AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Har i flere år "slitt" litt med huden, dvs nupper/fet hud som er sensitiv og fuktfattig. Bruker i dag dermalogica produkter, og synes de er gode. Rens, tonic og serumet jeg bruker er for sensitiv hud, mens kremen som er med spf er for normal hud tror jeg. Tror og den inneholder kjemisk solfilter, men vil det "skade" min sensitive hud? Og er spf 15 nok når jeg f.eks sitter foran pc? Den kremen jeg bruker på dagtid gir ikke mye fukt, men kan jeg f.eks løse det med et fuktserum under? Er det noen som kan anbefale et serum for sensitiv hud? Tenker litt på matis da jeg har en del masker der fra. Bør vel kanskje og ha en nattkrem? men den bør ikke være for fet heller. Til slutt har jeg et spm ang kuldekrem. Bruker en kuldestift fra dermalogica, men ser jo at jeg blir rødlig uansett, bør jeg vente med å gå ut til den har trekt inn litt eller kan jeg gå ut med en gang? Den inneholder ikke vann såvidt jeg ser.
lemonaid Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Sjekk ut produktene fra Beaute Pacifique. Disse er laget for alle hudtyper.. Du får kjøpt dem på Makestyle.no Jeg bruker selv fuktmaske fra Beaute Pacifique, den er kjempegod. Du kan også bruke den som nattkrem. Ingen parfyme, ingen irritasjoner, eller mineraloljer i disse produktene. Ble anbefalt dette merket på en laserklinikk jeg var utplassert hos. Jeg har aldri hørt man trenger spf når man sitter foran pc. Men sørg for å ha en fuktspray eller en "mist", som du kan dusje ansiktet med. Dataen suger faktisk ut fuktigheten ut av huden din, du blir nok ikke solbrent. Kjemisk solfilter skader ikke nei.. Ja du kan fint bruke et fuktserum under hvis kremen ikke gir nok :D Jeg brukte et serum fra Babor.. Calming sensitive BI-Phase moisturizer, dette fungerte fint etter jeg tok laserbehandling i ansiktet, og det gav ingen irritasjoner, samtidig som det gav fukt! Vent 20-30 min med å gå ut etter du har tatt på kuldekrem.. Håper disse svarene hjalp litt..
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Anbefaler deg Declèor Aromessence Rose D`orient for sensitiv hud og Declèor Harmoni Calm dagkrem!! Fantastiske produkter Med noen kuldekremer kan du gå ut med en gang, men kjenner ikke den du bruker.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Bruker dermalogica climate control. Den skal visst ikke inneholde vann, men ser jo likevel at jeg blir rød, men det er kanskje noe som kommer uansett? Har tenkt på decleor, men litt "redd" siden det er så konsentrert av naturlige ingredienser. Er fornøyd med dermalogica, men har ikke sett at de har noe fuktserum.
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Er du veldig sensitiv??? Blir du fort irriter i huden din?? Hmm....! Reagerer du på mye produkter? Er du tørr?? Flasser du i huden? Jeg har ikke sett noen reagere på Declèor sine produkter for sensitiv hud, men skal jo aldri si aldri!!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er rød, spesielt ved nesa. Det er akkurat som det er en blanding av talg, døde hudceller og kløende hud. Har vært til facemapping og hun skrev også "dehydrert hud" på samme området så jeg har nok en fuktfattig, sensitiv kombinasjonshud. Bruker dermaloica ultracalming cleanser og tonic, (bruker ikke vann, men fjerner rensen med toneren), på kvelden bruker jeg beroligende serum fra dermalogica. En gang i uken peeler jeg og følger opp med en fuktmaske. Ser at huden min ikke tåler å bli skrubbet for mye på så bruker masker som skal ligge på huden evt masseres inn som har en eksfolierende virkning. Huden min virker litt "stresset", så tror bare jeg må gi den litt tid.
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Det høres ut som du har gode rutine hvertfall Viktigste er å få opp fuktigheten i huden, deretter vil alt bli bedre.
La Papesse Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Er du veldig sensitiv??? Blir du fort irriter i huden din?? Hmm....! Reagerer du på mye produkter? Er du tørr?? Flasser du i huden? Jeg har ikke sett noen reagere på Declèor sine produkter for sensitiv hud, men skal jo aldri si aldri!! Jeg gjør. Får røde prikker overhele ansiktet.. Veldig synd, da det er gode produker, men ikke for meg! Edit: Jeg bruker også Dermalogica produkter. Ultracalming cleanser, skin smoothing cream med skin renewal booster under. Jeg tror de har en fuktighets booster også.. Og multivitamin ansiktsmaske som jeg bruker som nattkrem. Det funker veldig godt for min hud:) Endret 3. januar 2012 av La Papesse
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Jeg gjør. Får røde prikker overhele ansiktet.. Veldig synd, da det er gode produker, men ikke for meg! Er jo alltid unntak :-) Reagere du bare på Decléor eller alle typer produkter? Huff....det er dumt ja, for de produktene er virkelig gode!! Har du allergi av noen slag?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Ja, ser jo den allerede er bedre enn hva den var. Men er det ok å blande produkter slik som jeg gjør? Altså matis og dermalogica. Ser at matis spesielt skrytes mye av, men jeg liker godt dermalogica, men ser at matis er bra. Er det noe "ulumskheter" i dermalogica produktene siden matis sies å være fantastisk i forhold?
La Papesse Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Er jo alltid unntak :-) Reagere du bare på Decléor eller alle typer produkter? Huff....det er dumt ja, for de produktene er virkelig gode!! Har du allergi av noen slag? Jeg har kontakt eksem. Det er eneste allergi jeg har. Nå er det noen år siden jeg brukte Decléor sine produkter, men hadde rens, dag og natt + øye krem. Men hvilke, det vet jeg ikke.. Edit: en leif... Endret 3. januar 2012 av La Papesse
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Helt ok å blande litt,men jeg mener at man skal ha seum og dagkrem/nattkrem i samme merke i og me at disse jobber sammen, men helt ok og ha rens og maske ++ i et annet merke. Men kansje holde seg til 2. Både Dermalogica og Matis er gode produkter og jeg tror bare man må finne det man selv er fornøyd med. Er nok ingen fasit svar på om den ene er bedre enn den andre. Det som funker for meg funker kansje ikke for deg! Men Dermalogica har bra rykte på seg så holder nok en knapp på dette merket. Og har aldri prøvd Matis så skal ikke uttale meg FOR mye om akkuratt det!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Det dumme er at dermalogica ikke har noen nattkrem. Trenger masse fukt, men ikke fett : -) Vurderer sheer moisture i dermalogica med spf 15 og et fuktserum fra matis som nattkrem vet jeg ikke helt.
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #15 Skrevet 3. januar 2012 Har du prøvd Matis Delicate Moisturising Crem?? Den kan brukes om dagen og natten
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 Ja, har prøvd den : -) Er en kjempegod krem. Har tenkt litt på matis jeunesse beautifying krem å ha som natt. På dagen vil jeg ha en med spf.
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #17 Skrevet 3. januar 2012 BRA du tenker på solfaktor!!! DET liker jeg
La Papesse Skrevet 3. januar 2012 #18 Skrevet 3. januar 2012 Kan jeg spørre deg et spørsmål Karimote? Jeg hadde Guinot som favoritt noen år tilbake. Men de er jo helt borte fra markedet.. Kjenner du til det merket?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #19 Skrevet 3. januar 2012 Men tror du at spf 15 holder, eller bør man ha høyere. Har og hørt om md antioxidant spf 20, men litt skeptisk til md må jeg innrømme, pluss at når jeg har funnet meg et merke jeg liker godt (altså dermalogica og matis) så tror jeg det ville være litt dumt av meg å "gamble" : -) Er det stor forskjell på spf 15 og 20?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå