AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er hønemor, det skal jeg ærlig innrømme. Jeg har 1 gang i hundens snart 8mnder lange liv opplevd at hunden min begynte å skjelve. Skjelvingen begrenser seg kun til hodet, ikke andre deler av kroppen. Og hun virket bevisst hele tiden. Hun fikk en tyggestang av meg som hun liker veldig godt, men hun begynte ikke å spise på den med en gang. Hun satt bare på rumpa, det så nesten ut som om hun så etter en plass å legge seg for å få spise i fred (har en hund til). Sånn har hun ikke vært før så jeg tok fra henne stangen, og ba henne legge seg på plassen sin sånn at hun skulle få den tilbake. Hun gikk på plassen sin, satte seg og begynte å skjelve med hodet. Jeg fikk jo litt bakoversveis og trodde hun hadde et anfall av noe, men jeg kunne snakke til henne og hun gjorde det jeg sa. Men hodet sluttet ikke å skjelve før hun fikk godbiten tilbake. Har mange ganger tenkt på denne episoden, men har egentlig bare trodd det var et engangstilfelle, noe jeg har slått meg til ro med. Men i går, når jeg skulle hente hundene etter at de har vært hos foreldrene mine, fikk jeg høre at minsten var så rar. Hun lå i sofaen sammen med min mor og begynte plutselig å skjelve med hodet. Det gikk kanskje 10 sekunder så var det hele over. De sa at hun virket som seg selv, men at hun bare ristet på hodet. Så nå lurer jeg på om det er noen som har vært boti lignende situasjoner? Kan en hund i det heletatt ha epilepsi? Jeg skal selvsagt ringe dyrlege i morgen, men siden dette skjedde med så store mellomrom (er noen måneder siden første skjelving) så ser jeg ikke på dette som livsviktig og skikkelig alvorlig. Ville bare høre om noen har vært borti lignende.
PrøveSola Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Hei ;-) ser at det er 2 år siden du la ut dette om skjelvingen på hodet. Men jeg lurte på om dette er noe du har funnet ut av?? Min hund på 2 år gjorde akkurat det samme nå i ca 30 sek, slik som du beskriver det. Om du fortsatt er inne på kvinneforum, så gjerne svar meg :-) Er bekymret for lille mann!
NovaFlare Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Ja, hunder kan få epilepsi, ikke er det så uvanlig heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå