Gå til innhold

Hvordan få kokt skinke til å holde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes skinken blir så fort dårlig. Når jeg kjøper kokt skinke legger jeg den i en (tilsynelatende) tett boks fra IKEA i kjøleskapet, men det går ikke mange dagene før det er masse små hvite prikker på den og den begynner å lukte surt.. Noe jeg kan gjøre for å bedre holdbarheten?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Mi erfaring er at det ofte er betre å la den ligge i emballasjen, og så ha heile greia i ein boks. Eg veit ikkje om emballasjen er satt inn med noko, det held seg iallfall bra. Du kan også dele pakken i to viss du er åleine, og fryse halvparten i ein boks.

Skinke egnar seg godt til middag, så når du har hatt ein pakke nokre dagar, og er redd for at den snart er "over the top" kan du strimle den og bruke den i ein pastasaus eller på pizza.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det er for varmt i kjøleskapet ditt? Jeg fikk meg selv en overraskelse da jeg målte termperaturen i mitt: øverste hyll holdt 6-8grader og nederste 2-4. Flytta allt pålegget ned og merket det godt på holdbarheten. Et annet triks er jo å fryse ned deler av skinken..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Skal jammen begynne å fryse den, det har jeg ikke tenkt på før :)

Gjest Consensio
Skrevet

Fryse den liker ikke jeg. Syns den blir så full av vann når den tines og blir skikkelig ekkel.

Min mann derimot merker ingen forskjell.

Jeg pleier å legge helle pakka oppi en boks med lokk, altså ikke ta ut skinka og legg den i en ny boks.

Men noen ganger legger jeg bare pakka i kjøleskapet og den holder seg fint et par uker.

Mulig du burde sjekke temperaturen i kjøleskapet ditt.

Vi slet en periode med at melka ble skikkelig sur fort og flyttet deb fra hylla i døra til inn i selve kjøleskapet i tillegg til at vi senket temperaturen bittelitt så det ble kaldere, og problemet var løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...