Gå til innhold

meningen med livet

Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sexysadie
hva tror dere er formålet med vår eksistens

Biologisk set så er det å formere oss, sånn sett så mislykkes jeg nok totalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eg seier som SS: 42!!!!

Nei, altså: slik eg ser det, har livet ikkje noko FORMÅL. Men alle menneske bør ha eit MÅL i livet, det har i allefall eg. Mitt mål er å kunne seie ved slutten at eg har hatt fleire gode stunder enn dårlige stunder, og at dei dårlige stundene også har gjort meg godt på eit vis. Sånn ønsker eg å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Seleena
Men meningen med livet ut fra et globalt perspektiv er det ingen som snakker om. Alle snakker om basic behov og meninge i livet. Men hvorfor er vi her? Hvilken funksjon har vi? Hvis det er å reproduserer oss, hvorfor skal vi da gjøre det? Hva godt skal det tjene til? Ut fra et biologisk syn, er det vanskelig å se hva vi mennesker gjør på jorden! Ja, vi forurenser den og reproduserere- men hvorfor?????????

Godt sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Har hørt to forslag jeg har likt:

-Reproduksjon. Pule og få barn. Hadde føltes litt meningsløst å ligge på dødsleiet uten å ha ført livet videre, ikke sant?

-Glede i samvær med andre mennesker.

Dette kan selvfølgelig bli to sider av samme sak, men ikke nødvendigvis...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi er skapt til å leve i fellesskap med Gud. Og jeg tror han har en plan for hver enkelt av oss. Mener ikke at han vil detaljstyre oss.

Ser det er mange her inne som mener at det ikke egentlig finnes noen mening, annen en den en skaper selv. Det holder kanskje for noen, men jeg tror de fleste mennesker søker etter en menig utenfor seg selv. Tror den lengselen er noe som er nedlagt i mennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er meningen å glede andre og å glede meg selv. Jeg mener at det viktigste i verden er kjærligheten. Dette høres sikkert patetisk ut for mange.

Ikke at jeg alltid klarer å leve opp til dette, men jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det høres patetisk ut jeg. Høres derimot veldig riktig ut.

Takk!

Jeg kom frem til dette etter å ha lest om forskjellige religioner og om New Age, og ikke helt visste hva jeg egentlig klarte å tro på. Felles for mange av religionene er troen på kjærligheten og nestekjærlighet, og det klarer jeg å tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid siden forlot min farmor oss. Den siste tiden bodde hun på et eldrehjem hvor jeg besøkte henne for å fortsette våre samtaler.

En dag hvor vi pratet som vi pleide, spurte jeg henne om hvordan hun syntes livet hadde vært. Om hun angret på noe, om hun ville gjort noe anderledes. Om hun nå, så nær sluttfasen - hadde gjort seg noen tanker om hva selve 'meningen' med alt dette kunne være .

Nå i ettertid ser jeg at våre samtaler gav meg svært mye. Kansje gav de henne noe også.

Jeg tror livet gir den mening vi gir livet selv.

Dette kan selvsagt være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi er skapt til å leve i fellesskap med Gud. Og jeg tror han har en plan for hver enkelt av oss. Mener ikke at han vil detaljstyre oss.

Jeg er enig med deg :-)

Jeg tror også at Gud og Jesus skapte menneskene i sitt bilde.

Menneskene, Adam og Eva fikk i oppdrag å formere seg, bli tallrike og utvide paradiset.

Du har helt rett i at Gud har en plan for oss. Han har den samme plan som han hadde i begynnelsen, og han vil sørge for at jorden igjen skal bli et paradis. Salme 37:11 Men de saktmodige skal ta jorden i eie, og de skal finne sin dypeste glede i den store fred. Se også i versene før, som viser at dette har sammenheng med Guds plan.

Du har også helt rett i at han ikke vil detaljstyre oss. Han skapte oss med fri vilje, og han vil at vi skal tilbe ham av egen fri vilje, fordi vi anerkjenner ham som universets hersker, livgiver og vår far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
for å sitere Wasp:

Kill.Fuck.Die.

-i denne rekkefølgen?

En bestandel à 10 persona i gitt senario;

1 dreper nr 2

3 dreper nr 4

5 dreper nr 6

7 dreper nr 8

9 dreper nr 10

1 dreper nr 3

5 dreper nr 7

9 dreper nr 1

5 dreper nr 9

-men da kun dersom det er avtalt intervall og de respektive venter sin tur og aldri dreper fler enn 1 pr gang. Og hvordan skal nr 5 kunne leve opp til et slikt regelverk? I sin tur selvmord, som igjen gir sistnevnte 'die', og førstnevnte 'kill' turnus, hvor 'fuck' vil gå tapt - dersom nekrofili med eget livløse legeme ikke lar seg gjennomføre, for siden å 'die' - nok en gang..

Hvor realistisk er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mer for meg at nr.1 dreper alle bortsett fra nr.5 som da er ei jente. De har seg og når de er ferdige så muterer de til ei rotte som hopper inn i fremmede dimensjoner og dør tilslutt som følge av at de imploderer i interdimensjonal mellomtilstand mellom tid og rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianna

Jeg tror meningen med livet er å glede seg over det livet er og gir oss. Det å produsere nytt liv og ta vare på hverandre og finne de små gleder i livet. Familien er det viktigste og et godt famileliv er toppen av lykke.

Jeg tror på et liv etter døden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...