Gå til innhold

Er du organisert???

Em@lie

Anbefalte innlegg

Er du organisert?

Hvorfor er du/ikke??

Jeg selv er det og det er noe jeg vil være så lenge jeg er i arb.livet.

Det er altfor mange som er "gratispassasjerer" til godene som oppnås.

Dette så vi b.l.a under hotellstreiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepps, jeg er organisert.

Føler det som en trygghet i forhold til om noe skulle skje på arbeidsplassen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var organisert så lenge jeg jobbet, men da jeg skiftet jobb/sluttet, syntes jeg ikke det var nødvendig å betale de kronene. Derfor sa jeg opp medlemsskapet. Men den dagen jeg begynner å jobbe igjen, kommer jeg til å organisere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg er organisert! Kunne ikke falle meg inn noe annet. Jobber i det offentlige, og har liten sans for at de uorganiserte får samme fordeler som oss som betaler vår kontigent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er organisert og har i tillegg i flere år vært tillitsvalgt på jobb og i lokal avdeling i Fellesforbundet.

Jeg ser det som viktig at vi har en stor andel organiserte her i landet, og tross alt er det på denne måten vi har fått i gjennom mange av de reformene som har gitt goder vi tar som selvfølge i dag.

Isolert sett kan nok mange føle det mer attraktivt å være uorganisert, men på sikt tror jeg vi igjen vel få se at organisering vil være viktig!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke organisert.

Fordi jeg jobber i en liten IT-bedrift, og føler at jeg har mer kontroll på min egen tilværelse som uorganisert, enn som organisert i et forbund som har medlemmer i så utrolig forskjellige situasjoner. Jeg kan ikke sammenlikne meg med hverken de som er 500 it-arbeidere i en bedrift, eller de som er 20 stk. i et firma med knallsterk økonomi. Et generelt lønnsoppgjør vil mest sannsynlig ikke funke like bra for meg, som det å kunne gå direkte til sjefen og be om mer lønn. (Sist jeg gjorde det, gikk jeg opp 40.000...)

Men hvis jeg skulle få en jobb i det offentlige, eller på en større arbeidsplass, da vil jeg nok organisere meg. For å være med å forsterke fellesskapet etc. Og få evt. andre goder ved å være organisert. (Forsikring, bankavtaler o.l.)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er organisert...men har sagt opp medlemsskapet mitt fra 1. juli....

Er rett og slett lei av en organisasjon som ikke løfter en finger i forhold til lavtlønte på min arbeidsplass, og vet jeg vil gå mye mer opp i lønn etter at jeg har meldt meg ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en avis der ganske mange er organiserte. Selv har jeg valgt å ikke organisere meg, mest fordi jeg slik situasjonen er idag, ikke ser noen god grunn til å organisere meg. Nå er vi kun en liten avdeling der jeg jobber, så det blir liksom ikke noe stort "fellesskap" jeg svikter, de andre på min avdeling har også totalt ulik oppfatning av lønnsordninger og forhandlinger en jeg har.

om jeg er en såkalt "snylter" på de organisertes goder, så er det uforskyldt! jeg har aldri bedt om den ekstra lønnsforhøyelsen som kommer grunnet de organiserte. Om jeg som uorganisert hadde "gått glipp av" den oppgangen, så hadde jeg faktisk ikke hylt av den grunn. Den lønnsforhandlingen jeg forventer og den lønnsoppgangen jeg forventer, tar jeg opp direkte med mine overordnede og da skal det som regel større hopp til en de små prosentøkningene som kommer pga de organisertes krav.

Det som kan komme litt i veien, er jo dersom det blir streik. Men i den situasjonen jeg og mine arbeidskollegaer befinner seg i, ser jeg faktisk ingen grunn for dem til å streike! Så om jeg da blir stemplet som streikebryter, så må de fysisk holde meg borte fra jobb!

Jeg har fått en avtale jeg er fornøyd med slik tingene er nå, og de andre innen den aktuelle org. har egentlig fint lite å klage over! Det er liten forskjellsbehandling og gode betingelser her så.

Kanskje jeg organiserer meg når jeg blir eldre, og det blir viktigere for meg å forbli i ett sikkert og stabilt arbeidsmiljø. Men slik situasjonen min er i dag, er det uaktuelt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er organisert, men det er ikke i et LO-forbund.

Det er heller ikke i forbundet mine kolleger organiserer seg i. Jeg ser meg ikke som gratispassasjer av den grunn, og ser det ikke som en selvfølge å være organisert.

Det kommer helt an på arbeidsoppgaver og situasjon i stillingen jeg er i.

Hvis jeg blir med som gratispassasjer, er det OK for meg. Jeg har aldri bedt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke organisert og kunne ikke tenke meg å bli det heller. Hvorfor skal jeg betale for at tillitsvalgte skal bruke arbeidstiden til å drikke kaffe og synse om hvordan folk skal ha det? Jeg har en avtale med arbeidsgiver, den er privat, den dagen jeg ikke synes den er god nok, eller noe annet, så sier jeg selvsagt fra. Dette klarer jeg fint selv uten å måtte trekke inn en masse pamper. Skulle jeg få problem med arbeidsgiver som ikke lar seg løse, så er det ikke verre enn at jeg slutter..og finner meg noe bedre..

Storm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er organisert og har vært det helt siden jeg begynte å jobbe. Det er greit å ha en fagforening i ryggen ved omorganiseringer o.l. Dessuten har vi fordelaktige forsikringsordninger gjennom fagforeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ikke å snakke om alt du kan være med på av kurser,reiser. Mye god mat og drikke. Så vi får igjen noe av det vi betaler bare du gidder å engasjere deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp , jeg er organisert og er veldig glad for det! har omtrent akkurat meldt meg inn og har lest masse papirer om det og det virker interesant !

sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er jeg det. Hva gjør dere uorganiserteved en eventuell streik?

Regner med dere jobber for pengene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...