Gjest pace Skrevet 27. mars 2004 #41 Del Skrevet 27. mars 2004 "kill fuck die" : "Også hadde alle det forferdelig, også døde de." Yippi. 1. Jeg tror man skal være obs på at når man stiller spørsmålet 'Meningen med livet' så har man allerede satt en forutsetning: Nemlig at det er en vilje bak livet. 1.1 Så skal man spørre seg: Ble jeg forundret over spørsmålet fordi spørsmålet i seg selv er forunderlig. Eller fordi jeg ikke var helt klar over punkt 1. 1.2 Nå kan man spørre seg: Er jeg fortsatt forrundret over spørsmålet 'Meningen med livet' ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. mars 2004 #42 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg har egentlig ikke sett noen mening med livet ennå, bortsett fra det rent biologiske. Føre arten videre, noe som ikke frister meg på nåværende tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #43 Del Skrevet 27. mars 2004 meningen med liver er og finne gud så enkelt er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 28. mars 2004 #44 Del Skrevet 28. mars 2004 meningen med liver er og finne gud så enkelt er det han har jaggu gjemt seg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Em Skrevet 22. mai 2004 #45 Del Skrevet 22. mai 2004 Nå i ettertid ser jeg at våre samtaler gav meg svært mye. Kansje gav de henne noe også. Noe du har lyst til å dele med oss andre? (nysgjerrig....!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danielle 73 Skrevet 22. mai 2004 #46 Del Skrevet 22. mai 2004 Til Kri Det var så vakkert det du skrev. Jeg tror på bibelen og Jesus som er sannheten-veien-livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsLarsere Skrevet 22. mai 2004 #47 Del Skrevet 22. mai 2004 hva tror dere er formålet med vår eksistens Tror livet er en rein tilfeldighet og at man bare må gjøre det beste ut av det, om man har muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 18. oktober 2004 #48 Del Skrevet 18. oktober 2004 Lurer selv på dette. Og at det altid er de gode som dør unge. Skal de brukes til noe i hinsides? -Er de så edle og gode at de ikke passer på jorda???? Er døden en befrirlse??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 19. oktober 2004 #49 Del Skrevet 19. oktober 2004 Universet er slik skapt at det alltid vil velge den veien som gir størst entropi - mest uorden. Derfor vil en knust kopp aldri bli hel igjen, og et istykkersprengt menneske aldri levende igjen. Levende vesner skaper mye mer uorden enn døde ting, og mennesker er de vesnene som skaper aller mest uorden. Meningen med livet og menneskeheten er med andre ord å skape mest mulig uorden i universet. Men ikke fortell det til barna dine - de trenger sikkert ikke en god unnskyldning for å rote. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. oktober 2004 #50 Del Skrevet 19. oktober 2004 hm. jeg tror ikke det er noe formål ved vår eksistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #51 Del Skrevet 19. oktober 2004 "kill fuck die" : "Også hadde alle det forferdelig, også døde de." Yippi. forferdelig? de hadde jo sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsLarsere Skrevet 19. oktober 2004 #52 Del Skrevet 19. oktober 2004 forferdelig? de hadde jo sex. Var jeg som glemte å logge inn her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2004 #53 Del Skrevet 19. oktober 2004 SEX!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsLarsere Skrevet 19. oktober 2004 #54 Del Skrevet 19. oktober 2004 SEX!!! det er vel heller noe vi gjør for å overleve og sikre eksistens enn meningen ved å leve. hmmm, anntakelig har du egentlig helt rett. Vi er bare laga sånn ,enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 19. oktober 2004 #55 Del Skrevet 19. oktober 2004 Lars, så du mener at sex oppveier det å drepe? Objektivt sett er livet fullstendig uten mening og gresselig urettferdig. Klarer man å akseptere dette, er man også klar til å gå videre: JEG kan fylle MITT liv med akkurat den meningen jeg vil. Er det ikke flott? Klart at jeg har en oppfatning av hva som er meningen både med mitt eget liv og andres liv, men det er MIN mening. Skjønner? Jeg syntes det er håpløst å finne noen endelig subjektiv mening, som det er å gå objektivt. Tror ikke det fører noen god vei å gi opp det objektive og 'bare' gå mot det subjektive som du gjør her, selv om mange gjør det. Men bare fordi vi kanskje ikke kan finne det endelige svaret betyr ikke det at vi skal gi opp med a finne så god mening som mulig tror jeg. Feks er det viktig for en familie å finne mening bak handlingene sine, eller kanskje for de som har SEX(Hvorfor har vi to sex?). Jeg tror det er sunt og viktig å finne en bedre mening bak handlingene her på jorden. Vi kan finne mening bak handlingene selv om vi ikke finner det Endelige svaret for hele universet. Vi er født i et samfunn og det er bare å ta ansvar for det man kan. Ta feks FN resolusjonene der en av hovedoppgavene er å redusere befolkningsveksten. Da kan man basere noen av handlingene sine bak den meningen at vi må bli færre. Det er ikke den Store objetive meningen, men det er vel heller en objektiv sak enn en subjektiv. Når man fokuserer for mye på det subjektive oppfatter jeg at man for ofte forsvarer seg mot sånne saker med at 'Alt er subjektivt', osv. Jeg har blitt skeptisk til all objektiv contra subjektiv prat. Jeg liker best å bare la ordene være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå