Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale meg en sunn, men likevel velsmakende frokostblanding som ikke er så veldig kaloririk? Mange inneholder så mye sukker, fett, karbohydrater og gudene vet hva. Og disse forbrukertestene fokuserer ofte bare på næringsinnhold, og ikke smak:\ Er ikke så flink å lese på pakkene dessverre-_-

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

All bran regular og ca 2 ss havregryn, med melk, proteindrikke, biola eller noe lignende i :) sunt og godt

Skrevet

Spiser puffet havre med en klype sukker og lettmelk. Godt, superbillig og sunt.

Skrevet

Det beste er å lage en selv, det er ganske enkelt. Du bare finner ingridiensene du foretrekker, hiver de i en tørr stekepanne og rister dem noen minutter på svak/middels varme (f.eks trinn 4). Bruker du hasselnøtter er det lurt å riste dem for seg selv, for den brune hinnen løsner når nøttene blir varme og den er det lurt å plukke vekk. Rosiner og annen tørket frukt er det lurt å ha i til slutt. Når alt er ferdig skal det avkjøles og has på en tett beholder.

Skrevet

Jeg bruker gode gamle Firkorn. Det er kun fire typer korn og ikke noe sukker.

Spiser det med cottagecheese, bær eller syltetøy.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt sikkert best å lage selv, men det orker jeg ikke:P Kjenner jeg heller litt mot All Bran plus:P

Gjest Survival
Skrevet

Samme her! Vet ikke om det kan kalles frokostblanding, men godt og sunt er det. Ingen unødvendige ingredienser :)

Skrevet

Her går det også i 4-korn, eventuelt havregryn! Ikke akkurat så spennende, men kan jo varieres i det uendelige. Bare å tilsette nøtter, frø, tørket frukt, frisk frukt i biter, syltetøy, melk/yoghurt etc. Og havregrynen kan jo også lages til havregrøt.

Skrevet

Som linken til Mahareth viste så kommer Havrefras og Rugfras godt ut i tester. Nå er det også kommet en som heter MiniFras som har sukkerinnhold midt i mellom de to. Jeg liker alle disse, men rugfrasen kan bli litt pappaktig. Spiser det med melk og gjerne litt mandler og eplebiter. All bran sysnes jeg er litt rar: det er liksom bare fiber og sukker?!

Skrevet

En del sprikende svar her, nå er jeg enda mer forvirraXD Firkorn går igjen men liker ikke konsistensen noe særlig, da må jeg liksom tvinge meg til å spise det-_-

Skrevet

Jeg elsker 4-korn med yogurt! Godt, sunt og billig! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ingen frokostblanding med lite kalorier?! Alle jeg har sjekket har over 300 per 100 g..

Skrevet

Men det er jo ikke så mye? 4-korn ligger på 320 kcal per 100 gr, men når en porsjon bare er ca. 45 gr - så blir det jo ikke så gale? :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Havregryn med kanel og frukt. Ingen sukker og trege karbs...

AnonymBruker
Skrevet

Pluss melk, pluss syltetøy - det blir fort 300 kcal. Jeg synes det er litt mye for et lite mellommåltid.

Skrevet

Men om det er et mellommåltid kan du jo ta mindre? Jeg pleier ofte å ta en lettyogurt og putte oppi 1-2 spiseskjeer med 4-korn, det funker fint som mellommåltid for meg i alle fall, er jeg mer sulten plusser jeg på med frukt og nøtter.

Skrevet

Før jeg begynte på lavkarbo spiste jeg gjerne havregryn eller 4-korn.

Når det gjelder havregryn tror jeg de hardkokte er sunnere enn de lettkokte, men man bør koke dem til havregøt. Havregøt er jo uansett supernam, så det gjør ingenting.

4-korn er godt med tinte bær på, f.eks. jordbær. Kjøpes frosne i frysedisken uten noe tilsatt sukker. Eller eventuelt banan.

Det er forresten naturlig at det er mye karbohydrater i frokostblandinger ettersom de fleste baserer seg på korn. Hvis du vil spise lite karbohydrater er det nok lurere å lage egen frokostblanding av nøtter og frø, eller bare droppe frokostblandinger helt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...