Gå til innhold

Hva er greia med folk som leier ut leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter for tiden etter et nytt krypinnn å leie, men kjenner jeg blir så fryktelig provosert og lei til tider.

Skal man ikke ha noen rettigheter som leietaker eller???

Er du røyker kan du bare glemme å få leie noe som helst.

Husdyr er totalt forbudt, selv om utleier verken er allergisk eller har ny parkett. (Hunden min bjeffer heller ikke, ALDRI. Snill som et lam..)

Barn kan du bare glemme, de lager for mye støy!

Leier gjerne ut til stille, sjenert student som bruker all sin tid på skolen eller på jobb, LES: ER ALDRI HJEMME, bare for å sove.

Ellers, beveg deg stille, lat som du er usynlig, og hjelp til med snømåking og gressklipping. Og for guds skyld, IKKE plag oss om problemer du måtte ha i kåken du leier av oss. Det orker vi ikke ta tak i.

BLLLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at de ikke vil ha røykere der, da det setter seg i leiligheten. Samme med hund på parkett, det sliter jo med klør uansett.. Men andre dyr som katt feks, ser jeg ikke problemet med.. Heller ikke barn.

Jeg er alenemor og fikk ikke komme på en eneste visning, og jeg ringte på sikkert 20 leiligheter.. Ser ikke helt problemet :(

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hahah, huff, føler med deg og kjenner meg igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at de ikke vil ha røykere der, da det setter seg i leiligheten. Samme med hund på parkett, det sliter jo med klør uansett.. Men andre dyr som katt feks, ser jeg ikke problemet med.. Heller ikke barn.

Jeg er alenemor og fikk ikke komme på en eneste visning, og jeg ringte på sikkert 20 leiligheter.. Ser ikke helt problemet :(

katten din er problemet. de sliter veldig på møbler og alt som er

• Liker 4
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har faktisk opplevd å ikke få leilighet fordi utleier heller ville leie ut til barnefamilie, så det går nok begge veier det også ;)

Skjønner også godt at man ikke vil ha røykere, da det er omtrent umulig å få røyklukt ut av en innrøykt leilighet.

AnonymBruker
Skrevet

Som huseier, forstår jeg godt huseiers reservasjoner i til leie annonsene i avisene. Jeg har ikke leilighet jeg leier ut selv, men om jeg hadde det, så hadde jeg aldri leid ut til røykere/personer med husdyr/småbarnsfamilie.

Hund har jeg selv, røyker har jeg vært og småbarn har jeg hatt, og jeg vet hvilke støynivå det kan være med barn, jeg vet hvordan røyk stinker, og kan sive inn i andre rom/etasjer enn hvor det røykes, og når det gjelder hund kan jeg se på mine egne gulv hvor slitt de er. Sorry, kommer ikke inn i min potensielle utleieleilighet.

• Liker 11
Skrevet

Så lenge det er stor etterspørsel etter utleieboliger, så vil naturligvis utleier velge leietakere på øverste hylle. Ergo leietakere som ikke medfører særlig slitasje og støy. Det er utleiers privilegium.

For øvrig finnes det plenty utleieboliger for folk med dyr og barn (naturligvis ikke for røykere - man må jo pusse opp hele leiligheten etter å ha leid ut til røykere), men disse boligene er som regel ikke lagt ut på t.d. finn.no. For de som leier ut disse boligene finner heller leietakere selv via å kontakte aktuelle leietakere som har "ønskes leid"-annonser på t.d. finn.no.

• Liker 11
Skrevet

Så lenge det er stor etterspørsel etter utleieboliger, så vil naturligvis utleier velge leietakere på øverste hylle. Ergo leietakere som ikke medfører særlig slitasje og støy. Det er utleiers privilegium.

For øvrig finnes det plenty utleieboliger for folk med dyr og barn (naturligvis ikke for røykere - man må jo pusse opp hele leiligheten etter å ha leid ut til røykere), men disse boligene er som regel ikke lagt ut på t.d. finn.no. For de som leier ut disse boligene finner heller leietakere selv via å kontakte aktuelle leietakere som har "ønskes leid"-annonser på t.d. finn.no.

Plenty kommer helt ann på hvor man bor. Her er det så og si ikke eksisterende.

Skrevet

Går an å røyke ute. Er da ganske normalt å gå ut å røyke. Kan da ikkje ha særlig å bety om ein er røyker eller ei så lenge ein røyker ute, kaster sneipene på egna plass (sette ut askebeger e.l.), og tar hensyn i forhold til åpne vindauger o.l.

Skrevet

Jeg har ingen katt :P

Kan skjønne at de ikke vil ha barn i feks en sokkel hvor det er lytt imellom etasjene, men de fleste jeg har ringt på har vært leiligheter hvor de ikke har bodd der selv.

Også må jeg le av de som krever 6 mnds depositum... HVEM har vel 50-60 000 kr å bruke på depositum? :o

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ikke røyker selv altså, bare så det er sagt.

Skjønner bare ikke hvorfor det skal være så vanskelig for meg som er helt normal å få seg en liten kåk å leie.

Jeg kan oppføre meg, er hyggelig, bråker ikke noe mer enn normale folk. Men så har jeg denne hunden med meg da...

Jeg ofrer ikke min elskede for å finne et sted å bo, da bor jeg heller i telt..:P

Og ang slitasje på møbler med katter og andre dyr, man har da vel med seg egne møbler!

• Liker 8
Gjest Marmot
Skrevet

Går an å røyke ute.

Selv om man røyker ute, lukter det inne og det setter seg i veggene. Med mindre man skifter alle klærne etter hver gang man har vært ute for å røyke.

• Liker 5
Skrevet

Men kanskje man faktisk skal prøve ønskes leid-siden da!

Gjest badeand1
Skrevet

Hvordan sliter da?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen katt :P

Kan skjønne at de ikke vil ha barn i feks en sokkel hvor det er lytt imellom etasjene, men de fleste jeg har ringt på har vært leiligheter hvor de ikke har bodd der selv.

Også må jeg le av de som krever 6 mnds depositum... HVEM har vel 50-60 000 kr å bruke på depositum? :o

Helt enig!!

"Leier ut til rolig,student som aldri er hjemme". Hvilken fattig student er det som har 60 000 liggende da??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katter kvesser klørne på alt tilgjengelig, ikke bare møbler, men også tapet/vegger og listverk. Kommer ingen katt inn i min leilighet!

• Liker 6
Gjest badeand1
Skrevet

Katter kvesser klørne på alt tilgjengelig, ikke bare møbler, men også tapet/vegger og listverk. Kommer ingen katt inn i min leilighet!

Not mine.

• Liker 8
Skrevet

Ang røyk så setter det seg i klær og det smitter fort over.

AnonymBruker
Skrevet

For tiden (mange steder iallefall) er det utleiers marked, og da velger man selvfølgelig fra "øverste hylle".

• Liker 1
Skrevet

Alle katter oppfører seg jo ikke sånn, men for all del, deg om det..

Jeg skjønner nesten ikke hvorfor folk i det hele tatt skal leie ut når de verken tåler støy eller slitasje. Uansett så er det jo normalt å pusse opp hjemmet sitt med jevne mellomrom... Om man er så prippen er det kanskje bedre å bosette seg langt uti gokk uten naboer å irritere seg over.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...