★Blackstar★ Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har en sønn på 3 år som jeg er alenemamma til. Alltid hatt foreldre retten, og vi har aldri hatt kontakt med far. De har aldri truffet hverandre, før nyttår 2011, da traff de hverandre et par timer. Faren bor i Rogaland og vi bor i Kristiansand. (24 mil ca fra hverandre, tror hvertfall at det er sånn ca 24 mil?) Hvordan er det når man bor langt borte fra Faren? Hvordan er det med samvær da? Noen som vet? Dette skjer jo ikke med det første da, skjer nok ikke før til neste år da evt, siden de kun har truffet hverandre engang, og at vi bor så langt fra hverandre... Så blir nok bare å ses ferier osv! Sammen med meg da!
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har en sønn på 3 år som jeg er alenemamma til. Alltid hatt foreldre retten, og vi har aldri hatt kontakt med far. De har aldri truffet hverandre, før nyttår 2011, da traff de hverandre et par timer. Faren bor i Rogaland og vi bor i Kristiansand. (24 mil ca fra hverandre, tror hvertfall at det er sånn ca 24 mil?) Hvordan er det når man bor langt borte fra Faren? Hvordan er det med samvær da? Noen som vet? Dette skjer jo ikke med det første da, skjer nok ikke før til neste år da evt, siden de kun har truffet hverandre engang, og at vi bor så langt fra hverandre... Så blir nok bare å ses ferier osv! Sammen med meg da! Det meste er opp til dere foreldre. Blir dere ikke enige kam familieverkontor bistå med mekling. Videre er det uansett viktig dere får en skriftlig avtale. Blir dere ikke enige kan den som vil ha samvær gå til rettsak og kreve samvær. Alle "normale" foreldre fåre dette selv om de ikke har foreldreansvar. Tilvennigen skjer gravidis og er lurt å begynne før barnet blir for gammelt da er toget gått ofte. Det er vanlig samvær som det dømmes om dere ikke blir enige altså 60/40, annenhver helg og en dag i uka pluss ferier som totalt blir 60/40. Med en slik avstand som dere har vil det vel ikke la seg gjøre med 60/40 når barnet går på skolen men langhelg annehver uke pluss ferier bude gå greit førs skole alder. Når banret begynner i skolen blir det vel vanlig helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå