Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det er utlyst en stilling som legesekretær ved et legekontor i nærheten av hvor jeg bor. Jeg kunne godt tenke meg å være legesekretær, men jeg har ikke noen utdannelse som det. Det samme legesenteret har to forskjellige utlysniner faktisk - en for legesekretær og en annen for helsesekretær. Vil det si at jeg kan ha en mulighet til å få jobben som legesekretær? Får litt inntrykk av at det blir mer resepsjonsarbeid, og ikke noe labarbeid, siden de har utlyst både legesekretær og helsesekretær (så vidt jeg vet er det helsesekretær som er en beskyttet tittel, ikke legesekretær).

Har jeg en sjanse ved å søke på denne? Det jeg har av tidligere erfaring som er det nærmeste jeg kommer relevant, er helse- og sosialfag i 2 år på vgs med praksis på sykehjem.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legesekretær er det gamle navnet på helsesekretær, rart at de bruker begge navnene.

Det er veldig mange om beinet på helsesekretærstillinene så jeg tviler sterkt på at du har en sjans. Men du taper jo ingenting på å søke.

AnonymBruker
Skrevet

Helsesekretær er en beskyttet tittel som krever autorisasjon. Legesekretær/medisinsk sekretær er bare et hyppig brukt navn på en sekretærstilling innenfor helse, hvem som helst kan kalle seg det og hvem som helst kan inneha en slik stilling. Når det gjelder selve jobben overlapper det ofte en del, men pasientbehandling og labarbeid er vanligvis overlatt til helsesekretærer mens andre kun får de merkantile oppgavene. Akkurat som du antar, med andre ord.

Grunnen til at de har utlyst to stillinger men bare en av dem som helsesekretær er sikkert fordi den ene innebærer oppgaver som ikke egentlig krever en helsesekretær. På den måten åpner de for flere søkere. Kanskje finner de en de liker som ikke er helsesekretær, eller kanskje de finner en helsesekretær til også denne stillingen. Det gir dem i alle fall flere muligheter.

Alt som ikke har stillingsbeskrivelsen helsesekretær kan du fint søke på. Hvor du havner i bunken kvalifikasjonsmessig sammenlignet med de andre søkerne er en annen sak, men slik er det jo med alle jobber. Jeg ville bare søkt i vei, selv om det som regel er mange om benet når det gjelder jobber på legekontorer. Det verste som skjer er at du får nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...