Gå til innhold

Hjelp! Takkformaten-sang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klikket meg nettopp inn på allsang.net, der det tidligere har vært mulig å finne tekster til festsanger. Pga Tono osv. er det visst ikke lov lenger:-( Håper derfor inderlig at noen av dere kan hjelpe med noen fine takk-for maten-sanger. send dem gjerne på mail eller PM isåfall. På forhånd 1000 takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

---

Endret av Mrs. B
Skrevet

Tusen takk for tips! 08juni - (en uke etter oss forresten:-)

Jeg likte teksten til takkformaten-sangen din veldig godt, men greier ikke å huske melodien til "Norges blomsterdal". Noen som kan hjelpe?12

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er laget en norsk takk for maten tekst til Edvard Elgars Pomp and Circumstance, den som engelskmennene synger Land of hope and glory til under last night of the proms. Den er skikkelig kul. I flere brylluper jeg har vært i har musikken blitt spilt på cd og gjestene har fått utdelt poser med festbånd, fløyter, papirhatter, og bongbonger som smeller - det skaper skikkelig stemning og er det virkelig løssluppent havner gjestene opp på stolene. Det blir litt å rydde etterpå, men alle jeg kjenner som har vært med på det synes det er festlig.

Skrevet

Til Anonym, har du den teksten til Edvard Elgars Pomp and Circumstance og forslag til hvor man finner melodien også kanskje. Hørtes morsom ut. Sier på forhånd takk. 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Teksten til takk for maten sang til pomp and circumstances finner du her:

http://www.zwempa.com/musikk_takk_for_maten.htm

Jeg husket teksten som bedre, men det kan jo hende at det foreligger flere versjoner. Uansett ville jeg ha endret på enkelte ord da det ikke er alt som passer 100% til melodien.

Har du kaza,grogster,morpheus e.l. kan du bare søke på edward elgar eller pomp and circumstances der og finne mp3filer. Dette er et kjent stykke som finnes i utallige innspillinger. Du finner det i platebutikker som også har klassisk musikk eller på flere nettbutikker som selger cd'er. Du bør finne en innspilling med bare orkester uten sang, for er det sang med så synges det Land of hope and glory. På de fleste Last night of the proms innspillingene er solister, kor og publikum med og synger. Men det kan jo være greit å høre på disse innspillingene slik at dere vet når dere selv skal begynne å synge.

Lykke til!

• 6 år senere...
Gjest Gjest_Elin_*
Skrevet
Teksten til takk for maten sang til pomp and circumstances finner du her:

http://www.zwempa.com/musikk_takk_for_maten.htm

Jeg husket teksten som bedre, men det kan jo hende at det foreligger flere versjoner. Uansett ville jeg ha endret på enkelte ord da det ikke er alt som passer 100% til melodien.

Har du kaza,grogster,morpheus e.l. kan du bare søke på edward elgar eller pomp and circumstances der og finne mp3filer. Dette er et kjent stykke som finnes i utallige innspillinger. Du finner det i platebutikker som også har klassisk musikk eller på flere nettbutikker som selger cd'er. Du bør finne en innspilling med bare orkester uten sang, for er det sang med så synges det Land of hope and glory. På de fleste Last night of the proms innspillingene er solister, kor og publikum med og synger. Men det kan jo være greit å høre på disse innspillingene slik at dere vet når dere selv skal begynne å synge.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Teksten til nevnte Takk for maten-tale til melodi av Poms and circumstance er vanskelig å finne. Noen som har den?

Elin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...