AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Kanskje litt vanskelig å forklare, men jeg ønsker å lage et bilde satt sammen av flere andre (altså at de står side om side, og oppå hverandre). Hvordan lager jeg det?
Grønt blad Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Tenker du collage? Jeg lurer på det samme.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 er ikke helt sikker på om jeg forsto det riktig, men om du bare skal ha de side om side, er det bare å åpne bildene i et redigeringsprogram, velge et nytt 'ark', resize bildene, og lime de inn i det nye arket. ellers kan det lønne seg å søke på google, da får du opp bilder og godt forklarende tekst.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 ab 3 her igjen. gi gjerne noen eksempler på hva du vil, så blir det litt lettere å evt forklare. også har det jo litt å så hvilket redigeringsprogram du bruker.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Det er collage jeg mener ja, kom ikke på hva det het da jeg skrev innlegget. Håper noen kan lære meg det.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Pageplus, Scribus, og muligens også Inkscape kan brukes. Den siste, Inkscape, er ett tegneprogram, de to andre er mer rene DTP (desktop publishing programmer). Alle er freeware, så vidt jeg vet.
kissi Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Jeg bruker photoscape:) Der tror jeg du finner akkurat det du er på jakt etter.
Perelandra Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Hvis du bare skal sette sammen bilder til en collage, og ikke redigere noe mer på dem, går det fint an å bruke Paint.
Lutetium 71 Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 Jeg bruker photoscape:) Der tror jeg du finner akkurat det du er på jakt etter. Godt forslag med Photoscape! Bladde opp en liten artikkel til ts, bla ned til "Page Creator & Combiner".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå