Lise Skrevet 27. mai 2002 #21 Del Skrevet 27. mai 2002 Jepp! Jeg er organisert ja. Har akkurat skifta jobb, og skal nå organisere meg i et annet forbund. Synes dette er kjempeviktig!! For meg handler det om mer enn bare lønn og goder. Det handler bl.a om å ha noen som vil stå på min side ved en eventuell konflikt med arbeidsgiver. Også handler det om å støtte opp om de som gjennom mange mange år har jobba fram de avtalene som gjør at norske arbeidstakere i dag har det trygt og godt i jobbene sine. Men lønn og goder er også viktig. På arbeidsplassen min jobbes det f.eks hardt nå, for å se hva vi kan gjøre med kilometergodtgjørelsen som ble kraftig redusert fra 1/4. _________________ Lise 1212[ Dette Innlegg er endret av: Lise den 2002-05-27 12:53 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marigull Skrevet 29. mai 2002 #22 Del Skrevet 29. mai 2002 selvsagt er jeg organisert!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #23 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg er ikke organisert, og kommer heller ikke til å bli det. Tidligere arbeidet jeg i hotellbransjen - og ja, jeg var organisert. Da jeg trengte hjelp som mest fra forbundet var det ikke et fnugg av hjelp å få. Så, hva jeg fikk igjen for mitt medlemsskap sett i forhold til hva det kostet meg pr. mnd - gjør at jeg velger å være uorganisert. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 30. mai 2002 #24 Del Skrevet 30. mai 2002 Er organisert fordi organisasjonene er essensielle i arbeidslivet! Uten dem hadde vi ikke hatt mange rettigheter!... Det er forøvrig flere ting enn lønn fagforeningene jobber med! Arbeidstid, konflikter (mye!), div godtgjørelser, de sikrer oss rett til fri når vi har behov, utdanning og alt som har med arbeidsforhold å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå