AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Del Skrevet 1. januar 2012 Heisann, Leieforholdet mitt i Oslo utløp i desember, så nå er jeg uten bolig og bor hos foreldrene mine inntil videre. I ferien begynte jeg å tenke at jeg kanskje skulle vurdere mulighetene for å heller flytte til utlandet for noen måneder ettersom det ikke nødvendigvis trenger om å være noe dyrere enn Oslo. Kanskje til og med billigere om man ser bort fra flybillett? Jeg er nettstudent og har studielån i tillegg til litt oppsparte midler, samt at jeg driver en online virksomhet som gir meg litt inntekt ved siden av, om enn noe ustabil. Dette gjør at jeg i teorien er fri til å bo hvor jeg vil fremover så sant jeg har tilgang på en stabil internett linje og levekostnadene ikke er så altfor høye. Merker at jeg er veldig giret på å reise, men kjenner også at jeg nøler litt nå når det nærmer seg. Ettersom jeg sannsynligvis ikke får med meg noen, frykter jeg litt å bli ensom, men jeg har jo reist litt alene tidligere og det har gått veldig bra, men så har det jo til gjengjeld vært kortere turer. Noen tips til hvor jeg eventuelt kunne stikke? Noen som har gjort noe lignende? Jeg har vurdert noe så kjedelig som kanariøyene, men kanskje er jeg forutinntatt Klimaet er jo fantastisk og strandliv er ikke å forakte når alternativet er en kald vinter her hjemme. Kan tenke meg at prisene er akseptable også, men frykter at det kan bli litt vel mye av Norge der, selv om det kanskje kan være en trygghet også når man reiser alene. Ellers har jeg alltid likt Spania og kunne godt tenke meg å prøve å bo i Barcelona eller Madrid en gang, men det er vel en del kaldere der nå enn jeg skulle ønske. Kanskje Asia er et alternativ. Bali? Thailand? Ettersom jeg må regne med å faktisk jobbe en del hver ukedag og også litt i helgene, er nok ikke backpacking så aktuelt og jeg må nok prøve å få meg en fast plass å bo. Om det er av betydning, er jeg en mann i midten av tyveårene. Takknemlig om noen har noen gode svar og kanskje også kan gi meg det sparket i baken jeg trenger for å komme meg avgårde! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 1. januar 2012 #2 Del Skrevet 1. januar 2012 Her så flytter besteforeldrene til barna mine til Spania for en periode, og de betaler 3500 kr i mnd i husleie for en fin 3 roms leilighet. Samtidig får de høy leieinntekt for boligen sin her i Norge. Hadde jeg selv hatt mulighet så hadde jeg nok flyttet på dagen, er så lei av kulden her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmamma Skrevet 1. januar 2012 #3 Del Skrevet 1. januar 2012 Lenger i sør i Spania er det vel varmt og greit nå? Står 20 grader i Malaga, f eks. Jeg tror jeg ville valgt sør-Portugal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiol Skrevet 2. januar 2012 #4 Del Skrevet 2. januar 2012 Kjør på! Det høres ut som en kjempemulighet! Og jeg ville definitivt dratt lengre enn Spania Føler det er mye barnefamilier og eldre der og. Sør-øst Asia derimot er billig, varmt, har internett de fleste steder, vakker natur, lett å bli kjent med andre unge osv. Burde ikke være noe problem å leie en fin og billig leilighet i nærheten av stranda i Thailand, Malaysia, Filippinene e.l. Menneskene i Sør-Øst Asia er også generelt utrolig hyggelige, greie i engelsk og lette å bli kjent med. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madick Skrevet 5. januar 2012 #5 Del Skrevet 5. januar 2012 Heisann, Leieforholdet mitt i Oslo utløp i desember, så nå er jeg uten bolig og bor hos foreldrene mine inntil videre. I ferien begynte jeg å tenke at jeg kanskje skulle vurdere mulighetene for å heller flytte til utlandet for noen måneder ettersom det ikke nødvendigvis trenger om å være noe dyrere enn Oslo. Kanskje til og med billigere om man ser bort fra flybillett? Jeg er nettstudent og har studielån i tillegg til litt oppsparte midler, samt at jeg driver en online virksomhet som gir meg litt inntekt ved siden av, om enn noe ustabil. Dette gjør at jeg i teorien er fri til å bo hvor jeg vil fremover så sant jeg har tilgang på en stabil internett linje og levekostnadene ikke er så altfor høye. Merker at jeg er veldig giret på å reise, men kjenner også at jeg nøler litt nå når det nærmer seg. Ettersom jeg sannsynligvis ikke får med meg noen, frykter jeg litt å bli ensom, men jeg har jo reist litt alene tidligere og det har gått veldig bra, men så har det jo til gjengjeld vært kortere turer. Noen tips til hvor jeg eventuelt kunne stikke? Noen som har gjort noe lignende? Jeg har vurdert noe så kjedelig som kanariøyene, men kanskje er jeg forutinntatt Klimaet er jo fantastisk og strandliv er ikke å forakte når alternativet er en kald vinter her hjemme. Kan tenke meg at prisene er akseptable også, men frykter at det kan bli litt vel mye av Norge der, selv om det kanskje kan være en trygghet også når man reiser alene. Ellers har jeg alltid likt Spania og kunne godt tenke meg å prøve å bo i Barcelona eller Madrid en gang, men det er vel en del kaldere der nå enn jeg skulle ønske. Kanskje Asia er et alternativ. Bali? Thailand? Ettersom jeg må regne med å faktisk jobbe en del hver ukedag og også litt i helgene, er nok ikke backpacking så aktuelt og jeg må nok prøve å få meg en fast plass å bo. Om det er av betydning, er jeg en mann i midten av tyveårene. Takknemlig om noen har noen gode svar og kanskje også kan gi meg det sparket i baken jeg trenger for å komme meg avgårde! Takk! Hei! Jeg er også nettstudet og har valgt Thailand, nærmere bestemt Koh Lanta, Krabi. Men det er en rolig og barnevennlig øy da. Det passer meg som har ett barn, men kanskje du vill dra et sted med mere "action"? Lurer også på om jeg kommer til å bli litt ensom, så hvis du ender opp i nærheten så får du si ifra! Jeg er i midten av 20-årene jeg også. Håper du gjør det da, det er en supersjanse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 5. januar 2012 #6 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg hadde dratt til Asia. Kjempelett å bli kjent med folk, og noen steder er hoteller/hosteller så billige at det vil koste mindre enn en hybel i Norge, selv om standarden er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #7 Del Skrevet 8. januar 2012 Noen konkrete tips til hvor jeg kan slå meg ned i Thailand eller andre plasser i Asia da? Jeg er ikke så godt orientert i denne delen av verden. Hadde vært kult om det var en plass hvor det var mulig å møte andre vestlige reisende også. Madick: Spennende! Jeg er ute etter litt "action", men definitivt en mellomting. Skal si fra om jeg ender opp i nærheten. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 8. januar 2012 #8 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei! Jeg er også nettstudet og har valgt Thailand, nærmere bestemt Koh Lanta, Krabi. Men det er en rolig og barnevennlig øy da. Det passer meg som har ett barn, men kanskje du vill dra et sted med mere "action"? Lurer også på om jeg kommer til å bli litt ensom, så hvis du ender opp i nærheten så får du si ifra! Jeg er i midten av 20-årene jeg også. Håper du gjør det da, det er en supersjanse! Det høres helt fantastisk ut! Er du alene der med ett barn eller sammen med mann og barn? Hva studerer du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå