Gå til innhold

Planten min mister bladene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk denne planten i innflytningsgave for noen måneder siden. I det siste har bladene bare røsset av den. Har prøvd å både vanne sjelden, og ofte. Og kjenner på jorden. Har flyttet den til et sted med mer lys, det hjelper heller ikke.

Jeg vet ikke hva planten heter, da vi har fått den. Derfor legger jeg ved bilde, slik at noen kanskje kan fortelle meg hvordan jeg skal stelle den?

Før var den kraftig med masse blader.

post-37809-0-74404800-1325528693_thumb.j

post-37809-0-23764900-1325528727_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en bjørkefiken, og det er helt normalt at den mister bladene om vinteren :) De kommer tilbake når det blir vår. La den stå så lyst som mulig. Den liker mye vann (mindre om vinteren), men husk at ingen planter liker å stå dynket. Røttene trenger også luft.

Håper det hjelper (i allefall på bekymringen) =)

• Liker 1
Gjest Bustenskjold
Skrevet (endret)

Det er en bjørkefiken, og det er helt normalt at den mister bladene om vinteren :) De kommer tilbake når det blir vår. La den stå så lyst som mulig. Den liker mye vann (mindre om vinteren), men husk at ingen planter liker å stå dynket. Røttene trenger også luft.

Korrekt, og vil også føye til (om det kan være til hjelp) at de misliker sterkt sigarettrøyk.

Min var enorm når eks-sambo tok livet av den med røyking innendørs..

Endret av Bustenskjold
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :) Godt å vite at jeg ikke gjør noe galt da. Så for meg at hele planten var på vei til å dø, og det vil jeg jo ikke. :) Den står så lyst som det er mulighet for akkurat nå, så da får det være bra nok. :)

Korrekt, og vil også føye til (om det kan være til hjelp) at de misliker sterkt sigarettrøyk.

Min var enorm når hun tok livet av den med røyking innendørs..

Ingen røyking her inne! Kun stearinlys og matlagning er det som lager noen som helst "os" her inne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...