AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Venninnen min, hun er faktisk bestevenninnen min, har alltid likt dyre ting, de har alltid hatt en del penger i familien, hun har ikke trengt å spare for å si det sånn. Å si at hun er en snobb er å gå for langt, men at hun er godt vant, det kan man si ja. Jeg er ikke det, før jul hadde jeg to deltidsjobber i tillegg til mine vanlige vakter fordi jeg trengte å spare penger jeg kunne ha nå i januar da lønna kan være litt skral denne måneden. Jeg kjøpte billige, men svært nøye utvalgte gaver til julen, jeg tråla hele internett etter gode tilbud og sparte flere tusen kroner på å bestille fra utlandet, så gavene ble billige, men like gode. I dag var jeg til lunsj med henne og datteren, og ungen klarte å si surt "jeg likte ikke tskjorta, den var stygg, jeg fikk mye finere gaver fra andre!" og satte opp den sure geipen. Venninna mi sa bare "nei, sånn må du ikke si" mens hun så i et blad vi hadde kjøpt. Jenta er 7 år, jeg forventer i grunn at hun ikke oppfører seg sånn! Må si jeg ble lei meg, hadde funnet en tskjorte med barnets yndlingsfigurer på fra Disney, og trodde jeg hadde gjort det store. Tydeligvis ikke.. 2
sebastianen Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Hun er 7...... Det at dere ikke snakket nok med henne akkuret da kan være nok . Ikke noe å ta seg nær av, men hun burde ha lært å oppføre seg bedre . 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 "men da kan jeg få den tilbake så sender vi den til noen barn i Afrika. De blir nok glade". Skulle du sagt :gjeiper: 17
Aldrisur Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Bare vær glad for det ikke er dattera di du! 2
Gjest Blubberella Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Eller så kunne du ha sagt at "neivel, jeg ønsker jo ikke kjøpe gaver som ikke faller i smak, så neste år kan vi jo bare kutte ut julegaven da? Da sparer jeg penger og du slipper å få en gave du blir misfornøyd med. Du får jo uansett andre gaver!" 9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Bortskjemte foreldre får bortskjemte barn, det har jeg sett mange eksempler på. Det er jo mange voksne som synes det er helt ok å si fra om at man er misfornøyd med gavene man får, så at barna deres gjør det samme er nok ikke så rart. De voksne prøver kanskje å pakke misnøyen sin litt bedre inn i bomull, mens barna sier det rett ut. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 hva mener du at moren skulle gjort? Begynt å brøle og kjefte? Jeg tar alltid opp ting med mine barn på tomannshånd, ikke foran andre. 4
Gjest mor Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 hva mener du at moren skulle gjort? Begynt å brøle og kjefte? Jeg tar alltid opp ting med mine barn på tomannshånd, ikke foran andre. Ja ikke lett og ta opp slikt skikkelig foran venninnen, hun ble nok litt flau selv om hun ikke sa det. Men barn er barn, og sier dessverre dumme ting. kanskje hun følte hun fikk lite oppmerksomhet? 1
Gjest lærer og mor Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Hei Selfølgelig er det trist når gaven ikke falt i smak, og du hadde lagt mye tid i å velge gaver. Men, slikt gjør barn innimellom. Kanskje hun var sur på moren sin for noe og forsøkte å provosere.. Det er ikke sikkert Eller kanskje hun bare er veldig utakknemmelig.. men det var jo bra at venninnen din sa i fra til henne. Det kan godt være at venninnen din sa i fra mer når de kom hjem. Jeg hadde kanskje valgt å ta tak i det hjemme og ikke når dere var ute og spiste på et offentlig sted, men tatt en sikkelig alvorsprat med datteren min når jeg kom hjem. Det jeg synes var leit var at hun ( venninnen din) ikke beklaget ovenfor deg. Neste gang hun ev. sier slikt så si noe slik som " Nå ble jeg kjempelei meg. Jeg som har brukt masse tid på å finne en fin t-skjorte til deg fordi jeg visste du likte de Disney figurene. Det synes jeg var trist" Dersom jenta ikker sier noe eller fortsetter i samme duren så hadde jeg sagt "Nei, men da vet jeg det. Da kommer jeg til å bruke de pengene på julegave til noen som blir glad for det neste år." Selv om barn kan si og gjøre slikt, hun er jo ikke så veldig gammel- selv om hun er gammel nok til å vite bedre, så er det IKKE greit. Men det er jo venninnen din som skal oppdra henne, ikke du. Heldigvis for deg ; P
mary-jane Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 hva mener du at moren skulle gjort? Begynt å brøle og kjefte? Jeg tar alltid opp ting med mine barn på tomannshånd, ikke foran andre. ......Det handler da vel ikke om hva mora skulle gjort der og da. Men at mora fra før av burde ha lært ungen gode verdier og holdninger. I dette kjøpehysteriet som julen er blitt nå, så bør vel alle foreldre passe på dette. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Hvorfor må man brøle og kjefte for å forklare barna forskjell på rett og galt? Jeg ville lagt vekk bladet og snakket med jenta om at givere blir såret når man sier slikt, og at det er veldig utakknemlig å si slike ting. Moren burde ta tak i det der og da, ikke vente til lenge etterpå. Det er forskjell på en likegyldig irettesettelse på autopilot og det å faktisk ta tak i dårlig oppførsel (uten å brøle og kjefte). For øvrig kjenner jeg til en del foreldre som kunne vært den ts skriver om. Det er foreldre som selv klager over julegaver de ikke var fornøyde med mens barna hører på. 3
Gjest "gjest" Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Eller så kunne du ha sagt at "neivel, jeg ønsker jo ikke kjøpe gaver som ikke faller i smak, så neste år kan vi jo bare kutte ut julegaven da? Da sparer jeg penger og du slipper å få en gave du blir misfornøyd med. Du får jo uansett andre gaver!" Genial.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå