Gå til innhold

Flytte kjøkken

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har så lyst til å flytte kjøkkenet til spisestuen. Der er det dobbel skyvedør til en stor terasse, og masse lys og vedovn. Rommet er ca 20+ kvadrat. Jeg vil fremdeled ha plass til en spiseplass der, og spisestue møblene kan stå i stuen.

Kjøkkene i dag er på kun 7 kvadrat og den er nordvent . Jeg har lyst til å gjøre det om til et ekstra soverom. :)

Men så var det alle rør som må flyttes/fjernes :-?

Er det noen som hvet hvor mye ekstra penger jeg jeg må ut med sånn ca.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tør ikke å påstå noe, men det blir fort ca. 10.000,-. Det kommer jo an på hvor langt det skal flyttes, og om det er vanskelig å lage et oppsett som fungerer (altså hvor stort "inngrepet" blir)..

Noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å si tror jeg. Kommer an på om rørene er OK eller må byttes ut, hvor langt ting må flyttes o.l.

Jeg TROR at 10000 er i minste laget, om dette dreier seg om noen meter. Ofte må man jo støpe gulv/legge nytt gulv også når man flytter avløp o.l. Det skal jo være helling på rørene også, selv om det ikke er mye som skal til.

Det beste er kanskje å be en rørlegger eller ti om å komme og gi et prisoverlag på jobben. Dette gjør de som regel gratis og uforpliktende.

De vil også kunne gi deg gode råd mht. plassering og flytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei! Vi flyttet kjønnen,slik du beskriver for noen år siden. Det var slettes ikke billig.. med ny kjøkkeninnredning,nytt gulv og nye rør, kom det på 150000! Men det var vel anvente penger,nå har jeg ett stort kjøkken som jeg storkoser meg på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei! Vi flyttet kjønnen' date='slik du beskriver for noen år siden. Det var slettes ikke billig.. med ny kjøkkeninnredning,nytt gulv og nye rør, kom det på 150000! Men det var vel anvente penger,nå har jeg ett stort kjøkken som jeg storkoser meg på. :D[/quote']

Skrev selvsagt feil...det skal være kjøkken... ikke kjønnen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på den praktiske løsningen. Kanskje er det ganske enkelt, kanskje er det komplisert. Det beste er å få et anbud, det bør være gratis å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...