Gå til innhold

Hvordan sette sammen flere bilder i ett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt vanskelig å forklare, men jeg ønsker å lage et bilde satt sammen av flere andre (altså at de står side om side, og oppå hverandre). Hvordan lager jeg det?

Skrevet

Tenker du collage? Jeg lurer på det samme.

AnonymBruker
Skrevet

er ikke helt sikker på om jeg forsto det riktig, men om du bare skal ha de side om side, er det bare å åpne bildene i et redigeringsprogram, velge et nytt 'ark', resize bildene, og lime de inn i det nye arket. :)

ellers kan det lønne seg å søke på google, da får du opp bilder og godt forklarende tekst. :)

AnonymBruker
Skrevet

ab 3 her igjen. gi gjerne noen eksempler på hva du vil, så blir det litt lettere å evt forklare. også har det jo litt å så hvilket redigeringsprogram du bruker. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er collage jeg mener ja, kom ikke på hva det het da jeg skrev innlegget. Håper noen kan lære meg det. :)

AnonymBruker
Skrevet
Pageplus, Scribus, og muligens også Inkscape kan brukes. Den siste, Inkscape, er ett tegneprogram, de to andre er mer rene DTP (desktop publishing programmer). Alle er freeware, så vidt jeg vet.
Skrevet

Jeg bruker photoscape:) Der tror jeg du finner akkurat det du er på jakt etter.

Skrevet

Hvis du bare skal sette sammen bilder til en collage, og ikke redigere noe mer på dem, går det fint an å bruke Paint.

Skrevet

Jeg bruker photoscape:) Der tror jeg du finner akkurat det du er på jakt etter.

Godt forslag med Photoscape!

Bladde opp en liten artikkel til ts, bla ned til "Page Creator & Combiner".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...