AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Hei jeg sliter med å ta bil lappen! jeg er ei jente på snart 25 år, jeg har da drøyd ut bil lappen siden videregående. Målet er å bli ferdig med det det her året, jeg klarer bare ikke å sette meg ned å lese boka! Jeg vet hvor dum jeg er fordi jeg er så slapp når det kommer til det men nå har vennene mine bgynt å gjøre narr av meg å kaller meg dum fordi jeg ikke har klart det ennå. Det er ikke sånn at jeg har prød det heller men jeg klarer bare ikke å sette meg ned med det. Jeg lurer da på om all den obligatoriske gjelder fortsatt? Jeg er ferdig med glattkjøring, mørkekjøring, langkjøring osv. Mangler bare teori og oppkjøring. Det er teorien jeg sliter mest med, jeg er bare så sinnsykt demotivert og jeg VET det er min egen feil! Jeg ble ferdig med det obligatoriske etter at de nye reglene kom i 2006 så jeg vet ikke hvor lenge jeg kan drøye det ut før alt detter ut! Vil heller ikke kontakte kjørelæreren ennå før jeg har bestått teorien! Hva mener dere gjelder det obligatoriske jeg har tatt forsatt eller må jeg ta alt på nytt ?
bambino Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er 24 og et halv og har fortsatt ikke sittet bak rattet;) så, velkommen i klubben!
Gjest Apophis Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Du er ikkje DUM selv om du ikkje har lappen ennå, min eks-kollega var opp i 50-åra før han begynte med lappen, eg er 24 og har heller ikkje lappen (men har planer om å begynne i år siden eg allerede har bil), eg har klart meg utmerket med kjæreste som sjåfør og i det siste har mopedlappen komt til nytte. Eg har forøvrig ikkje peiling på det du spør om. Kan ikkje ringe å spørre kjørelærer då? 2
Fanteria Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Jeg fylte 25 i fjor og har heller ikke lappen Har kommet til første veiledningstime og har fått streng beskjed om å ringe kjørelæreren i morgen Målet er å ha lappen til våren. Må bare få åpnet den boka selv... Har heldigvis hatt bilteori som valgfag på vgs, men det er jo noen år siden :/
bootylicious Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 22 år og uten lappen her, tror ikke jeg tør å noensinne ta den.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 åhhhhh takk gud jeg ikke er den eneste hehe.. Jeg vet det er min egen feil så har bare lyst til å bli ferdig med det men skal virkelig skjerpe meg nå å bli ferdig med det! Jeg har liksom aldri trengt det siden jeg bor i en stor by men føler på meg at jeg kanskje kunne trengt det nå! Tusen takk med så mange positive svar Ble litt glad for at jeg iikke er den eneste her i verden uten lappen! det føles som alle får det i det siste hehe! TS
Fanteria Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Kompisene i vennegjengen syns at det snart er på tide Men de er så fantastiske at flere har sagt seg villige til å øvelseskjøre med meg! Er evig takknemlig for det da kjæresten har automat
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Kompisene i vennegjengen syns at det snart er på tide Men de er så fantastiske at flere har sagt seg villige til å øvelseskjøre med meg! Er evig takknemlig for det da kjæresten har automat haha, ja du var nok heldig der! Jeg har ikke noe kjæreste så blir litt vanskelig å bli kjørt rundt om jeg vil noen sted da! Meen alt jeg trenger help med er å lese i boka hehe! Har hørt det hjelper med de teori testene på nettet så da skal jeg sette med ned med de Håper at vi begge klarer det snart da Lykke til til deg og resten som vil ha lappen men som er like demotiverte som meg Ts!
Lille Blåklokke Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 (endret) Jeg var neste 26 da jeg fikk tatt lappen. Trodde det skulle gå kjempe dårlig og at jeg kom til å bruke laaang tid. Hadde totalt åtte vanlige kjøretimer samt alle de obligatoriske som langkjøring osv. Besto teorien på første forsøk, leste litt i boka og tok masse sånne tester på nett. Var sikker på at jeg ikke kom til å stå på oppkjøringen siden jeg hadde hatt så få timer med kjøring, men læreren trodde jeg kom til å greie det. Han hadde så rett så rett. Bare hopp i det. Det er ikke så vanskelig som man sku tro. Lykke til. Leif. Endret 2. januar 2012 av Lille Blåklokke
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Jeg var neste 26 da jeg fikk tatt lappen. Trodd det skulle gå kjempe dårlig og at jeg kom til å bruke laaang tid. Hadde totalt åtte vanlige kjøretimer samt alle de obligatoriske som langkjlring osv. Besto teorien på første forsøk, leste litt i boka og tok masse sånne tester på nett. Var sikker på at jeg ikke kom til å stå på oppkjøringen siden jeg hadde hatt så få timer med kjøring, men læreren trodde jeg kom til å greie det. Han hadde så rett så rett. Bare hopp i det. Det er ikke så vanskelig som man sku tro. Lykke til. Åh så godt å høre! Tusen takk for at du oppmuntrer meg! setter meg ned med teoriboka nå faktisk så regner med å ta teorien på torsdag eller noe sånt ) Har lest i den litt før så skal prøve meg på de testene på nettet! TS!
FruLuna Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tok lappen da jeg var 23-24 år, hadde ikke noe særlig lyst, hatet å kjøre og gruet meg som en hund til hver eneste kjøretime. Men jeg trenger lappen i yrket mitt, og foreldrene mine begynte å true med at hvis jeg ikke tok den snart, brukte de pengene de hadde satt av til meg på noe annet Jeg trodde jeg skulle stryke både på teori og oppkjøring, men begge deler gikk strålende på første forsøk! I dag liker jeg å kjøre bil, det er ikke så skummelt som man tror. Lykke til!
Norbertine Skrevet 2. januar 2012 #13 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tok lappen for tre år siden, var da 26. Ta testene på nettet om igjen og om igjen til du får alt rett. Merk deg et par-tre områder du er ikke kan så godt og les fort gjennom dem i boka. Å bare sitte å lese boka er veldig demotiverende, greide aldri å komme gjennom den. Jeg trodde teorieksamen var kjempevanskelig og grudde meg veldig. Men husker godt hvor godt det var å gå glisende forbi alle 18 åringene som satt der når jeg kom når jeg var ferdig med 2 feil etter 12 min. Du kan sannsynligvis mer enn du tror, denne testen er ikke så ille at det er verdt å bruke så mye tid på. Og i motsetning til alle andre prøver du har tatt i livet, denne er jo tross alt bare å ta om igjen om det ikke går. Etter teoriprøven tror jeg du har to år på å ta oppkjøring. Resten av det obligatoriske tror jeg nok du har siden det ikke er så lenge siden du tok det (for meg var det maaange år siden, men fikk godkjent det gamle likevel. Men likevel kjipt å måtte ta det nye som hadde kommet til, som praktikalt grunnkurs sammen med 15-16 åringene. )
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #14 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tok lappen da jeg var 23-24 år, hadde ikke noe særlig lyst, hatet å kjøre og gruet meg som en hund til hver eneste kjøretime. Men jeg trenger lappen i yrket mitt, og foreldrene mine begynte å true med at hvis jeg ikke tok den snart, brukte de pengene de hadde satt av til meg på noe annet Jeg trodde jeg skulle stryke både på teori og oppkjøring, men begge deler gikk strålende på første forsøk! I dag liker jeg å kjøre bil, det er ikke så skummelt som man tror. Lykke til! hehe, kjenner den igjen! Har selv foreldre som har begynt å mase litt men pappa og mamma vil at jeg skal skjønne det selv at det trengt, tydeligvis så har de vært ALTFOR snille med meg! Jeg ser nå at de begynner å miste håpet når det kommer til lappen min, uansett om de ikke sier så mye hehe! skal gjøre de stolte og faktisk klare det en gang og for alltid Så koselig å høre det gikk bra med deg!
Surriball Skrevet 2. januar 2012 #15 Skrevet 2. januar 2012 Har ikke lappen ennå selv, men jobber med saken! Er 22 og bor i storby, så jeg har ikke stresset med det jeg heller. Jeg tok teoriprøven nå før jul, en uke etter at jeg var ferdig med siste eksamen. Jeg sa til meg selv at det hadde vært litt flaut å stå på fire eksamener på masternivå, men stryke på teoriprøven, så jeg leste som en gal. Investerte en hundrings på prøve.no og gjorde oppgaver til jeg trodde jeg skulle spy, og leste gjennom boka to ganger. Jeg skjønner godt at du er demotivert til å lesae den boka, for den er mildest talt ræva. Så da blir det vel oppkjøring om en måned eller noe for min del Men teoriprøven er enklere enn du tror, null problem å stå når man har lest litt! Dette klarer du!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #16 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tok lappen for tre år siden, var da 26. Ta testene på nettet om igjen og om igjen til du får alt rett. Merk deg et par-tre områder du er ikke kan så godt og les fort gjennom dem i boka. Å bare sitte å lese boka er veldig demotiverende, greide aldri å komme gjennom den. Jeg trodde teorieksamen var kjempevanskelig og grudde meg veldig. Men husker godt hvor godt det var å gå glisende forbi alle 18 åringene som satt der når jeg kom når jeg var ferdig med 2 feil etter 12 min. Du kan sannsynligvis mer enn du tror, denne testen er ikke så ille at det er verdt å bruke så mye tid på. Og i motsetning til alle andre prøver du har tatt i livet, denne er jo tross alt bare å ta om igjen om det ikke går. Etter teoriprøven tror jeg du har to år på å ta oppkjøring. Resten av det obligatoriske tror jeg nok du har siden det ikke er så lenge siden du tok det (for meg var det maaange år siden, men fikk godkjent det gamle likevel. Men likevel kjipt å måtte ta det nye som hadde kommet til, som praktikalt grunnkurs sammen med 15-16 åringene. ) Tusen takk for tips! Tar det innover å skal prøve å gjøre mitt beste nå! Ja tror nok det er det lureste å ta testene på nettet så se hva man kan mist av å lese gjennom akkurat det du kan mist av i boka! testene på www.prove.no er jo utrolig bra så der skal jeg prøve meg litt fram! Har tatt en del tester der og får som regel 7-8 feil nesten så da tror jeg at jeg må ta det ett par hundre ganger til før jeg går opp til teorien hehe! Så bra det gikk bra med deg! Lappen trengs virkelig! Tusen takk en gang til! liker å høre motiverende ord det hjelper ganske mye Ts!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #17 Skrevet 2. januar 2012 Har ikke lappen ennå selv, men jobber med saken! Er 22 og bor i storby, så jeg har ikke stresset med det jeg heller. Jeg tok teoriprøven nå før jul, en uke etter at jeg var ferdig med siste eksamen. Jeg sa til meg selv at det hadde vært litt flaut å stå på fire eksamener på masternivå, men stryke på teoriprøven, så jeg leste som en gal. Investerte en hundrings på prøve.no og gjorde oppgaver til jeg trodde jeg skulle spy, og leste gjennom boka to ganger. Jeg skjønner godt at du er demotivert til å lesae den boka, for den er mildest talt ræva. Så da blir det vel oppkjøring om en måned eller noe for min del Men teoriprøven er enklere enn du tror, null problem å stå når man har lest litt! Dette klarer du! åhh så bra for deg, ser den, jeg har også en bachelor grad og det klarte jeg å bestå med glans, hadde vært ekstremt flaut å stryke på teorien da hehe! Investerte selv en 100-ings på prova.no så håper at jeg er like flink som deg hehe! LYKKE til med oppkjøringa TS!
Gjest Armule Skrevet 2. januar 2012 #18 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tok lappen for tre år siden, var da 26. Ta testene på nettet om igjen og om igjen til du får alt rett. Merk deg et par-tre områder du er ikke kan så godt og les fort gjennom dem i boka. Å bare sitte å lese boka er veldig demotiverende, greide aldri å komme gjennom den. Jeg trodde teorieksamen var kjempevanskelig og grudde meg veldig. Men husker godt hvor godt det var å gå glisende forbi alle 18 åringene som satt der når jeg kom når jeg var ferdig med 2 feil etter 12 min. Du kan sannsynligvis mer enn du tror, denne testen er ikke så ille at det er verdt å bruke så mye tid på. Og i motsetning til alle andre prøver du har tatt i livet, denne er jo tross alt bare å ta om igjen om det ikke går. Etter teoriprøven tror jeg du har to år på å ta oppkjøring. Resten av det obligatoriske tror jeg nok du har siden det ikke er så lenge siden du tok det (for meg var det maaange år siden, men fikk godkjent det gamle likevel. Men likevel kjipt å måtte ta det nye som hadde kommet til, som praktikalt grunnkurs sammen med 15-16 åringene. ) Fra man er 25 år trenger man ikke trafikalt grunnkurs (bare det trafikkrelaterte førstehjelpskurset) Så er man litt eldre slipper man å tenke på å ta det med småunger Skal personlig vente til da, bare ett år igjen og har ikke egentlig behov for det akkurat nå.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #19 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er 26 og har heller ikke tatt den, så du er ikke alene :D
Fanteria Skrevet 2. januar 2012 #20 Skrevet 2. januar 2012 haha, ja du var nok heldig der! Jeg har ikke noe kjæreste så blir litt vanskelig å bli kjørt rundt om jeg vil noen sted da! Meen alt jeg trenger help med er å lese i boka hehe! Har hørt det hjelper med de teori testene på nettet så da skal jeg sette med ned med de Håper at vi begge klarer det snart da Lykke til til deg og resten som vil ha lappen men som er like demotiverte som meg Ts! Den fordømte boka ja det er vel bare å åpne den og begynne. I morgen etter jobb! Også prøve meg på testene på nett i helga Vi kan jo presse/motivere hverandre litt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå