Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, NÅ er jeg litt bekymra her...

Har IKM idag...våkna idag tidlig med menstruasjonssmerter...

For å være på sikre siden tok jeg en kjapp graviditetstest som til ingen overraskelse var negativ... Tok 800 mg ibux, som jeg pleier å ta ved sterke menstruasjonssmerter, og gikk og la meg igjen. Sovna fort.

Da jeg nå står opp - er menstruasjonssmertene borte - og ingen mens enda... Av en eller annen grunn fisker jeg opp graviditetstesten fra søpla - og DER: TO STREKER!! Tydelig to streker...

Og jeg vet at jeg ikke venta 20 sek en gang før jeg kasta testen, fordi jeg er så vandt med å få negative tester... Så nå vet jeg ikke om testen er reell eller ikke...og jeg har stappa i meg 800 mg ibux for søren!!!!

Sitter nå å drikker vann for harde livet for å skille ut den styggheten så fort som mulig...må ta en ny graviditetstest også så fort som mulig..

Noen som har opplevd at testen er blitt positiv etter at de 5 minuttene er gått??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre så kan det være veldig normalt.

Du får bare drikke maaaaasse vann og så ta en ny test på morningen i morgen. Lykke til :)

Skrevet

Det går nok helt fint. Du har rett i at ibuprofen ikke skal tas av gravide. Men sannsynligheten for at det har gjort skade er helt marginal, tenk hvor mange som spiser ibux gjennom hele svangerskapet fordi de ikke vet dette. Eller hvor mange som har gjort akkurat som deg - tatt ibux/napro når menssmertene dukker opp.

• Liker 1
Skrevet

Ifølge legen jeg gikk til på kontroller, er det bruk av Ibuprofen flere ganger om dagen, over en lengre periode, som er skadelig.

Jeg hadde vondt i halsen en ukes tid, og bare Paracetamol hjalp ingenting, jeg måtte bruke Ibux i tillegg for å merke forskjell. Og jeg fikk beskjed om at om jeg ikke spiste mer enn en et par-tre ganger om dagen, og ikke lenger enn en uke, skulle det ikke ha noe å si. Så jeg tror at om du ikke tar mer enn de 800mg, skulle det ikke være noe å bekymre seg over.

Skrevet

Takk for svar, begge to! :)

Blir ikke mer ibux-spising, nei...for testen jeg tok en time etter var svakt positiv...og det innenfor de 5 minuttene denne gangen...

Så inntil det motsatte bevist, er det nok greit å holde seg unna - og heller holde ut litt mensenmurringer... :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulere :D

Skrevet

Gratulerer med positiv test!! :hoppe:

Ikke bekymre deg for Ibuxen, de aller fleste gjør ett eller annet "galt" i løpet av svangerskapet, uten at det får negative følger.

Skrevet

Blir ikke mer ibux-spising, nei...for testen jeg tok en time etter var svakt positiv...og det innenfor de 5 minuttene denne gangen...

Når jeg og mannen var prøvere og jeg googlet til den store gullmedaljen for å få bekreftet hvert eneste lille tegn var det en ting som slo meg: Alle som hadde diskutert testing og streker var enige om at det finnes ikke noe som er svakt positivt eller sånn halvveis positivt. Positivt er positivt. Så gratulere så mye ;)

Skrevet

Takk :)

Bare litt vanskelig å tro det enda...så jeg venter noen dager til, før jeg tør å slippe den store jubelen løs...! :)

Men, lenge leve googling! :)

Skrevet

Hurra, Kameline! Nå ble jeg glad :)

:klemmer:

Gjest BamseB
Skrevet

Kan ikke annet enn å bli glaaad når jeg hører om "barn i farta" :biggrin:

Lykke til!

Skrevet

Spennende å følge med på om testen er rett! :)

Skrevet

Den var veldig riktig!

Har hatt 4 positive tester etter det ;)

• Liker 2
Skrevet

Den var veldig riktig!

Har hatt 4 positive tester etter det ;)

Gratulere! Gjett om jeg har vært nysgjerrig på hvordan det gikk med deg ;)

Skrevet

Gratulerer så masse! Så kjekt å skulle bli mamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...