Gå til innhold

Hva er ditt beste barndomsminne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å tenker på barndommen, og tenkte at jeg skulle spørre dere om hva deres beste minne er :)

Videoannonse
Annonse
Gjest finurlig
Skrevet (endret)

Å være hos mormor :)

De hadde nemlig kopplam, og det var så gøy å gi de melk :) Og så hadde de traktorer, noe som også var kjempetøft da jeg var liten.

Og de bor rett ved et herlig badevann, der tilbragte vi mange sommere!

Edit:

Jeg er enda mye hos mormor, men i takt med tiden har ting forandret seg. Traktoren har gått fra å være "tøff" til å være "et helvette å få startet!", kopplammene er spist for lengst, og badevannet er overgrodd og grumsete. Men minnene er der :)

Endret av finurlig
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

sommeren på seilbåten til pappa. noen ganger var vi 14 dager på sjøen, andre ganger 1 uke eller en langhelg. var iallefall veldig gøy. åh som jeg vil dra tilbake til den øya jeg likte best :) en gang var vi i lillesand. der var det tivoli og pappa vant en bamse til meg :ler: husker jeg løp stolt rundt å fortalte at han hadde vunnet den til meg :ler: savner sjølivet :) og han..

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Forskjellig: Sommrene på Sørlandet, da jeg og naboen min lekte med små dyr, pokemon og slik, da jeg hørte på Dyrene i Hakkebakkeskogen på lydbok, da vi var i Kardemommeby i dyreparken og den gangen trikkefører Syvertsen fikk tilbake trikken sin, slik at jeg kunne få sitte på, etter at røverne hadde tatt den, Mumitrollet osv.

Gjest Badedrakt
Skrevet

Alle somrene da vi var i campingvogna :) det var tider det!

Gjest snoopy_93
Skrevet

Alle somrene vi var i campingvogna. Husker vi var på stranda der, så hadde jeg fått ny badedrakt.. Så løp jeg sånn frem og tilbake i vannkanten og lekte baywatch med meg selv. :fnise: Ler når jeg tenker på det nå, for det må ha sett ekstremt teit ut.

Skrevet

Alle somrene vi var i campingvogna. Husker vi var på stranda der, så hadde jeg fått ny badedrakt.. Så løp jeg sånn frem og tilbake i vannkanten og lekte baywatch med meg selv. :fnise: Ler når jeg tenker på det nå, for det må ha sett ekstremt teit ut.

Haha, gøy :)

Skrevet (endret)

Sommerferiene, for det var på en måte den eneste gangen mine foreldre virkelig skeiet ut og vi ikke tenkte penger. De prioriterte alle sommerferier fremfor at jeg/familien skulle få nytt hele tiden, så det var alltid en herlig tid. Jeg var ikke vant til lommepenger, men når vi reise til et eller annet sydenland fikk jeg lommepenger og det var stas!

Vi reiste i tillegg alltid med en annen familie. Vi var kun to barn, begge enebarn, og vi ble akkurat som søsken. Han var og er to år yngre enn meg, så jeg tok styringe og var "storesøster". Vi kalte oss "karolifamilien på tur" for det var aldri et eneste kjedelig øyeblikk! Åh, jeg elsket det. Noen ganger reiste vi med charterselskaper, andre ganger leide vi en stor leilighet og bodde alle sammen sammen. Det var herlig, og det eneste familien jeg hadde orket å gjort det med.

Kjenner nesten jeg blir litt trist over at ikke er sånn lenger. :sjenert:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Må være når vi var vekke fra pappa.

Skrevet

Nå lo jeg godt :fnise:

Jeg har mange gode barndomsminner:

Da jeg fikk nintendo64 til jul og sneik meg opp midt på natta og spilte uten lyd :ninja:

Og hver sommer tok foreldrene til en venn fram trampolina, og da hoppet vi hele dagen lang.

Også har jeg mange gode minner fra alle de gangene jeg rømte fra barnehagen, fordi jeg ikke ville være der. Jeg gjemte meg i skogen bak barnehagen og koste meg med blåbær. Da måtte barnehagetanta ut og lete etter meg. Hun ble så sint! :fnise:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Pappa ver veldig ofte borte i helgene, så de lørdagene han var hjemme er de beste minnene jeg har. Når hele familien satt og så barne-tv sammen.

Skrevet

Må være når vi var vekke fra pappa.

:tristbla:

Skrevet

Alle sommerene vi dro og besøkte mine besteforeldre (De bor i et annet land), det var alltid så utrolig koselig og det er virkelig mine beste barndomsminner, savner ofte at det ikke er slik lengre nå som vi er voksne!

Skrevet

Jeg har to stykker som skiller seg ut.

Den første var da jeg traff bestevenninna mi. Vi var tre år gamle og bodde i samme gate. Jeg var akkurat tilflytta fra nordnorge og hadde enda ikke begynt i noen barnehage og kjente ikke så mange untatt én. Jeg hadde vært å ringt på hos henne, men hun var jo i barnehagen da så jeg gikk mutt hjemmover. Så så jeg en liten, utenlandsk jente i sandkassa og gikk bort for å spørre om vi skulle leke. Hun delte den røde trekk-opp bilen med meg og siden da har "det vært oss to". Nå, 19 år senere, har vi bodd sammen og er fremdeles bestevenninner. Jeg er enebarn så hun har vel blitt som en søster for meg. Noen ganger tenker jeg på den tiden og funderer på hva som hadde skjedd hadde ikke vi blitt kjent. Trist tanke, egentlig.

Den andre var da jeg våknet på bursdagen min - tror det var seksårsdagen - og jeg kom ned til stua og der stod bestemor å ventet på meg. Hun hadde kommet helt ned fra nordnorge som en overraskelse til meg for å feire meg. Jeg blir helt rørt i ettertid for det betydde så utrolig mye for meg - besta og jeg har alltid vært veldig nære og er det enda den dag i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...