AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Noen her som har vært i Rhodos? Kunne tenkt meg å ta en tur dit på forsommeren evt. høstferien med familien på 2 voksne og 3 barn mellom 8 og 15 år. Vi liker fine strender/badeplasser, opplevelser/kultur/arkitektur og fin natur. Eldstejenta liker også shopping (noen ingen av de andre i familien gjør). Hva tror dere om å dra til Rhodos? Har dere noen steder / utflukter å anbefale?
Gjest Eithne Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Rhodos er en rimelig stille øy synes jeg. Var der i fjor. VI likte oss vi da. Tok turen til Lindos som er absolutt verdt et besøk. PÅ veien var vi innom en stor gullsmed butikk....er den største på øya. Gamlebyen på Rhodos er kjempeflott. Masse små butikker.
Banan Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Enig med personen over, Lindos må oppleves. Utrolig koselig plass, og fine strender. (søk etter bilder på google) Var bare i Lindos på dagstur siden vi bodde på et hotell et godt stykke unna i nærheten av Rhodos By, men hadde jeg reist til Rhodos igjen ville jeg bodd i Lindos. Shopping kan anbefales både i gamlebyen og den "nye" byen ved siden av, altså i Rhodos By. Reiste til Rhodos selv på familietur, og vi stortrivdes!
Clyro Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Tror Rhodos vil passe veldig bra for dere. Og i likhet med de to over vil jeg anbefale at dere drar på utflukt til Lindos, som er en idyllisk småby på østsiden av øya. I Rhodos by er en tur innom gamlebyen et must. Den eldgamle arkitekturen er en fantastisk opplevelse i seg selv. Rhodos by er også en av de bedre shoppingbyene jeg har vært i. Her finner man alt fra typiske "turistbutikker" og souvernirsjapper, til internasjonale kjeder og dyre designerbutikker. For en shoppingglad 15-åring vil nok Rhodos by være midt i blinken. Vet ikke helt om dere har tenkt på hvor dere har lyst til å bo..men det bør iallefall nevnes at det er mye mer bølger og vind på Rhodos' vestkyst. På østkysten er det roligere. Synes også at strendene er finere på denne siden av øya. Har selv bodd i Kalithea og Kolymbia. Kalithea er et fint sted dersom man ønsker å bo i nærheten av Rhodos by. Kolymbia har mange gode all inclusive-hotell for barnefamilier, men det er et nokså øde sted.
MissStiles Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Jeg synes at Rhodos er et veldig fint sted for familier. Enten Ixia eller Afandou. Også anbefaler jeg å ta turen til Lindos. Ikke minst en eller annen båttur. Av hoteller har jeg hørt at dette er bra: Mythos Beach Resort.
Gjest loler Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Lindos er så fiint : )) Var der i sommer.
caroprins Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Det går også båtturer til den greske øya Symi og vil man utvide enda mer så kan man ta båten over til Marmaris i Tyrkia. Om dere reiser charter så har de nok sikkert et utfluktsprogram evt. så har mange hoteller det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå