AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Vi ønsker å reise til sol og varme, men er helt tomme for ideer. Vi har vært på Cran Ganaria, Korfu, Kreta, Mallorca, Bulgaria og Tyrkia før. Nå ønsker vi å prøve noe nytt. Det må være sol og strand, men helst temperaturer mellom 25 og 30 grader. Det må også være en plass hvor det er litt å gjøre, da vi fort kjeder oss. Og helst ikke så veldig dyrt, kanskje et billig land. Takker for svar
Aviale Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Anbefaler Kroatia! Var der i 2010, utrolig koselige byer, mellom 25-35 grader (juli/august) og ganske billig. Vi var i Split-området, det går direktefly fra både Oslo og mindre flyplasser i Norge. Split er en stor by med en gamleby som er flere hundre år gammel. Dog er det få bademuligheter akkurat i og rundt denne byen, så 4 dager var nok for oss. Utenfor Split ligger det flere øyer med gode bademuligheter, jeg kan anbefale øya Brac, men det er flere andre også. Ellers er det et "sydenområde" sør for Split som heter Makarska Riviera. Det er også en annen kjent by i Kroatia - Dubrovnik - denne har også en gamleby, men jeg har fått inntrykk av at det er mer turister der. Flybillettene til Kroatia var ganske dyre når vi bestilte, men når vi først kom oss dit var oppholdet ganske billig (leide leilighet gjennom homeaway.com, ca 6000 for 1 uke med 2 soverom, bra standard) og prisen på en biffmiddag på restaurant var 100 kr på øyene, 150 kr i Split. Kroatia har vel en del opplevelser å tilby, men vi holdt oss for det meste i ro. Dagsturer til mindre byer eller biltur i området man er i (spesielt om man er på en av øyene) anbefales. Ellers tror jeg også at det går an å bestille tur til en nasjonalpark med massevis av fosser litt lengre inn i landet, den heter Krka. 1
Wonders Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Sharm el Sheikh Egypt. Ikke Hurgada i Egypt.
reiseglad Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Vi ønsker å reise til sol og varme, men er helt tomme for ideer. Vi har vært på Cran Ganaria, Korfu, Kreta, Mallorca, Bulgaria og Tyrkia før. Nå ønsker vi å prøve noe nytt. Det må være sol og strand, men helst temperaturer mellom 25 og 30 grader. Det må også være en plass hvor det er litt å gjøre, da vi fort kjeder oss. Og helst ikke så veldig dyrt, kanskje et billig land. Takker for svar Sommeren i Sharm el Sheik har mellom 40 og 50 grader. Jeg foreslår også Kroatia, evt. Portugal.
Solbærpiken Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Cecilia (Giardini-Naxos) Italia, det beste stedet jeg har vært i Middelhavet. Kan også anbefale Malta, Sardinia, Corsica og Naxos i Hellas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå