Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Over tid har jeg merket at min mor stadig drikker i smug, og innrømmer aldri at hun er beruset. Jeg konfronterte henne for en tid tilbake og hun lovte å ikke være beruset foran sønnen min. I kveld når vi var på besøk merket jeg en merkelig oppførsel på henne og mistenkte at hun hadde drukket igjen. Konfronterte henne og hun stakk bare av, så jeg tar det som en bekreftelse. Nå er jeg så frustrert for vi bor vegg i vegg og de har sønnen min ofte. Faren min nekter å innrømme at det er et problem for han vil ikke at jeg skal ta fra han barnebarnet sitt. Altså ingen hjelp fra han.

Nå vet jeg ikke hvor jeg skal gå herifra. Det er ikke på noen som helst måte aktuelt å la min mor ha ansvaret for sønnen min når jeg ikke er sikker på om hun er beruset eller ikke. Men hvordan kan jeg la de to ha et forhold når jeg aldri kan vite når hun har drukket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må rett og slett sørge for at de aldri er alene sammen. Og du bør få faren din til å innse at dere har et problem. Ikke gi deg.

Lykke til......

Skrevet

Dette har jeg "vært borti" tidligere (med ei venninne).

Det hjalp ikke å si at de ikke skulle være alene sammen. Resultatet ble uansett til slutt at denne bestemora som drakk, ikke fikk se barnebarnet i det hele tatt. Hun har likevel ikke sluttet å drikke...

Min bestefar drakk også. Jeg fikk ikke treffe ham når han hadde drukket, så jeg husker det ikke. Men i dag får jeg høre flere historier om hvilket fyllesvin han var.

Så mitt råd til deg er hvis din unge får omgås bestemoren når hun ikke drikker. Så ikke ødelegg barnets inntrykk av bestemoren når barnet er blitt stort...

Uansett, hjelp mora di og støtt opp om henne. Ikke avvis henne. For hun trenger hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...