AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Hei Jeg sluttet på p-piller i sommer pga bivirkninger. Frem til slutten av november brukte vi kondom, men sexlivet ble ganske redusert og ingen av oss var spesielt fornøyde med løsningen. Så kom vi på den "gode" ideen at vi kunne ha sex uten kondom like før jeg får mensen, for da er man jo ikke særlig fruktbar. De siste ukene har vi omtrent utelukkende "hoppet av i svingen" - føles nesten som en besettelse for vi klarer ikke å la være! Sexlivet er på TOPP igjen og noen dager har vi sex flere ganger om dagen. Vi vet at dette er et risikoprosjekt og at det er en sjangse for at jeg kan bli gravid, men HVOR stor er sjangsen? Det ville ikke være krise om jeg blir gravid, men planen var å vente litt til
Zakuro Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Vet ikke hvor stor sjangsen er i prosent eller noe, men risken er jo selvsagt der. Men om du får så mange bivirkninger av p-pillene dine, vurdert en annen sort p-piller? Det er jo så mange forskjellige! Selv måtte jeg gjennom 4 sorter for å finne en som ikke gjorde kroppen min helsprø Den jeg har nå er jeg symptomfri på Også har du jo andre ikke-hormonelle alternativer også, cervical cap(vet ikke hva de heter på norsk, lol), spiral, spermicide(dreper sædcellene) bare for å nevne noen. Så det kan jo også være alternativer, er bare å prate med legen din^^,
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Har prøvd veldig mange forskjellige p-pillemerker og typer, men har ikke tålt noen av dem, så hormonprevansjon er nok uaktuelt. Som sagt så ville det ikke vært verdens undergang dersom jeg ble gravid nå. Samboer vil helst vente en stund til, men han er jo med på leken, og fullt klar over risikoen
Moscato Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Har prøvd veldig mange forskjellige p-pillemerker og typer, men har ikke tålt noen av dem, så hormonprevansjon er nok uaktuelt. Som sagt så ville det ikke vært verdens undergang dersom jeg ble gravid nå. Samboer vil helst vente en stund til, men han er jo med på leken, og fullt klar over risikoen SAMELEIE Fra spøk til Halvor. Har du prøvd Cerazette? Jeg blir kjempesyk av alt som inneholder østrogen, så Cerazette fungerer siden de ikke inneholder det. 1
Gjest Mahareth Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Vel, du har faktisk ubeskyttet sex. Det er mye mer sannsynlig at du blir gravid nå enn da du gikk på p-piller. Det er mer sannsynlig at det skjer om dere fortsetter å ha sex flere ganger om dagen, ettersom sæd fra tidligere utløsninger kan sitte igjen i penis og komme ut tidlig i akten. Det finnes forresten heller ikke "sikre tidspunkt" uten at du vet nøyaktig når du har eggløsning. Selv for ei som har hatt regelmessige sykler "alltid" kan det skje at eggløsning kommer senere enn den pleier. Sykdom og stress kan spille inn her. Hvis du ikke er interessert i å bli gravid enda, så bruk ordentlig prevensjon. Hvis ikke, så ikke kall det et uhell etterpå i det minste.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Hvor sikkert det er er umulig å svare på, siden de er avhengig av mye forskjellig. For det første når du har eggløsning. For det andre varierer det hvor mye sperm menn "lekker" før de kommer.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Ja, vi har ekstra mye sex når jeg har eggløsning for da er jeg kåtere enn vanlig.. Og nei, vil ikke kalle det "uhell" hvis jeg blir gravid. Rimelig selvforskyldt dersom det skjer. Lurte egentlig mest på hva jeg kan forvente liksom
Gjest alille Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Vel, du kan ikke forvente å bli gravid, det er hvertfall sikkert. Å hoppe av i svingen er mye sikrere enn å ikke gjøre det. Men du trenger ikke bli sjokkert om du skulle ende opp med å bli gravid. Hva med å prøve femcap? Sjekk ut femcap.se. Du kan jo eventuelt bruke den rundt eggløsning, og satse på å hoppe av i svingen i de mer sikre periodene. 1
Gjest Modig mor Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Egentlig høres det ut som om du gjerne vil bli gravid, mens han er litt mindre gira på å gjøre deg gravid. Ved at han "hopper av i svingen", har du ditt på det tørre om du blir gravid, siden han "var med på leken". Arrester meg om jeg tar feil, men at dere gjør dette ikke bare "rett før mensen" (som du først skrev), men også ekstra mye rundt eggløsning, får meg til å gjette at du håper på et uhell. Det kan hende dette vil funke fint for dere, men det kan også hende at han vil føle seg litt lurt. Jeg vet alt om at det er tungt å vente på en mann som ikke er klar ennå, men tror du ikke det vil tjene forholdet deres (og familielivet og de fremtidige barna) bedre om dere er mer samkjørt før du blir gravid?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Vi brukte "Hoppe av i svingen"-metoden i 5 år. Jeg ble ikke gravid før han faktisk sluttet å hoppe av i svingen. Men jeg skal ikke skrive under på at det er 100% sikkert å drive på slik.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Sett inn en kobberspiral. Kan jeg bruke det da når jeg aldri har vært gravid før...?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #13 Skrevet 2. januar 2012 Mener jeg leste at det var 2% per samleie en gang. På en eller annen doctor-side.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #14 Skrevet 8. januar 2012 VELDIG usikker metode! Jeg ble gravid på den måten, selv om jeg unngikk de mest "farlige" dagene i syklusen... Spiral er ikke helt anbefalt til personer som ikke har født barn. Vurder heller p-ring, den er jeg veldig fornøyd med ihvertfall...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #15 Skrevet 8. januar 2012 Kobberspiral kan brukes selv om du ikke har vært gravid før.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 VELDIG usikker metode! Jeg ble gravid på den måten, selv om jeg unngikk de mest "farlige" dagene i syklusen... Spiral er ikke helt anbefalt til personer som ikke har født barn. Vurder heller p-ring, den er jeg veldig fornøyd med ihvertfall... Ts her. Ble du gravid til tross for at mannen hoppet av tidlig nok i svingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå