Gjest MorÅse Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Mor sin er 25 år, hvis ikke 30 da :-) En steingammel ITT som har mista piffen helt, den går ikke etter programmene lenger. Trist, blir flekker og dårlig skylle. Ny, skal vi gå for Miele denne gangen, eller Siemens?? Mor har ikke lyst til å bruke mer enn tre tusen på maskin, hvordan er Siemens WM10A163DN til 3999,- hos Elkjøp?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Miele ligger vel stort sett i en høyere prisklasse enn ca 3000 med mindre du har funnet et godt tilbud. Stort sett er maskinene til Miele regnet for å være mer robuste men dyrere enn andre maskiner.
Nina35 Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Med det budsjettet ville jeg plukket Boschs WAA281E1SN isteden. Bedre sentrifuge er gull, Siemensen er helt strippet versjon(Bosch og Siemens er samme merke, Bosch "billig", Siemens "design") Men hadde jeg vært deg hadde jeg likevel lagt på noen tusenlapper og skaffet meg Miele. Jeg kunne ikke tenke meg noe annet, hvis min skulle ryke ihvertfall.
Henkie Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Jeg hadde kjøpt en billig zanussi. Brukt den i maaaange år....til garantien var ute, og/eller den gikk i fillebiter. Kastet den med god samvittighet og så kjøpt en ny. Hadde ikke gidda å ha en maskin jeg MÅTTE reparere på eller slite totalt ut fordi den var så dyr.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg hadde en zanussi, men den ble bare ødelagt hele tiden og sendt til reperasjon. De klarte aldri å ordne den, så da endte jeg opp med å kjøpe en electrolux. Mamma har også electrolux, og jeg må si at det er fantastiske maskiner til en så billig penge. Tror jeg kjøpte min til 3500 ca på lefdal. Og jeg ville definitivt gått for front.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har hatt to stykk Zanussi. Den første varte 10 år med to små barn og fikk virkelig kjørt seg. Den andre klarte 8 år med tidvis 2 tenåringer og 1 voksen og 4 tenåringer og 2 barn. Har nå en fra Siemens og den tusler jevnt etter 4 år, men så er jeg bare en voksen. Jeg hadde vel sett på penger jeg kan bruke samt å få en god sentrifuge. Skal hun ikke ha tørketrommel så er kanskje en toppmatet enklere for en eldre dame?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Du har sikkert bestemt deg nå, men kom til å tenke på deg da jeg kom over dette tilbudet på lefdal mens jeg lette etter ny tørketrommel: http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/vaskemaskin/LN58460/aeg-vaskemaskin-ln58460 Jeg kan ikke tenke meg det er mulig å gjøre ett bedre kjøp i dagens marked, egentlig.
saraanna Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Kjøp i hvert fall ikke LG vaskemaskin - maken til dårlig skylling skal man lete lenge etter. Siste skyllevann, selv med såkalt "klinisk skylling" er svart og skittent, også ved bruk av svært lite vaskepulver. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg sjekket skyllingen. Denne maskinen, og sikkert de fleste andre, er nok produsert for land med lite og dyrt vann. Hadde en gammel Zanuzzi - en helt annen og bedre skylling med den. Tror folk fleste ikke er klar over hvor mye skitt og vaskepulver/ skyllemiddel vi "bader" i ved disse nye, digitalt styrte maskinene. Men hva kan man gjøre? Ingenting ... Saraanna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå