Litago Skrevet 22. desember 2003 #1 Skrevet 22. desember 2003 Vi skal ha noen utenlandske venner på besøk i romjulen og skal selvsagt servere norsk ribbe. Er ikke helt sikker på om de kommer til å like hovedretten så derfor vurderer jeg å ha en liten forrett. Har aldri hatt forrettt til ribben og har ingen aning om hva jeg synes passer! Noen forslag? (Desserten har jeg mer styring over heldigvis) Takk for all hjelp! :D
Gjest Lea Skrevet 22. desember 2003 #2 Skrevet 22. desember 2003 Kanskje du kunne laget noe annet ved siden av ribben? Et kalkunbryst f.eks? Vi skal ha skinkestek på julaften og jeg er egentlig ikke så glad i sånn stek annet enn til pålegg. Derfor lager jeg et kalkunbryst ved siden av og bruker det samme tilbehøret som til steken. Legger alt på samme fat også, sammen med miedisterkaker og pølser, svisker og grønnsaker. Kan ikke komme på noen forrett som passer til ribbe, jeg :-?
chimp Skrevet 22. desember 2003 #3 Skrevet 22. desember 2003 Gravlaks på ristet loff m litt sennepssaus og dillpynt må vel passe perfekt! Heilnorsk og knallgodt!
Usikker Skrevet 22. desember 2003 #4 Skrevet 22. desember 2003 Husker at mor brukte å servere en suppe som forrett........... men hva det hva for slags suppe............. :klø: Da min søster "tok over" julemiddagene ble supppa borte........ sikkert fordi min søster aldri likte den suppa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå