AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Hvis jeg klør meg i hodebunnen kan jeg kjenne små "prikker" som ligger der. Jeg kan ta dem ut med neglene, de er som små sandkorn på en måte. Er det noen som aner hva dette er og hvordan jeg kan bli kvitt dem? De kom omtrent samtidig som jeg begynte å flasse, hvis det spiller noen rolle (har tenkt til å kjøpe head and shoulders for å prøve å bli kvitt det problemet).
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Lurer også på dette, siden jeg har samme problem. Spesielt hvis håret er fett.
Gjest RompeRusk Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Hvis jeg klør meg i hodebunnen kan jeg kjenne små "prikker" som ligger der. Jeg kan ta dem ut med neglene, de er som små sandkorn på en måte. Er det noen som aner hva dette er og hvordan jeg kan bli kvitt dem? De kom omtrent samtidig som jeg begynte å flasse, hvis det spiller noen rolle (har tenkt til å kjøpe head and shoulders for å prøve å bli kvitt det problemet). IKKE kjøp HS!! Det er det største drittet du kan putte i håret.. Gå heller for fungoral som du får kjøpt på apotek, som faktisk ER mot flass. Slet litt med flass når jeg var yngre (Nå også forsåvidt, men ikke like ille), og brukte fungoral som forebyggende. Prøvde ut HS en gang jeg var tom for fungoral, og når jeg var ferdig med dusjen, hadde jeg tykke, synlige rander med flass i hodebunnen, mer enn jeg NOENSINNE hadde hatt.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 TS her. Jeg har lest at en del er fornøyde med H&S, så som fattig student velger jeg å prøve det først. Noen flere innspill? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 H & S er noe skikkelig møkk! Hold deg langt unna! 2
Gjest RompeRusk Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 TS her. Jeg har lest at en del er fornøyde med H&S, så som fattig student velger jeg å prøve det først. Noen flere innspill? HS inneholder tonnevis med silikon som tetter til hodebunnen, og vil gjøre at hodebunnsproblem vil forverre seg over tid.. Menmen, your choise.. Er fattig student selv, handler bare om prioriteringer..
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Prøv KMS sin antiflass-sjampo. Fås for ca 80 kr på feelunique og er kjempedrøy, jeg bruker to flasker i året.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 HS inneholder tonnevis med silikon som tetter til hodebunnen, og vil gjøre at hodebunnsproblem vil forverre seg over tid.. Menmen, your choise.. Er fattig student selv, handler bare om prioriteringer.. Hmm dette visste jeg ikke. Vet du om noen tryggere produkter da? Synes denne flassen er ganske skjemmede
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Det kan være eksem eller psoreasis. Ta en tur til lege. Og ja, for all del, unngå HS. Husk at dyrere frisørsjampo ofte er mye drøyere i bruk enn en butikksjampo så til slutt er faktisk frisørsjampoen billigst. Tips fra meg: Vask håret i to omganger hver gang du vasker håret. Første gangen fjerner du skitt og eventueller produktrester fra håret, andre gangen vasker du faktisk hodebunnen. Det har hjulpet meg veldig. Vær veldig nøye når du skyller håret, og ikke ha balsam/hårkur inn mot hodebunnen. Ikke vask håret for ofte. Pass på at hodebunnen får nok luft, ta en tur til frisøren og klipp det litt opp slik at håret blir luftigere. Skift på sengen ofte nok og bruk kun Neutral vaskemiddel. Trenger du skyllemiddel så bruk det fra Neutral og ikke pøs på. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Prøv KMS sin antiflass-sjampo. Fås for ca 80 kr på feelunique og er kjempedrøy, jeg bruker to flasker i året. Må jeg bruke tilsvarende balsam? Er det egentlig noe som heter anti-flass balsam?
Gjest RompeRusk Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Hmm dette visste jeg ikke. Vet du om noen tryggere produkter da? Synes denne flassen er ganske skjemmede Som sagt, fungoral, som er en medisin mot flass som fungerer flott. Koster 120 kroner for en flaske, liten i størrelse men veldig drøy da du bare skal bruke den 2-3 ganger per uke Eller antiflassjampo fra frisør som AB nevner over meg
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Det kan være eksem eller psoreasis. Ta en tur til lege. Og ja, for all del, unngå HS. Husk at dyrere frisørsjampo ofte er mye drøyere i bruk enn en butikksjampo så til slutt er faktisk frisørsjampoen billigst. Tips fra meg: Vask håret i to omganger hver gang du vasker håret. Første gangen fjerner du skitt og eventueller produktrester fra håret, andre gangen vasker du faktisk hodebunnen. Det har hjulpet meg veldig. Vær veldig nøye når du skyller håret, og ikke ha balsam/hårkur inn mot hodebunnen. Ikke vask håret for ofte. Pass på at hodebunnen får nok luft, ta en tur til frisøren og klipp det litt opp slik at håret blir luftigere. Skift på sengen ofte nok og bruk kun Neutral vaskemiddel. Trenger du skyllemiddel så bruk det fra Neutral og ikke pøs på. Lykke til! Takk for godt svar! Jeg tror ikke jeg har eksem eller psoriasis. Jeg bruker alltid shampoo to ganger, men jeg masserer balsamen inn i hodebunnen slik som jeg gjør med shampooen. Er det ikke bra altså? Jeg har aldri reagert på noen ting i det hele tatt, så jeg tror nok ikke at dette er vaskemiddelrelatert.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Prøv KMS sin antiflass-sjampo. Fås for ca 80 kr på feelunique og er kjempedrøy, jeg bruker to flasker i året. Hva heter den? Finner den ikke? Jeg lurer også på, som ts om man må kjøpe tillsvarende balsam, eller om jeg kan bruke shampoen fra kms i hodebunnen, og den vanlige shampoen og balsamen jeg bruker(bruker ordentlige produkter) i resten av håret etterpå?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Må jeg bruke tilsvarende balsam? Er det egentlig noe som heter anti-flass balsam? Det er ikke meg du siterer, men jeg svarer likevel Du kan jo se her: Min lenke Men husk at sjampo og balsam normalt ikke skal inntil hodebunnen, kun i "halen"
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #15 Skrevet 3. januar 2012 Takk for godt svar! Jeg tror ikke jeg har eksem eller psoriasis. Jeg bruker alltid shampoo to ganger, men jeg masserer balsamen inn i hodebunnen slik som jeg gjør med shampooen. Er det ikke bra altså? Jeg har aldri reagert på noen ting i det hele tatt, så jeg tror nok ikke at dette er vaskemiddelrelatert. Forsøk en periode å ikke ta balsamen i hodebunn Hva heter den? Finner den ikke? Jeg lurer også på, som ts om man må kjøpe tillsvarende balsam, eller om jeg kan bruke shampoen fra kms i hodebunnen, og den vanlige shampoen og balsamen jeg bruker(bruker ordentlige produkter) i resten av håret etterpå? Ikke meg du siterer, men jeg svarer jeg også Her: Min lenke Vask hele håret med KMS sjampoen og bruk den balsamen du vil (så lenge den er "skikkelig) i "halen".
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 I tillegg må du forresten gå til innkjøp av Fungoral på apoteket. Hjelper ikke den kan du prøve Selsun, men den lukter jævlig. Fungoral bruker du kun i hodebunnen et par ganger i uka så den er drøy i bruk selv om flasken er liten. Bruk en annen sjampo og balsam i resten av håret.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #17 Skrevet 3. januar 2012 Men hvordan kan dere mene at shampoo ikke skal i hodebunnen. Man får jo fet og ekkel hodebunn, og jeg har lært at shampoo skal masseres inn i hodebunnen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #18 Skrevet 3. januar 2012 Men hvordan kan dere mene at shampoo ikke skal i hodebunnen. Man får jo fet og ekkel hodebunn, og jeg har lært at shampoo skal masseres inn i hodebunnen. Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe sted at sjampoen IKKE skal i hodebunnen...? Balsamen skal IKKE i hodebunnen, sjampoen SKAL i hodebunnen.
Gjest RompeRusk Skrevet 3. januar 2012 #19 Skrevet 3. januar 2012 Men hvordan kan dere mene at shampoo ikke skal i hodebunnen. Man får jo fet og ekkel hodebunn, og jeg har lært at shampoo skal masseres inn i hodebunnen. Min erfaring er: Til mer man massere shampoo inn i hodebunnen, og holder balsam LANGT unna hodebunnen, dess mindre fett og stygt hår får man... 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #20 Skrevet 3. januar 2012 Men hvordan kan dere mene at shampoo ikke skal i hodebunnen. Man får jo fet og ekkel hodebunn, og jeg har lært at shampoo skal masseres inn i hodebunnen. Oi, jeg beklager, ser nå at jeg har skrevet helt feil ja. Skjønner godt at du blir forvirret. Sjampo skal i hodebunn, balsam og hårkur skal IKKE i hodebunn. Det er ikke meg du siterer, men jeg svarer likevel Du kan jo se her: Min lenke Men husk at sjampo og balsam normalt ikke skal inntil hodebunnen, kun i "halen" Jeg mente at sjampo og hårkur nomalt ikke skal inntil hodebunnen. Beklager bommert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå