AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er kristen, men veldig alternativt kan man si. Men i all hovedsak så tror jeg på Gud og jeg tror på hans sønn Jesus. Jeg har lyst til å vise det, og jeg synes ikke vanlige korssmykker er så fine. Jeg liker veldig godt rosenkransen. Men er den "forbudt" for meg å gå med? Vil dere tenkt rart om meg om jeg gikk med det? I tillegg har det blitt mote nå, noe jeg synes er veldig synd. Jeg vil egentlig ikke følge mengden. Finnes det andre alternativer som synes litt bedre enn et lite sølvkors rundt halsen? Må ikke være smykker, men vil vise min tro. Er det dumt/rart?
ashera Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 En rosenkrans er jo en bønnekrans - der de ulike perlene markerer hhv. Ave Maria og Fadervår. Den ortodokse kirke og i buddhismen finnes det lignende bønnekranser. Om du vil ha noe tilsvarende som er mer knyttet til protestantisk tro og teologi, anbefaler jeg Kristuskransen. 1
Gjest Tigress Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Lammeullsgenser. Jesus var Guds lam eller noko slikt, var han ikkje? :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå