mya87 Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har brukt opp alle egen meldingene mine i 2011. Er det nye egen mld for 2012? Starter det på nytt igjen da? Fikk vite det skriftelig at jeg neste gang må ha sykemelding fra lege. men nå er det jo ett nytt år, så nå gjelder vel ikke det lenger?
Ananas. Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Det er i løpet av en 12 mnd periode. Tok du ut den første i 2011 i mars, så må du vente til mars med å bruke ny egenmelding. Sånn er det iallefall hos oss, men regner med at det er loven.
Gjest Mahareth Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Egenmeldinger gjelder ikke per kalenderår, dessverre. Det fungerer sånn at om du har brukt 1 egenmelding i februar, så vil du ha 3 egenmeldinger igjen frem til neste februar. Har du brukt alle 4 egenmeldingene ila 12 mnd, så får du en karanteneperiode på 4 mnd (tror jeg, rett meg gjerne!). Det tror jeg du kan lese i beskjeden du fikk om at du måtte komme med sykemelding neste gang.
mya87 Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2012 jeg tenkte å dra til legen idag men drøyet det , men kom på at jeg har brukt opp alle egen mld mine. men redd for at han vil sykemelde meg ut uken..jeg trengte bare idag
Gjest Mahareth Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Legen kan sykemelde deg for 1 eller 2 dager også, det er ikke noe i veien for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå