Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hei! Tenkte å kjøpe min første smartphone snart. Helst til maks 2000 kr (uten abonnement). Er det noen som kan anbefale noen mobiler til maks den prisen, eller er det umulig? Helst være bra kamera, må være facebook og internett på den. Ser f.eks. på HTC. Stor prisforskjell på HTC wildfire og HTC desire. Men er det stor forskjell i selve mobilene? Er 20 år så det må være litt moderne Vet ikke hva mer som "man bør ha med" på telefonen siden jeg aldri har hatt en smartphone før. Håper noen har tips og kan dele erfaringer Endret 1. januar 2012 av SmurfeLurfen
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Hva med å kjøpe brukt? Noen som har erfaringer med det?
antibac Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 En smarttelefon til 2000 er en veldig, veldig billig smarttelefon, og du vil ikke få en veldig bra en til den prisen. Wildfire har dårligere skjerm og dårligere prosessor enn Desire, derfor er Desire dyrere, men Wildifre vil til gjengjeld ha bedre batteritid. Desire yter altså bedre enn Wildfire. Jeg kjøper ikke telefoner brukt, og kommer heller aldri til å gjøre det, så der har jeg ingen erfaring.
PRT Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Jeg kjøpte brukt, men av en jeg kjenner som bare hadde hatt telefonen i 2-3 mnd. Det kan være risky å kjøpe brukt. 2000 kr er lite når du skal ha smarttelefon, da må du gjerne ofre noe på hastighet, størrelse og andre ting. HTC Wildfire er en gammel sinke, men du kan se på Wildfire S som koster 1798 kr hos netonnet. HTC Desire er en gammel telefon, og min forrige telefon. En helt grei telefon, og årets telefon 2010. At den har Android 2.2, og ikke 2.3 som Wildfire S har, spiller egentlig ingen rolle for deg. Bare ikke få deg Android 2.1. Problemet med Android 2.1 er at du ikke får lagret apps på minnekortet, og hvis telefonen har liten intern lagringsplass så har du et problem. Jeg ville testet telefoner i butikk for å kjenne på størrelsen og ikke minst sett på hastigheten (f.eks. når du åpner noe eller scroller). Facebook og internett får du på alle smarttelefoner.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Oia, det er såpass hvis man skal ha en bra smarttelefon... Vet du om smarttelefoner kommer på tilbud noen ganger? Uten abonnement altså?
*Sinnataggen* Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Bør sjelke bruktmarkedet. Se om du finner en pent brukt med kvittering og garanti. Eldre toppmodeller slår mange av de nye. Sjekk ut htc desire hd. Har en slik som jeg har hatt et år. Men har akkurat gått over til sgn.Den har ny android og fersk sense på toppen. Den har skikkelig byggekvalitet også.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Bør sjelke bruktmarkedet. Se om du finner en pent brukt med kvittering og garanti. Eldre toppmodeller slår mange av de nye. Sjekk ut htc desire hd. Har en slik som jeg har hatt et år. Men har akkurat gått over til sgn.Den har ny android og fersk sense på toppen. Den har skikkelig byggekvalitet også. Har mest lyst på en HTC Desire, helst HD. Ser det er litt delte meninger om man skal kjøpe brukt eller ikke. Hvor gammel bør den maks være? Og er det vanlig å ha forsikringer på smarttelefonene?
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Kanskje jeg kommer til å kjøpe en HTC desire, selv om det blir nesten 1000 kr mer enn planlagt. Men hører hele tiden at folk har fått skjermen knust på touch telefonene eller de hat blitt våt og ødelagt eller noen stjeler dem. Er det vanlig å ha forsikring og kan man ha forsikring som dekker knust skjerm/tyveri? Kjipt å kjøpe en mobil til nesten 3000 i fall den skulle bli ødelagt, selv om jeg vil prøve å behandle den forsiktig!
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 (endret) Bra Jeg tenkte å kjøpe uten abonnement sånn at jeg kunne ha Talkmore Alt i Ett: https://www.talkmore.no/aboettermars.html (litt ned på siden). Men vet dere om det finnes tilsvarende abonnement med tilbud sammen med HTC desire? Er så mange forskjellige abonnement og totalprisen varierer jo. Men totalpris med Talkmore og HTC desire uten abo, er: Talkmore, 12 mnd: 2400 kr. Htc Desire: 3000 ca. Sum: 5400 kr. Men kan man få det billigere hvis man kjøper med et abonnement kanskje?... Er det stor forskjell på Incredible og Desire? Ser Incredible er litt billigere.. Endret 2. januar 2012 av SmurfeLurfen
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 (endret) Ser Elkjøp har HTC Incredible S til 2299 på fredag (400 stk per butikk, 1 per kunde). Tror dere det hadde vært noe? Er den nyere enn Desire? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=jIKsGQVpWNoAAAEzgiYduxbn&scid=INT_BANNER_LANDINGPAGE_DM_W01-12 Side 24 i kundeavisen Endret 2. januar 2012 av SmurfeLurfen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå