Loca Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg må til legen, føler meg dårlig. Mistet matlyst og smerter overalt omtrent, og spurt mamma flere ganger om å ta med meg til legen. Hun påstår det bare er en del av ungdommen å være litt utmattet. Siden jeg er ute om kveldene er det tydeligvis et tegn på at jeg er frisk. Hvordan overtale henne? Hvorfor kan hun ikke bare bestille en time for meg?
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Hvorfor kan ikke bare du gjøre det? 4
Loca Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2012 Hvorfor kan ikke bare du gjøre det? Jeg er 15 da, men vet ikke hvordan jeg gjør det.. Hvor det ligger en gang..
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er 15 da, men vet ikke hvordan jeg gjør det.. Hvor det ligger en gang.. Man ringer å bestiller time. Kan du ikke bare spørre mora di om tlf nummeret?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Du trenger da ikke din mors tillatelse for å gå til legen? Bestill time selv du. Og hvordan er det med matlysten og smertene på kvelden når du går ut? Er du kun dårlig på dagtid? Hvor lenge har dette vart? 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er 15 da, men vet ikke hvordan jeg gjør det.. Hvor det ligger en gang.. Du kan bestille legetime på nett. https://www.mindoktor.no/publicservice/index.jsp
Loca Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2012 Poenget er også at hun ikke tror meg når jeg har smerter. Det er jo ikke normalt i ungdommen å være så utmattet og sliten? Hun skjønner ingenting jo, og hun som er sykepleier burde vite bedre.. Skal spørre om nummeret og ordne selv. Skal jeg bare spørre om en time da?
ini Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Hvis du vet hvem fastlegen din er er det bare å ringe dem og bestille time. Hvis ikke du vet kan du ringe fastlegetelefonen og spørre. Da trenger du personnummeret ditt, men det bør du klare å finne ut av. Telefonnummeret er 810 59 500. Det kan være fornuftig å ta litt forskjellige blodprøver om du er trøtt og sliten, mange unge sliter med jernmangelanemi uten å være klar over det. Snakk med de på kontoret hos legen din, så setter de opp en time for å ta de nødvendige prøvene. 2
puffy123 Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 om hun ikke har penger til å betale timen kan dette bli vanskelig da..
ini Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Helsestasjon for ungdom er i alle fall gratis... er dette et alternativ? 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #13 Skrevet 2. januar 2012 Gratis frem til man fyller 16, er det ikke? Jo, det tror jeg faktisk.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #14 Skrevet 2. januar 2012 Gratis frem til man fyller 16, er det ikke? Stemmer at det er gratis fram til 16 år ja. Helsestasjon for ungdom er i alle fall gratis... er dette et alternativ? Dette synes jeg også kan være et alternativ hvis ts synes det blir for mye "styr" å finne ut av hvem som er legern osv... Synes også det er rart at din mor ikke vil ta deg med til legen, kan jo faktisk hende at du trenger behandling av ett eller annet slag. Du er jo tydeligvis ikke av den typen som vanligvis bruker lege mye siden du ikke vet hvem din fastlege er. 3
xinnia Skrevet 2. januar 2012 #15 Skrevet 2. januar 2012 Om du går på skole, er det helsesøster der som også kan hjelpe deg. Eventuelt hjelpe deg med å komme i kontakt med lege. 2
Chiyo Skrevet 2. januar 2012 #16 Skrevet 2. januar 2012 Jeg ville gått til helsesøster på skolen. Du er 15 år, du må ikke ha moren din med deg til legen. Det er veldig dumt av henne å ikke ta deg til legen, men hvis hun ikke vil må du bare gjøre det selv. Når man en 15 skal man ikke være trøtt og sliten. Det er ikke normalt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #17 Skrevet 2. januar 2012 Jeg ville gått til helsesøster på skolen. Du er 15 år, du må ikke ha moren din med deg til legen. Det er veldig dumt av henne å ikke ta deg til legen, men hvis hun ikke vil må du bare gjøre det selv. Når man en 15 skal man ikke være trøtt og sliten. Det er ikke normalt. Det kan jo tenkes at moren til ts vet noe vi ikke vet. Som at ts er trøtt og sliten fordi hun aldri får nok søvn? De fleste tenåringer er faktisk ofte trøtte og slitne fordi de aldri sover nok. 5
Gjest luri Skrevet 2. januar 2012 #18 Skrevet 2. januar 2012 Jeg trodde det var vanlig å føle seg trøtt og sliten i tenårene, jeg sov nesten døgnet rundt. Har det ikke seg slik at tenåringer faktisk trenger mer søvn enn voksne? Synes jeg har hørt det en plass... Men TS, tror det er lurt som de andre sier her at du bør dra til helsesøster på skolen. 2
Gjest Jenta Skrevet 3. januar 2012 #19 Skrevet 3. januar 2012 Hei, jeg har akkurat det samme problemet som deg! Moren min gidder ikke ta meg med til legen! Hver gang søsknene mine føler seg litt dårlig da er det liksom rett på legevakta! Jeg er tretten år, jeg føler meg svimmel, og orker nesten ikke spise noen ting. Jeg er litt overvektig og går derfor til helsesøster på skolen, men hun kan ikke gjøre annet enn å bare prate med meg om hverdags- og kostlivet mitt! Jeg har følt meg ganske svimmel og noen ganger holder jeg på å miste balansen hjemme og på skolen. Derfor har jeg lyst til å gå til fastlegen og sjekke blodtrykket mitt, men det koster vel sikkert penger? Helsesøster kan ikke ta helseprøver ihvertfall!!
Gjest badeand1 Skrevet 3. januar 2012 #20 Skrevet 3. januar 2012 Legen er gratis fram til du er 16 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå