AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Jeg vasker ansiktet med vann hver morgen og kveld, men har hørt at jeg må vaske med ansiktsrens/produkter for å få vekk all forurensinga og for å forhindre rynker? Jeg sliter ikke med kviser eller noe sånt heller. Jeg bruker ikke foundation, bare pudder (enten fra bodyshop eller mineralpudder). Jeg får så fet og kvisete hud hvis jeg bruker flytende foundation etc.
Miah Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Mener du at du kun bruker pudder som i at det er f.eks. et finishing powder, eller pudder som i at det faktisk er en mineralfoundation? For i såfall, bruker du faktisk foundation. Når du i det hele tatt bruker noe sminke er det ikke nok med vann slik jeg ser det, fordi det er et minimum at du får fjernet sminkerester skikkelig. Vann fjerner ikke det. 2
Fanta Exotic Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Bruker du ikke sminkefjerner til å fjerne foundationen?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Nei bruker sminkefjerner Hehe, ja blir jo som en foundation egentlig Bruker ikke flytende- er den jeg får så uren hud av.
Miah Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Ja, sminkefjerner? Hvilken bruker du da? De fleste ansiktsrenser fjerner også sminke, det er liksom noe jeg ser på som et minimum. Orker ikke et produkt for å fjerne sminken og et for å rense ansiktet, nei.
lemonaid Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Anonym, hvis jeg var deg ville jeg brukt en mild rensemelk for å fjerne overflødige døde hudceller og fett fra huden. Dette klarer ikke vann å fjerne selv.. :-) Renser du aldri huden vil du merke at du får fler kviser, for de døde hudcellene samler seg opp og tetter porene.. Så uansett, du trenger ikke ha 5-6 produkter på hylla... kun en rensemelk og en god beskyttende dagkrem.. Kanskje et 2 in 1 produkt?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Bare jeg som får mer uren hud når jeg bruker renseprodukter, kremer etc? Jeg vasker ansiktet også med kun vann, og har alltid mindre kviser da enn når jeg prøver å rense. Og ja, jeg har prøvd mange forskjellige produkter opp gjennom årene. Så.. man bør kjenne huden sin, se hvordan den reagerer. Om du har ren hud og ikke blir plaget av uren hud når du vasker ansiktet med bare vann, så skjønner jeg ikke hvorfor du trenger å oppsøke andre midler 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Hvis huden din er fin når du vasker med vann, hvorfor endre noe? 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Renser du aldri huden vil du merke at du får fler kviser, for de døde hudcellene samler seg opp og tetter porene.. Så uansett, du trenger ikke ha 5-6 produkter på hylla... kun en rensemelk og en god beskyttende dagkrem.. Kanskje et 2 in 1 produkt? Jeg har kanskje en kvise hvert 3-4 år eller noe slikt, og jeg har vasket ansiktet med kun vann de siste ca 20 år. TS, hvis det fungerer for deg slik du gjør det nå, så er det vel ingen grunn til å endremetode? 1
lemonaid Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Men da hjelper det ikke 100% å bruke dagkrem/antiage/serum, hvis man ikke renser huden... Selv om man ikke får kviser spiller det ingen rolle, for vi utsetter oss for mye forurensing som legger seg i porene..Huden vil uansett se finere og "freshere" ut dersom man renser/skrubber en gang iblandt. Kremene vil få en mye bedre effekt hvis man starter på rent underlag.. Eller mener jeg det er bortkastet.. :-) Fin hud eller ikke, man burde rense huden... Forebygger også aldring! (pga cellefornyelse) Men som sagt, folk må jo gjøre som de vil, deler bare mine tips
Rødtoppen86 Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Til vanlig vasker jeg ansiktet kun med vann, men da bruker jeg bare hudkrem til vanlig. Opplever ingen problemer med min hud som er både fin og kvisefri. Er som noen andre her som får kviser en gang i halvåret eller noe sånt. Har jeg sminket meg til fest, så vasker jeg av med renseserviett, og går over med vann igjen. Min hud er veldig ømfintlig, så jeg bruker minst mulig ting som sliter på den. I ny og ned skrubber jeg huden i ansiktet lett også. Endret 3. januar 2012 av Rødtoppen86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå