Gå til innhold

Hvorfor gruer mange seg til høytider.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg gleder meg aldri til høytider. Jeg for min del tar på meg ekstra jobbing skal jobbe hver dag helt til 5 januar. Fikk så hatten passet i dag at jeg var så usosial. Men å reise og spise middager med Foreldre ,familie Nei da er det bede og jobbe. Siste 13 åra har jeg jobbet slik.Har noen noe råd til meg?. Jeg er å besøker dem en gang eller to i mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn?

Liker du familien din?

Dårlige minner?

Skrevet

Jeg har også alltid jobbet i jula, og tatt på meg masse ekstra i høytiden. Grunnen vet jeg i dag... Jeg misslikte hele julemaset.

Det var vasking hver dag de siste 14 dagene, og den teorien om at det skulle være så koselig å pynte tre osv. slo ikke gjennom hos meg.

Mamma var så "kunstig" i desember. Så overhyggelig at hun ble falsk i forhold til hvordan hun ellers var. Det er bare de to siste årene jeg har følt at julen har vært hyggelig.

Pappa hadde et utsagn som han gjentok _hver_ jul. Så jeg satt bare å ventet på at han skulle si det, og løfte vin-glasset til en skål...

Det var det værste jeg visste. Ikke vinglasset, men det han sa og at han var så "rar"... Mine foreldre drakk seg aldri fulle i jula. Det var et glass vin til maten og ikke noe mer...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har faktisk begynt å glede meg til januar allerede...

Skrevet

Har et sånn hat/kjærligshetforhold til jul og nyttårsfeiring jeg.

Liker å pusle med juleting så som baking, lage mat, bake kaker, lage gaver, kort osv........ 8)

Men for min del så mangler det noen å dele høytiden med.

Når jeg kommer hjem - alene og til tomt hus på julaftens kveld - så er det så usigelig tomt. Har bestandig hatt koselige julaftner - ingen vonde minner - masse familie. Men kontrasten når jeg kommer hjem........ den er stor, og da føler jeg meg fryktelig alene. :(

Nyttårsaften er et kapitell for seg sjøl - den dagen/kvelden skulle jeg gjerne sovet bort....... ligget under dyna og ikke våknet før neste år. Er en slags "årsoppgjørs-dag". Helt ubevisst. Føler at aldri så "stemmer" livet mitt.......... er liksom ingen framgang fra forrige årsoppgjør. :cry:

*sukk*

Vil egentlig bare ha et helt normalt, vanlig liv jeg. Noen å være glad i - noen å dele med. Ønsker meg hverken gull eller grønne skoger, bare et helt vanlig liv - uten alt for mange tunge dager. *dobbelt-sukk*

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Tenk på meg da,uansett jobb,barn og alt styret med julen,så elsker jeg det.

Når julen pakkes ned er det så vemodig,da er det bare å glede seg til neste jul.

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Jeg har heller ikke noe forhold ti høytider, går ikke rundt og gleder meg til høytida i seg sjøl.

Men det kan da være jeg gleder meg til alt rundt det, likevel.

Men jeg syns nok spesielt jula har en tendens til å bli mest mas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...