AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Etter å ha gått pille-løs i mange, mange år er det på tide å bestille time hos legen. Jeg er helt blank på gangen i dette og hva som skjer nå, og håper noen kan informere meg litt. Jeg bestiller time hos faslegen min, men vil fastlegen gjøre noe i det hele tatt eller vil jeg bare få en henvisning videre? Antar at det isåfall er en gynekolog jeg skal til. Hva skjer ved sjekken hos gynekolog? Hvor lenge er det forresten vanlig å måtte vente på gynekolog-time? Vil jo gjerne få gjort dette raskt. Håper noen har erfaringer og vil dele.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Etter å ha gått pille-løs i mange, mange år er det på tide å bestille time hos legen. Jeg er helt blank på gangen i dette og hva som skjer nå, og håper noen kan informere meg litt. Jeg bestiller time hos faslegen min, men vil fastlegen gjøre noe i det hele tatt eller vil jeg bare få en henvisning videre? Antar at det isåfall er en gynekolog jeg skal til. Hva skjer ved sjekken hos gynekolog? Hvor lenge er det forresten vanlig å måtte vente på gynekolog-time? Vil jo gjerne få gjort dette raskt. Håper noen har erfaringer og vil dele. Hei, Dere vil bli henvist til gynekolog hvor mannen må levere sædprøve ved ankomst. Det vil bli tatt blodprøver av dere og basert på blodprøvene og sædprøven så blir det bestemt hva som gjøres videre. Så langt har vi kommet i prosessen...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Sikker på at mannen skal sjekkes første gangen? Min mann har fått informasjon fra sin lege om at det i første omgang kun er jeg som sjekkes.
vmbarbie Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tror dette varierer litt fra lege til lege. Jeg bestilte først time hos fastlegen. Av henne fikk jeg henvisning til fertilitetsutredning hos spesialist (altså gynekolog). Kontaktet så spesialist direkte (søkte litt på nett etter anbefalte gynekologer med fertilitetsutredning som spesialfelt). Gynekologen la opp hele resten av utredningen (blodprøver, sædprøver etc.) Hele prosessen fra første henvisning til godkjent søknad om ivf tok et år. Lykke til!
Athene Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Som beskrevet er det ulikt forløp. VIl bare påpeke at det legen til mannen din har sagt er feil. Det er 50% sannsynlighet for at mannen er årsaken til at dere ikke har blitt gravide. Det å sjekke mannen ut av saken er en enkel og rask test, og bør gjøres før full utredning av kvinnen.
pusilus Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Fastlegen min sendte henvisning direkte til fertilitetsklinikken i byen jeg bor i. Før første time der hadde jeg tatt en del blodprøver og mannen blodprøver og sædprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå