Gå til innhold

Svarfrist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss 11. august 2012. Siden det er sommer og mange sannsynligvis er i ferd med å legge planer for ferien allerede, tenker vi det er greit å få ut invitasjoner i løpet av januar. Høres det greit ut?

Jeg lurer da på hvor lang svarfrist vi bør gi gjestene. For vår del er det fint å få tilbakemelding raskt, slik at vi kan be nye gjester hvis noen takker nei. Men vi vil ikke være for strenge og få gjestene til å føle seg stresset med å gi tilbakemelding...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange som planlegger bryllup er interesser i å få svar så tidlig som mulig. Selv sendte vi ut invitasjoner nå i julen, og har svarfrist 01.mai (vi gifter oss 21.07.12). Synes dette er passende tid både for oss og gjestene :)Det er veldig greit at man kan ha tid til å invitere andre hvis en del ikke kan komme. Enig i at det er kjekt å være ute i god tid når det er på sommeren, siden mange bestiller sommerferien sin i disse tider.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange som planlegger bryllup er interesser i å få svar så tidlig som mulig. Selv sendte vi ut invitasjoner nå i julen, og har svarfrist 01.mai (vi gifter oss 21.07.12). Synes dette er passende tid både for oss og gjestene :)Det er veldig greit at man kan ha tid til å invitere andre hvis en del ikke kan komme. Enig i at det er kjekt å være ute i god tid når det er på sommeren, siden mange bestiller sommerferien sin i disse tider.

Takk for svar. Hva som er tidlig, er tydeligvis relativt - jeg tenkte nemlig på i løpet av mars en gang :-) Men det er kanskje bare jeg som er litt stresset og vil få ting avklart - spesielt med tanke på at gjester på "venteliste" også trenger å planlegge og dermed må få innbydelse i rimelig tid... Mange avgjørelser når det gjelder bryllup, altså!

Skrevet

Hei Vagabond:-)

Vi skal også gifte oss 11 august, og jeg lurer på akkurat det samme som deg:-) Skal forsøke å få ut i løpet av januar, men sliter både med svarfrist og hva som skal stå:-)

Skrevet

Hei Vagabond:-)

Vi skal også gifte oss 11 august, og jeg lurer på akkurat det samme som deg:-) Skal forsøke å få ut i løpet av januar, men sliter både med svarfrist og hva som skal stå:-)

11. august er en fin dato :-) Vi får håpe vi får mange gode innspill her inne, slik at vi kan sette en fornuftig svarfrist.

Våre invitasjoner er relativt korte og greie - type " I anledning bryllupet vårt har vi har den glede å invitere (...) til vielse i (sted) klokka (...) med påfølgende bryllupsmiddag og feiring på (sted) klokka (...). Her finner du praktisk informasjon om bryllupet: (link til nettside vi har laget). Svar utbedes innen (dato) enten via hjemmesiden vår eller til (navn og telefonnummer til meg og kjæreseten).

Lurer på om det bør stå noe om antrekk... Vi har tenkt å la det være passe fritt, altså pyntet, men ingen bestemt stil.

Skrevet

11. august er en fin dato :-) Vi får håpe vi får mange gode innspill her inne, slik at vi kan sette en fornuftig svarfrist.

Våre invitasjoner er relativt korte og greie - type " I anledning bryllupet vårt har vi har den glede å invitere (...) til vielse i (sted) klokka (...) med påfølgende bryllupsmiddag og feiring på (sted) klokka (...). Her finner du praktisk informasjon om bryllupet: (link til nettside vi har laget). Svar utbedes innen (dato) enten via hjemmesiden vår eller til (navn og telefonnummer til meg og kjæreseten).

Lurer på om det bør stå noe om antrekk... Vi har tenkt å la det være passe fritt, altså pyntet, men ingen bestemt stil.

Dato for bryllupet må selvsagt også være med :-) Vi har satt inn det på forsiden av invitasjonen der vi kunngjør at vi gifter oss, hvilken dato og hvor.

Skrevet

Det hørtes veldig fint og greit ut. Tror vi kommer til å skrive dresskode mørk dress.

Håper 11 august blir en bra dato også værmessig siden vi skal gifte oss ute:-)

Når det gjelder svarfrist så kan man jo egentlig bare sette det man føler for, så får folk heller ta kontakt hvis det er vanskelig å gi klart svar innen den dato. Nå skal ikke vi ha så mange gjester, mest nær familie og noen få venner. Litt annderledes om man skal ha et bryllup med feks 100 gjester:-)

Skrevet

Jeg har og planer om å gifte meg 11.august, men siden vi ikke får plass på tinghuset før 4 mnd før, går heller ikke invitasjonene ut før da, men vi har gitt de fleste beskjed om når det skjer.

Jeg tror ville hatt svar ca 2 måneder før. Eller er jeg helt urimelig?

Skrevet

Hei :) vi gifter oss 18. februar og hadde svarfrist 1.januar. Det holdt i massevis :)

Skrevet

Det hørtes veldig fint og greit ut. Tror vi kommer til å skrive dresskode mørk dress.

Håper 11 august blir en bra dato også værmessig siden vi skal gifte oss ute:-)

Når det gjelder svarfrist så kan man jo egentlig bare sette det man føler for, så får folk heller ta kontakt hvis det er vanskelig å gi klart svar innen den dato. Nå skal ikke vi ha så mange gjester, mest nær familie og noen få venner. Litt annderledes om man skal ha et bryllup med feks 100 gjester:-)

Vi tok ikke sjansen på å gifte oss ute - skal ha bryllupet på ei øy på Vestlandet, så det hadde blitt litt for mye ekstra å bekymre seg for ;-)

Vi skal ha opptil 80 gjester, og det blir mange tilreisende og mye å koordinere både med overnatting og transport. Derfor er jeg litt ekstra stresset med tanke på å få en oversikt over hvem som kommer og ikke... Finner nok fram til en fornuftig dato, og så kan vi som du sier være litt fleksible hvis noen trenger det.

Skrevet

Hei :) vi gifter oss 18. februar og hadde svarfrist 1.januar. Det holdt i massevis :)

Da er det ikke lenge til den store dagen, så spennende! Var det mange som takket nei, og hadde dere i så fall ei "reserveliste" for gjester det i utgangspunktet ikke var plass til? Eller det ble kanskje litt sent å invitere flere bare seks uker før bryllupet?..

Skrevet

Jeg lurer på det samme!

Vi gifter oss 4. august, og jeg tror vi skal ha 1. mai til frist..

Skrevet

Vi giftet oss 6.august i fjor og sendte ut innbydelse i mars. Svarsfrist var 1.juni.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi gifter oss 28.juli, og jeg har litt lyst å skrive svarfrist 1.mai... Er jeg vanskelig da? Bør jeg heller si 1.juni?

Er midt i eksamenrush begge datoer uansett, så jeg vet liksom ikke ;P

Skrevet

Vi gifter oss 5.mai, og har planer om å få ut invitasjonene så fort vi får vite sikkert tidspunkt for vielsen. Har som mål å få de ut i månedsskiftet januar/februar, men det kommer helt an på kirkekontoret..... Så får svarfristen bli deretter, kanskje mars/april. Vi har ca 90 gjester, men ingen tilreisende.

Skrevet

Takk for mange gode kommentarer. Jeg tror vi lander på rundt 1. mai, så får vi bare håpe at folk er flinke til å gi tilbakemelding så snart de har bestemt seg :-) Lykke til til alle dere som skal gifte dere framover!

Skrevet

Da er det ikke lenge til den store dagen, så spennende! Var det mange som takket nei, og hadde dere i så fall ei "reserveliste" for gjester det i utgangspunktet ikke var plass til? Eller det ble kanskje litt sent å invitere flere bare seks uker før bryllupet?..

Ja, det er ikke lenge igjen nå :) Nei, ingen reserveliste! Vi ba alle vi ville be, og det er bare 7 som har takket nei! Så vi blir mange... Men det er veldig koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...