Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp fått meg ny jobb som nestleder i en butikk. Jeg har hatt opplæring i en måned i en annen butikk. Problemet er at jeg ikke liker jobben i det hele tatt. Jeg har funnet ut at jeg vil studere neste høst oppi alt dette, og må da si opp i april uansett (pga det er 3 mnd oppsigelsestid etter 6 mnd, og det har jeg ikke tid til hvis jeg sier opp noe senere). Hvor lang er som regel oppsigelsestiden i prøvetiden?

Greia er også at jeg må ta noen fag før jeg skal studere. Det er jeg nødt å gjøre til høsten (hadde tenkt å ta kjemi og matte) hvis jeg skal jobbe nå. Sier jeg opp NÅ kan jeg rekke å bli med på noen av kursene de har på Akademiet. Jeg kunne nok trengt pengene, ja, men det veier liksom ikke opp for hvor kjip jobben er. Jeg har også dårlig samvittighet og tør egentlig ikke å si opp. Nå har de jo brukt penger på opplæring på meg... i tillegg har jeg sagt nei til stillingen før pga studier, men fikk den likevel da jeg valgte å droppe ut av skolen. Herregud, jeg høres jo helt tåpelig ut.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Vet du, de vil helt sikkert heller at du sier opp nå i stedet for å mistrives med jobben en stund. Så lenge du kan fungere som nestsjef frem til en erstatter er på plass, så går det nok bra.

En butikk er avhengig av at de ansatte trives og ønsker å utføre den jobben de har.

AnonymBruker
Skrevet

Vet du, de vil helt sikkert heller at du sier opp nå i stedet for å mistrives med jobben en stund. Så lenge du kan fungere som nestsjef frem til en erstatter er på plass, så går det nok bra.

En butikk er avhengig av at de ansatte trives og ønsker å utføre den jobben de har.

Huff, men jeg føler meg ganske dum og kommer til å føle meg dum der når jeg må jobbe hvertfall 2 uker. Hvordan skal jeg liksom gå fram?

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha snakker med sjefen, sagt det som det er å prøvd å kommet frem til en løsning der jeg fortsatte i jobben. Og samtidig sjekket andre løsninger enn akademiet som feks NKI Nettstudier som kan taes på kveldstid, både sonans og bjørknes har og kveldskurs.

Gjest Mahareth
Skrevet

Det beste er nok å snakke med sjefen, og kanskje være mer behjelpelig med oppsigelsestiden. Det er ikke noe i veien for at du jobber i 2 mnd i stedet for 2 uker, om det er det du strengt tatt skal ift prøvetid i kontrakten.

Hvis du er nødt til å ta de kursene du nevner i startinnlegget, så er det nok best å bare hive seg i det.

Ikke utsett å si dette til sjefen din når du har bestemt deg.

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er nok å snakke med sjefen, og kanskje være mer behjelpelig med oppsigelsestiden. Det er ikke noe i veien for at du jobber i 2 mnd i stedet for 2 uker, om det er det du strengt tatt skal ift prøvetid i kontrakten.

Hvis du er nødt til å ta de kursene du nevner i startinnlegget, så er det nok best å bare hive seg i det.

Ikke utsett å si dette til sjefen din når du har bestemt deg.

Jeg har ikke mulighet til å ha en fulltidsstilling i 2 mnd hvis jeg skal ta kursene. Bestemmer meg nok i løpet av dagen i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...