ungkvinne Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Trenger litt hjelp! Må jeg melde flytting når jeg kun skal studere borte fra hjemmet i 5 månder,samt pendle hjem så ofte jeg kan?? Det står overhodet ingenting om dette på sidene til folkeregisteret, så det var jo ikke enkelt å finne ut av. Er det noen her som vet? Jeg flytter allerede i morgen.
Anglofil Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Nei, ikke så vidt jeg vet. Jeg er folkeregistrert hos mine foreldre, men min semesteradresse er et annet sted i landet. Mvh Yvonne
Sol79 Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Man melder vel ikke flytting til et midlertidig studiested så vidt jeg vet.
cogito Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Her står det informasjon om å melde flytting. På den sida er det ei lenke til reglene for studenter, der det står: § 5-5. Studenter Personer som oppholder seg i en kommune for å få undervisning, kan velge om de skal: a)registreres på nytt bosted ved studiestedet, b)opprettholde registreringen på samme bosted som før utdanningen ble påbegynt (tidligere bosted) dersom de fortsatt har tilknytning til dette, c)registreres i foreldrehjem, d)registreres i det felles hjem med ektefelle eller barn, e)registreres i en bolig som erstatter tidligere bosted, så fremt disse boliger ligger i samme kommune. Som tilknytning til tidligere bosted regnes blant annet: - foreldrehjem, - eiendomsrett til bolig, - leierett til bolig, - fremleie av bolig. Du kan altså velge sjølv, om du melder flytting til studiestaden eller ikkje. Hugs at ein del post berre blir sendt til din folkeregistrerte adresse!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Jeg kommer ikke til å melde flytting før jeg vet jeg kommer til å bli boende på et sted en stund. Dvs kjøpt egen leilighet/hus. Har bodd hjemmefra i 5 år nå, og min bror snart i 10, og han er også folkeregistrert hos våre foreldre Gjør ikke så mye fra eller til, egentlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå