Gjest lurven Skrevet 22. desember 2003 #1 Del Skrevet 22. desember 2003 hva tror dere er formålet med vår eksistens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 22. desember 2003 #2 Del Skrevet 22. desember 2003 Objektivt sett er livet fullstendig uten mening og gresselig urettferdig. Klarer man å akseptere dette, er man også klar til å gå videre: JEG kan fylle MITT liv med akkurat den meningen jeg vil. Er det ikke flott? Klart at jeg har en oppfatning av hva som er meningen både med mitt eget liv og andres liv, men det er MIN mening. Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 22. desember 2003 #3 Del Skrevet 22. desember 2003 Å formere oss og spre genene våre, så bare stå på og pul med verdens beste samvittighet, lurvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. desember 2003 #4 Del Skrevet 22. desember 2003 hva tror dere er formålet med vår eksistens Venter enda på en god forklaring :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 22. desember 2003 #5 Del Skrevet 22. desember 2003 Å formere oss og spre genene våre' date=' så bare stå på og pul med verdens beste samvittighet, lurvis! [/quote']ja jeg tror også meningen med livet er å ha sex det er ganske digg å tenke på egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 22. desember 2003 #6 Del Skrevet 22. desember 2003 Yap -du er nok i nær slekt med Bonobo sjimps'ene du lurven! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. desember 2003 #7 Del Skrevet 22. desember 2003 Å formere oss og spre genene våre' date=' så bare stå på og pul med verdens beste samvittighet, lurvis! [/quote'] Nja, hva godt DET tjener Jordkloden er jeg usikker på, bortsett fra å øke antallet mennesker.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 23. desember 2003 #8 Del Skrevet 23. desember 2003 jeg tror vi er her på jorden for å lære, gå gjennom faser i livet (gjennom flere liv/reinkarnasjon) for å lære og oppleve. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 23. desember 2003 #9 Del Skrevet 23. desember 2003 Det har jeg lurt på i mange år. Livet må da ha mer å by på enn dette? Tror livet fortsetter etter døden jeg, bare i en ny "drakt"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 24. desember 2003 #10 Del Skrevet 24. desember 2003 Nja, hva godt DET tjener Jordkloden er jeg usikker på, bortsett fra å øke antallet mennesker.... :blunke: Jammen, jammen, jammen.....hvis du kjenner nøye etter vil du kjenne at sex-behovet er et like fundamentalt behov som mat, drikke, klær og husly...The basics!!! Luksus kommer alltid i annen rekke, og selvrealisering i tredje....når man har/kan så mye at man byner å snobbe nedover...... Veeel, det er en stund siden jeg gikk markedsføringsskolen, men den 'pyramiden' som for så vidt var hentet fra psykologien er vel rimelig allmen fortsatt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. desember 2003 #11 Del Skrevet 24. desember 2003 Sier som Mother; sett i det store perspektivet tror jeg ikke livet har noen mening. Sett ut fra mitt perspektiv er meningen med livet å ha det så bra som mulig ut ifra de forutsetningene jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2003 #12 Del Skrevet 24. desember 2003 Formålet med vår eksistens?Meningen med livet? Jeg tror først og fremst at vi må slutte å lete etter et formål og en mening utenfor oss selv, noe vi ikke skjønner og som vi ikke får tak på. Jeg mener at selve meningen og formålet med våre liv ligger i oss selv..å leve, her og nå, med oppturer og nedturer. At vi er en del av et univers. Jeg tror ikke livet er totalt meningsløst og noe som bare skjer som vi ikke har kontroll på. Vi er jo den eneste skapningen på jorden som er i stand til å forme våre liv og i best mulig grad bestemme vår egen skjebne. Så spørs det bare hvordan vi utnytter denen sjansen da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 24. desember 2003 #13 Del Skrevet 24. desember 2003 Men meningen med livet ut fra et globalt perspektiv er det ingen som snakker om. Alle snakker om basic behov og meninge i livet. Men hvorfor er vi her? Hvilken funksjon har vi? Hvis det er å reproduserer oss, hvorfor skal vi da gjøre det? Hva godt skal det tjene til? Ut fra et biologisk syn, er det vanskelig å se hva vi mennesker gjør på jorden! Ja, vi forurenser den og reproduserere- men hvorfor????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2003 #14 Del Skrevet 25. desember 2003 Det har inget svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 25. desember 2003 #15 Del Skrevet 25. desember 2003 hva tror dere er formålet med vår eksistens Det er ikke noe formål, så du må bestemme selv! Heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 10. januar 2004 #16 Del Skrevet 10. januar 2004 Meningen med livet? 42. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. januar 2004 #17 Del Skrevet 12. januar 2004 Meningen med livet? 42. du mener vel 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 19. januar 2004 #18 Del Skrevet 19. januar 2004 Som sagt i en annen tråd så tror jeg at vi er her for å gjøre oppgaver. F.eks. når du blir kjent med noen så er det meningen at du skal bli kjent med dem, men tenk at kontakten blir brudt sånn uten videre. Om du prøver å tenke tilbake på hva du har betydd for den personen den korte tiden eller omvendt så er det ganske sannsynlig at du kommer frem til noe fornuftig. Men nå er jo jeg et slikt "alt har en mening, jeg kommer tilbake" person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 19. januar 2004 #19 Del Skrevet 19. januar 2004 Vi har alle en misjon vi skal utføre. Men ikke alle vet hva den innebærer. Jeg er en dyp person. Jeg tror det er en mening i alt vi foretar oss. Hvis ikke det var det, hvorfor går vi da igjen om livsfaser? Jeg tror vi skal modnes til en oppgave. I spiritismen snakker vi om åndelige lærere og åndelige hjelpere. Kanskje vi utdannes til å bli det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 28. januar 2004 #20 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg tror meningen med livet er å, gjennom sin eksistens, gjøre verden litt bedre... Å være et godt menneske... fordi godt fører til godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå