Gjest usikker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har falt pladask for en som er 21 år eldre enn meg, jeg er 24 han er 45. Vi rota oss borti hverandre med en tilfeldighet, og har blitt meget forelsket. Han er perfekt for meg, og jeg for ham, vi har felles interessser og deler både humor og yrkesretning. Vi har det fantastisk når vi treffer hverandre, men hver gang jeg ikke er sammen med ham spinner tankene mine omkring det at han er så mye eldre. Praktisk sett er jo dette uheldig, og vi snakker om det at aldersforskjellen er eneste hindring for at vi skulle kunne være samboere og stifte familie (på sikt altså). Jeg vet det er opp til oss å bestemme hva vi skal gjøre, men jeg hadde satt pris på tanker og erfaringer fra dere om dette. mvh usikker =)
Gjest RompeRusk Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 er i samme situasjon nå, jeg er 19 og tenker kanskje å gå inn i et forhold med en på 37.. Hadde vært fint med erfaringer og sånr..
Pirat Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Hvis alt klaffer, mener jeg det er dustete å gi han opp bare på grunn av et tall.
Erotisk Flukt Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Peis på sier jeg. Dere har altfor mye til felles at den aldersforskjellen skal få stå i veien for dere. -Domino
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Hvis alt klaffer, mener jeg det er dustete å gi han opp bare på grunn av et tall. Men nå er det jo ikke kun et tall TS tenker på. Hun tenker på hvordan det vil være i fremtiden om hun noensinne skulle ønske seg barn. Menn er jo fruktbare lengre enn menn, men hvordan vil det være for barna å ha en eldre far som kanskje dør fra dem tidlig? Jeg har ihvertfall ingen svar på det. Må nesten komme fra noen som har opplevd det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Men nå er det jo ikke kun et tall TS tenker på. Hun tenker på hvordan det vil være i fremtiden om hun noensinne skulle ønske seg barn. Menn er jo fruktbare lengre enn menn, men hvordan vil det være for barna å ha en eldre far som kanskje dør fra dem tidlig? Jeg har ihvertfall ingen svar på det. Må nesten komme fra noen som har opplevd det selv. *lengre enn kvinner skulle det stå.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Nå er det ørtenhundre tråder om dette med stor aldersforskjell fra før. Hvorfor ikke skrive i en av disse? 2
Gjest henriett3 Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Kjør på! Hadde vært verre om du hadde vært 14 og han hadde vært 40.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Mellom meg og samboeren er det 30 års forskjell, i begynnelsen tenkte vi litt over problemstillingen. Men kom fort frem til at vi hadde det så bra sammen at alderen ikke sto i veien. Har vært i lag i 5 år, og har det fantastisk. Vi får jo selvfølgelig blikk og kommentarer fra folk, men om en skulle bry seg om slikt kunne en like godt spikret seg inne i sitt eget hjem og aldri gått ut. Alle mener noe om noen enten det gjelder det ene eller andre. Det som betyr noe er hvordan vi har det. Men jeg har aldri hatt lyst på barn, og han er steril og har fått sine barn, så på en slik måte kunne det ikke passet mer perfekt for oss. Men det finnes da flust av eksempler der barnefaren er mye eldre enn moren til sine barn, celine dion har barn med sin langt eldre mann. Arve Tellefsen fikk barn sent i livet med en kone som det er litt aldersforskjell på.. Det finnes sikkert flere eksempler. Kjør på som de fleste skriver..
FancyPants Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Du bør ikke kjøre på, som folk skriver, uten å ha tenkt nøye igjennom det her med barn o.l. Og er du villig til å ta vare på en mann som er over 70, når du er 50 selv? 1
Gjest klokk Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Mellom meg og samboeren er det 30 års forskjell, i begynnelsen tenkte vi litt over problemstillingen. Men kom fort frem til at vi hadde det så bra sammen at alderen ikke sto i veien. Har vært i lag i 5 år, og har det fantastisk. Vi får jo selvfølgelig blikk og kommentarer fra folk, men om en skulle bry seg om slikt kunne en like godt spikret seg inne i sitt eget hjem og aldri gått ut. Alle mener noe om noen enten det gjelder det ene eller andre. Det som betyr noe er hvordan vi har det. Men jeg har aldri hatt lyst på barn, og han er steril og har fått sine barn, så på en slik måte kunne det ikke passet mer perfekt for oss. Men det finnes da flust av eksempler der barnefaren er mye eldre enn moren til sine barn, celine dion har barn med sin langt eldre mann. Arve Tellefsen fikk barn sent i livet med en kone som det er litt aldersforskjell på.. Det finnes sikkert flere eksempler. Kjør på som de fleste skriver.. Hvor gamle er dere? Hvordan er det å treffe venner på din alder? Høres ut som om dere er happy
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Hvor gamle er dere? Hvordan er det å treffe venner på din alder? Høres ut som om dere er happy Jeg er 27, han 58 om en måned.. Måtte faktisk tenke meg litt om nå, fordi jeg sjelden tenker på hvor gammel han er.. Nå har jeg aldri vært noen fest jente, så på byen er vi sjelden/aldri. Men mine venner har ikke noe problem med han.. Vi inviterer og blir invitert på vin kvelder med god mat og praten flyter lett. Og vet du, vi har det, ja.. helt supert samens. Nå er det jo slik at noen er liberale og noen er konservative og noen midt på. De fleste vennene mine er liberale mennesker, og jeg kommer heldigvis også fra en familie som mener at så lenge man har det bra sammens så hvorfor ikke..
ninuska_ Skrevet 2. januar 2012 #13 Skrevet 2. januar 2012 (endret) Min onkel og eks-tante var det stor aldersforskjell mellom. Endret 15. mars 2018 av ninuska_ 1
solch Skrevet 2. januar 2012 #14 Skrevet 2. januar 2012 (endret) Tipp topp tommel opp Jeg må bare si kjør på, jo eldre jo bedre! Men når det kommer til det at han muligens skal være far til dine barn: Jeg har selv en far på 62, jeg er 16. Ja, det er heller ikke til å trekke under en stol at jeg ofte tenker på at han muligens ikke får sett barnebarna sine vokse opp. Nå har jo han barnebarn fra før, men da tenker jeg på de jeg skal proppe ut. Men regner med pappa vil leve i 15 år til - iallefall! Edit: Og moren min er 40. Så 22 år forskjell her. Men de er ikke sammen lenger da, men holdt ut hele 12 år ilag Endret 2. januar 2012 av solch
Gjest alille Skrevet 2. januar 2012 #15 Skrevet 2. januar 2012 Er selv i et forhold med aldersforskjell, så sånn sett ser jeg ikke noe problem med det. Men jeg synes alle som inngår slike forhold bør tenke grundig gjennom det. Det er ikke en dans på roser i alle tilfeller, og stor aldersforskjeller kan skape utfordringer. I vårt tilfelle betyr det at hvis hvis vi skal få barn bør vi begynne om noen få år, noe som dessverre passer utrolig dårlig med tanke på min utdanning. Og skulle vi trenge medisinsk hjelp for å få barn er risikoen stor for at det ikke vil klaffe før han er for gammel. Det er faktisk ikke lette tanker å bære på, og det er grunnen til at jeg ikke ville gått inn i et forhold med stor aldersforskjell igjen hvis jeg ønsket å stifte familie. TS - ønsker du barn? Hvis du ikke ønsker barn i det hele tatt, eller er mer likegyldig, er det bare å kjøre på. Men hvis du ønsker barn må du være obs på at denne mannen kanskje ikke ønsker det (er ferdig med den delen av livet), eller at han vil være veldig gammel når dere endelig vil stifte familie. Et solid forhold må bestå av mer enn bare følelser.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #16 Skrevet 2. januar 2012 "det er ikke alltid om en lykkelig slutt, men om historien" synes jeg er bra sagt. Hvorfor tenke på fremtiden allerede nå? Bare ha det bra med hverandre og ta de utfordringene som kommer etterhvert!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #17 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er like gammel som TS Jeg er selv i lag med en som er 16 år eldre enn meg, vi har vært sammen i 8 1/2 år nå, har to barn og har det ganske så fint sammen:-)
Solbærpiken Skrevet 2. januar 2012 #18 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har ingen personlig erfaring, men kjenner til forhold der mannen er mye eldere. Den erfaringen sier jo at det hår veldig fint hel til mannen blir "gammel" og ønsker å være hjemme og sysle med sine ting mens hun er i 40-50-årene og er kar for å reise og finne på andre ting. Altså at de rett og slett vokser litt fra hverandre etterhvert. Men det er jo ikke sikkert det skjer dere, og man vet jo uansett aldri hvordan forhold utvikler seg. Ikke må man gjøre alt sammen heller. Jeg har en kolega på jobb som er 64år og henter sønnen i barnehagen hver dag... Må jo si jeg synes han ser mer ut som en bestefar, men andre sier han ser så ung ut
Gjest alille Skrevet 2. januar 2012 #19 Skrevet 2. januar 2012 Vel, som en kommentar til siste taler, så kan jeg si at jeg har gitt klar beskjed til min kjære at om han ikke har lyst eller er sprek nok til å reise når jeg er i godt voksen alder (50-60 ++) så må han godta at jeg reiser alene... Akkurat nå ser jeg ikke på det som et problem, men det er jo ikke sikkert jeg synes det er like enkelt når jeg er i den alderen.
Gjest TS Skrevet 2. januar 2012 #20 Skrevet 2. januar 2012 Jeg (TS) ønsker barn, og det gjør han også, men jeg ser jo utfordringene med at han er mye gamlere enn meg. Tusen takk for svar, det er veldig hyggelig =) Foreløpig tror jeg kanskje vi holder det litt hemmelig og ikke så særiøst, så kan vi bli enda bedre kjent før vi bestemmer oss for noe. Vi trodde ikke vi skulle bli så forelsket, så nå må man vel ta konsekvensene, hehe. Så fint å høre at det går bra for noen da, det gir meg litt håp om at dette kan ordnes. =) Til dere med eldre kjærester: Hvordan tok deres familie det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå