Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar fagene gym og norsk som privatist, men de to bøkene jeg har i disse fagene gjelder for både VG1, VG2 og VG3. Jeg går ikke på skole nå, så har ingen lærere å spørre. Derimot er jeg knyttet opp mot en skole jeg evt. kunne ha ringt. Vet dere hvor jeg kan finne ut hva jeg skal lese i disse to fagene, i og med at jeg ikke har pensum i HELE boken, men kun 1/3?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gym. Vi har gym alle tre årene på vgs, og det er den samme boken som brukes alle tre årene. Derfor er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal lese på, i og med at noe tilhører vg1, noe tilhører vg2 osvosv..

Skrevet

I norsk er vel pensumet alle tre bøkene, var i alle fall det som ble forventet at jeg kunne da jeg hadde muntlig norsk eksamen, men det var ikke som privatist da. Eller vent, har du BARE en bok for norsken? Vi hadde tre.

Skrevet

Hvilket år skal du ta for nå? Det er kompetansemålene som er det sentrale, så du må lese utifra de. (Underviser i norsk vg1 + vg2 så kan evt gi deg noen tips dersom det er en av de du skal ta)

AnonymBruker
Skrevet
http://www.udir.no/Systemsider/alt_innhold/?ratf=3&rpn=3 Tidligere gitte eksamensoppgaver i norsk sidemål og hovedmål. Læreplanen til de forskjellige fagene ligger også inne på udir sine sider. Men kan jo være greit å få litt info fra skolen du er meldt opp i eksamen hos. Ofte pleier det å ligge leselister osv for privatister inne på hjemmesiden til skolen du skal ha eksamenene hos
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med en skole som bruker samme læreverket som deg, og få tilsendt en pensumliste for eksamenene du skal ta.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket år skal du ta for nå? Det er kompetansemålene som er det sentrale, så du må lese utifra de. (Underviser i norsk vg1 + vg2 så kan evt gi deg noen tips dersom det er en av de du skal ta)

TS her. Det er 2.året. Forresten: vi har tre bøker, jeg blandet litt. Tips hadde vært SUPERT, tusen takk! :)

Skrevet

Skal du ha eksamen i kun 2 klasse faget? NOR1208

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha eksamen i kun 2 klasse faget? NOR1208

Ja. :)

Skrevet

Ok. Det vi har jobbet med i høst er litteraturhistorie - middelalder,renessanse, barokk. Har lest islendingsoge , utdrag fra Beowulf, Holberg, Dass, Engelbretsdotter, diverse Snorre, Trymskvida, utdrag fra Håvamål..

Essay bør du kunne, det kommer med stor sannsynlighet på eksamen. Det fins flere gode sider ang essay på nett. Har du tilgang til NDLA?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...