Gjest 2710 Skrevet 22. desember 2003 #1 Skrevet 22. desember 2003 Hei jeg gleder meg aldri til høytider. Jeg for min del tar på meg ekstra jobbing skal jobbe hver dag helt til 5 januar. Fikk så hatten passet i dag at jeg var så usosial. Men å reise og spise middager med Foreldre ,familie Nei da er det bede og jobbe. Siste 13 åra har jeg jobbet slik.Har noen noe råd til meg?. Jeg er å besøker dem en gang eller to i mnd
Gjest Poirot Skrevet 22. desember 2003 #2 Skrevet 22. desember 2003 Har du barn? Liker du familien din? Dårlige minner?
Tirill Skrevet 22. desember 2003 #3 Skrevet 22. desember 2003 Jeg har også alltid jobbet i jula, og tatt på meg masse ekstra i høytiden. Grunnen vet jeg i dag... Jeg misslikte hele julemaset. Det var vasking hver dag de siste 14 dagene, og den teorien om at det skulle være så koselig å pynte tre osv. slo ikke gjennom hos meg. Mamma var så "kunstig" i desember. Så overhyggelig at hun ble falsk i forhold til hvordan hun ellers var. Det er bare de to siste årene jeg har følt at julen har vært hyggelig. Pappa hadde et utsagn som han gjentok _hver_ jul. Så jeg satt bare å ventet på at han skulle si det, og løfte vin-glasset til en skål... Det var det værste jeg visste. Ikke vinglasset, men det han sa og at han var så "rar"... Mine foreldre drakk seg aldri fulle i jula. Det var et glass vin til maten og ikke noe mer...
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #4 Skrevet 22. desember 2003 Jeg har faktisk begynt å glede meg til januar allerede...
Usikker Skrevet 23. desember 2003 #5 Skrevet 23. desember 2003 Har et sånn hat/kjærligshetforhold til jul og nyttårsfeiring jeg. Liker å pusle med juleting så som baking, lage mat, bake kaker, lage gaver, kort osv........ 8) Men for min del så mangler det noen å dele høytiden med. Når jeg kommer hjem - alene og til tomt hus på julaftens kveld - så er det så usigelig tomt. Har bestandig hatt koselige julaftner - ingen vonde minner - masse familie. Men kontrasten når jeg kommer hjem........ den er stor, og da føler jeg meg fryktelig alene. Nyttårsaften er et kapitell for seg sjøl - den dagen/kvelden skulle jeg gjerne sovet bort....... ligget under dyna og ikke våknet før neste år. Er en slags "årsoppgjørs-dag". Helt ubevisst. Føler at aldri så "stemmer" livet mitt.......... er liksom ingen framgang fra forrige årsoppgjør. *sukk* Vil egentlig bare ha et helt normalt, vanlig liv jeg. Noen å være glad i - noen å dele med. Ønsker meg hverken gull eller grønne skoger, bare et helt vanlig liv - uten alt for mange tunge dager. *dobbelt-sukk*
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #6 Skrevet 28. januar 2004 Tenk på meg da,uansett jobb,barn og alt styret med julen,så elsker jeg det. Når julen pakkes ned er det så vemodig,da er det bare å glede seg til neste jul.
~Moon~ Skrevet 28. januar 2004 #7 Skrevet 28. januar 2004 Jeg har heller ikke noe forhold ti høytider, går ikke rundt og gleder meg til høytida i seg sjøl. Men det kan da være jeg gleder meg til alt rundt det, likevel. Men jeg syns nok spesielt jula har en tendens til å bli mest mas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå