg vet ("jeg kan det jo, men vet ikke hva jeg skal velge av disse nesten like alternativene") og interessen min for bil er laber.

Skal faktisk prøve å lese litt nå, vil ta den i løpet av januar!

Tror det er lurt å sette seg en dato slik at det ikke bare blir utsatt. Sett en dato og lek at det er en ekte eksamen man ikke kan forskyve ;)

Får ha dette som en oppmuntringstråd, andre "gamlinger" som heller ikke har den :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Investerte en hundrings på prøve.no og gjorde oppgaver til jeg trodde jeg skulle spy, og leste gjennom boka to ganger. Jeg skjønner godt at du er demotivert til å lesae den boka, for den er mildest talt ræva.

Er prove.no den beste siden? Den som ligner mest på den ekte teoriprøven?

Når jeg googler kommer det mange sider opp, har prøvd div. gratisversjoner, men når jeg skal betale vil jeg gjerne ha den som ligner mest på den ekte testen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Søskenbarnet mitt greide ikke å ta lappen i Norge, så han dro til USA, tok lappen og etter noen år fikk han kjøre her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg sliter med å ta bil lappen! jeg er ei jente på snart 25 år, jeg har da drøyd ut bil lappen siden videregående. Målet er å bli ferdig med det det her året, jeg klarer bare ikke å sette meg ned å lese boka! Jeg vet hvor dum jeg er fordi jeg er så slapp når det kommer til det men nå har vennene mine bgynt å gjøre narr av meg å kaller meg dum fordi jeg ikke har klart det ennå. Det er ikke sånn at jeg har prød det heller men jeg klarer bare ikke å sette meg ned med det. Jeg lurer da på om all den obligatoriske gjelder fortsatt? Jeg er ferdig med glattkjøring, mørkekjøring, langkjøring osv. Mangler bare teori og oppkjøring. Det er teorien jeg sliter mest med, jeg er bare så sinnsykt demotivert og jeg VET det er min egen feil! Jeg ble ferdig med det obligatoriske etter at de nye reglene kom i 2006 så jeg vet ikke hvor lenge jeg kan drøye det ut før alt detter ut! Vil heller ikke kontakte kjørelæreren ennå før jeg har bestått teorien! Hva mener dere gjelder det obligatoriske jeg har tatt forsatt eller må jeg ta alt på nytt ?

Har ikke lappen selv jeg og det har heller ikke mange av mine venner. Har aldri hatt behov for lappen fordi jeg har greid å komme med avgårde med buss eller tog. Ikke noe som er dumt med det. Jeg for min del har ikke råd til lappen og forventer ikke at familie skal sponse meg, så derfor har jeg ikke lappen. Mulig jeg skaffer meg den når jeg har fått spart, men sparer først o fremst til bolig.

Er 26år BTW.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den fordømte boka ja :P det er vel bare å åpne den og begynne. I morgen etter jobb! Også prøve meg på testene på nett i helga :) Vi kan jo presse/motivere hverandre litt?

Haha, høres bra ut! Var på jobb idag, kom hjem, dro på trening og etter det så har jeg bare satt meg ned å tatt tester på nettet! Jeg har satt av en dato mandag den 9 skal jeg endelig ta den fordi da har jeg helgen og alt jeg kan lese på! Investerte selvsagt en 100-ings på prova.no så nåå tar jeg testene som en gal! Må ærlig innrømme at det her var døds kjedelig men må man så må man :D Håper at du gjør de samme, hadde vært kult om vi besto sammtidlig hehe! Lykke til

TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 30, blir 31 om noen mnd, og jeg har ikke lappen. Har så vidt kjørt bil med mamma, men det er flere år siden nå.

Ingen av vennene mine mobber meg for det, men en sjelden gang får jeg jo spørsmål om jeg fra venner eller familie...tror de har gitt meg litt opp :fnise:

Vil iallfall si at 25 år er ingen alder!!!

hehe, ser den! Alle har tydeligvis gitt meg også opp! Har fått med meg at det her blir ganske lett så lenge man går inn i det og virkelig bare setter seg ned med boka! Teorien er vanskeligs for meg jeg er bare så demotivert men nå som jeg har satt meg ett mål så går jeg etter det, ingen vei tilbake nå! Håper at du også bestemmer deg for det en dag ;)

Lykke til!

Jeg er 23,5 og har den heller ikke:) Og jeg er ikke dum, jeg er ferdig med mastergrad med topp karakterer innen jeg får lappen :fnise:

Jeg begynte på den da jeg var 18 år, men det var så kjedelig og umotiverende. Tok trafikalt grunnkurs og hadde noen kjøretimer, så datt jeg helt av. Årene gikk...

Nylig bestemte jeg meg for at NÅ må jeg ta den. Jeg er som sagt snart ferdig med utdanningen min og vil ha bil så jeg kan kjøre til jobb.

Sinnsykt tiltak å komme i gang, men nå er jeg bestemt på å få den.

Har ikke tatt teorien, du trenger ikke ta den før du starter med kjøringen. For min del liker jeg å kjøre og lese om en annen, slik at jeg kan relatere teorien til praksis. Boken er dødskjedelig å lese og jeg er ikke motivert for det, men jeg må. Som en annen her sa, jeg blir flau om jeg stryker, så her skal det leses. Jeg har bestått alle eksamener i mitt liv, ikke f*en om jeg skal stryke på teoritesten selv 16-åringer greier bestå :fnise: Problemet er bare at avkryssing-tester er det verste jeg vet ("jeg kan det jo, men vet ikke hva jeg skal velge av disse nesten like alternativene") og interessen min for bil er laber.

Skal faktisk prøve å lese litt nå, vil ta den i løpet av januar!

Tror det er lurt å sette seg en dato slik at det ikke bare blir utsatt. Sett en dato og lek at det er en ekte eksamen man ikke kan forskyve ;)

Får ha dette som en oppmuntringstråd, andre "gamlinger" som heller ikke har den :gjeiper:

haha, yaay! la oss bli ferdiig med det her tullet i januar sååå slipper vi å tenke mer på det!! Herregud det er da bare å sette seg ned å lese, kan umulig være så vanskelig hehe! Ønsker deg all lykke er 100 % sikker på at du klarer det! Hvis jeg har klart å åpne opp boka så klarer ALLE DET! Tro meg hehe!

Når jeg googler kommer det mange sider opp, har prøvd div. gratisversjoner, men når jeg skal betale vil jeg gjerne ha den som ligner mest på den ekte testen:)

Prova.no er den beste ja :) Det har mange sagt til meg, det er den som ligner mest på den som de har ved statens vegvesen :)

Søskenbarnet mitt greide ikke å ta lappen i Norge, så han dro til USA, tok lappen og etter noen år fikk han kjøre her i Norge.

Ja, mange sier at det å ta lappen i norge er utrolig vanskelig i forhold til andre land! Skulle nesten tro at det var sant siden mange ungdommer stryker på teorien og oppkjøringen!

Har ikke lappen selv jeg og det har heller ikke mange av mine venner. Har aldri hatt behov for lappen fordi jeg har greid å komme med avgårde med buss eller tog. Ikke noe som er dumt med det. Jeg for min del har ikke råd til lappen og forventer ikke at familie skal sponse meg, så derfor har jeg ikke lappen. Mulig jeg skaffer meg den når jeg har fått spart, men sparer først o fremst til bolig.

Er 26år BTW.

Hvis du ikke har hatt behov for det da er det ikke noe poeng å ta det da :) Men jeg tenker at man kommer nok til å trenge det en eller annen gang i livet så jeg vet ikke. Er opp til hver enkeld egentlig :)

TS :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det kan nok ligge litt i at det er vanskligere her. jeg kjenner en som tok lappen i usa (hun hadde aldri kjørt bil før hun begynte på lappen der), kjøpte seg bil i usa (automat) og rett etter var hun på besøk i norge. hun kan pokker ikke kjøre bil (beklager altså, men det er sannheten). :gjeiper: bil med manuell gir gikk bare ikke, enda hun har lov til å kjøre det. rullet flere meter under bakkestart, og ikke var hun spesielt god generelt ellers heller. :ler: endte med at jeg måtte kjøre oss rundt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 89-modell

Jeg er 23 år til mandag, ikke lappen jeg heller, tatt alt obligatorisk, men strøk på oppkjøring desember 2010 og ikke fått tatt ny oppkjøring enda...

Jeg tror jeg har litt prestasjonsangst.

Bestilt ny oppkjøring nå, og satser på jeg får øvekjørt så mye som mulig frem til slutten av vinteren hvor jeg skal få tatt den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

beklager, men jeg synes faktisk at det er passe slapt. Jeg sier ikke du dum! Hadde mange venner og veninner som kun hadde teori og oppkjøring igjen leeeenge. Og det at en ikke gidder å sette seg ned å lese en bok er ikke bra. Det er store individuelle forskjeller på hvor fort og godt folk leser. Jeg leste boken en gang, og brukte litt over 2 timer. 2 timer av livet ditt må du klare, klart det kan ta lengre tid en det. Men dette er overhodet ikke tungt lesestoff. Jeg sier, bit deg i det, sett deg ned en søndag, og les boken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

beklager, men jeg synes faktisk at det er passe slapt. Jeg sier ikke du dum! Hadde mange venner og veninner som kun hadde teori og oppkjøring igjen leeeenge. Og det at en ikke gidder å sette seg ned å lese en bok er ikke bra. Det er store individuelle forskjeller på hvor fort og godt folk leser. Jeg leste boken en gang, og brukte litt over 2 timer. 2 timer av livet ditt må du klare, klart det kan ta lengre tid en det. Men dette er overhodet ikke tungt lesestoff. Jeg sier, bit deg i det, sett deg ned en søndag, og les boken !

Ikke mer? Så for meg at det tok lang tid å lese, og enda lenger tid å terpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes prove.no var den beste, ja :) Det kom flere spørsmål på teoritesten som var nesten kliss like! Men illustrasjonene er bedre på prove.no enn på selve prøven, hehe... Men hvis du har lest godt og forstått poenget er ikke teoriprøven noe vanskelig. Se over skilt et par ganger, og de fleste spørsmålene er dead giveaways. Svar alltid det mest banale og det som er tryggest, f.eks hvis man får spørsmål om når man skal bruke refleksvest om man må gå ut av bilen på veien: alltid, ikke bare i mørket. Jeg stod med bare 1 feil, og brukte stort sett eliminasjonsmetoden.

Brukte du bare 2 timer på 300 sider? Greit nok at det er MASSE bilder i boka og margen er kjempefeit, men jeg brukte lenger tid enn det. Og jeg leser ganske fort. Men det kan være fordi jeg er vant til å lese fagstoff, så denne boka var driiitkjedelig og skrevet med barnespråk i forhold. Den er rett og slett FOR banal i mine øyne, og det gjør det vanskeligere for folk over 16 å lese boka. Rett og slett. Men jeg er enig i at dette er noe man må bite i seg og bare få gjort, men det er slett ikke lett å brekke seg nedåt boka!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest henriett3

Beklager, men det tror jeg ikke noe på. For å lese så mange sider på to timer må du ha en helsike høy lesehastighet, og huske mer eller mindre alt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok førerkortet da jeg var 18, huker at jeg leste litt i boken, så gjorde jeg oppgaver i oppgaveboken (vet ikke om noe sånnt finns enda). Dagen før teoriprøven satt jeg meg ned på prove.no eller noe lignende (husker ikke) å terpet og terpet, helt til jeg ta en prøve å få null feil. Jeg besto den første gangen, med 2 feil :)

Lykke til alle som skal ta den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 23 år til mandag, ikke lappen jeg heller, tatt alt obligatorisk, men strøk på oppkjøring desember 2010 og ikke fått tatt ny oppkjøring enda...

Jeg tror jeg har litt prestasjonsangst.

Bestilt ny oppkjøring nå, og satser på jeg får øvekjørt så mye som mulig frem til slutten av vinteren hvor jeg skal få tatt den!!!

Oppkjøring kan alle stryke på! det er bare sånt som skjer, du klarer det nok neste gang skal du se :)) Lykke til!

Ikke noe å beklage, jeg vet selv hvor slapp jeg har vært. det er bare sånn det er dessverre. Noen er kjempe motiverte til å ta lappen andre er ikke det! Så bra du tok det så kjapt da :) Lese boka på 2 timer, det er ganske bra gjort! Hvis jeg hadde gjort det samme så hadde jeg nok ikke fått med meg noe som helst som stod i den boka! hehe

Jeg tok førerkortet da jeg var 18, huker at jeg leste litt i boken, så gjorde jeg oppgaver i oppgaveboken (vet ikke om noe sånnt finns enda). Dagen før teoriprøven satt jeg meg ned på prove.no eller noe lignende (husker ikke) å terpet og terpet, helt til jeg ta en prøve å få null feil. Jeg besto den første gangen, med 2 feil :)

Lykke til alle som skal ta den :jepp:

Tusen takk Lilleloet :) Gleder meg til å bli feridg på mandaag, håper bare jeg består hihi!

TS :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok så bra så TS, bare bruk tiden du har. Før du leverer ser du over alle svarene, men ikke begynn å tvil på deg selv i siste sekund. Det er vell de tipsene jeg kan gi deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...