Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2003 #1 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg føler meg en smule lite kreativ jeg nå...Det har seg sånn at jeg bor i et gammelt hus fra begynnelsen av århundreskifte. Og jeg vil MALE! rommet: .. Stuen er knall rosarød , det er 4 meter til taket, hvite lister og en stor ( 3 meter) høy kakkelovn pryder rommet..og denne er hvit... Vinduene er ca 2 meter høye Interiør : Rødsvart skinn chesterfield, gardiner er beige+grønne+litt rødt i, utenfor gardinene henger det hvite gjennomsiktige gardiner( husker ikke hva sånt oppheng heter i farta) ...Men jeg kan ikke tenke meg noe farge som passer eller som jeg har lyst på.. Det er her jeg trenger deres hjelp! Jeg er glad i lyse farger Så om noen har noen forslag( gjerne bilder ) Kan noen svare i tråden eller sende meg en pm ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #2 Del Skrevet 22. desember 2003 om du vil ha det lyst kan du jo ta opp det beige fra gardinene. Om listene i stuen er litt forsegjort synes jeg de er penest hvite. (Det synes jeg i grunnen med alle lister ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2003 #3 Del Skrevet 22. desember 2003 ja, det er jo derfor jeg sliter med lyst...En lys farge vil fort gjemme de hvite listene..de bør jo være markerte...Jeg har tenkt på beige men det ser jeg liksom ikke helelr for meg..Kanksje en ikke så veldig mørk grønn ahdde gjort seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. desember 2003 #4 Del Skrevet 22. desember 2003 I slike rom, så synes jeg at det er kjempelekkert med en ganske sterk/mørk gulfarge. Ikke solgul, men en som går LITT mer mot brunt. Oker eller sennepsgul på en måte. Kjempefint til hvitt og samtidig ikke for mørk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2003 #5 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg har en venninne som har vært kjempekreativ hjemme.. Hun har malt veggen lysegul bak også har hun maalt oranje streker innimellom ...Stuen er pryded av store grønne slyngplanter og med asiatiske pynteting og et stort akvarium..Sukk...Jeg vil å være så flink! ...( kanskje vanskelig se for seg men) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. desember 2003 #6 Del Skrevet 22. desember 2003 Spør venninnen din om hjelp til å finne farger da vel :D Ofte er det lettere å se hva som passer om man ikke bor i huset/leiligheten selv (synes jeg da). Når man ser rommet hver eneste dag, så blir man lett litt husblind og vant med det gamle. Hvis du vil ha en litt spennende effekt på veggene, så kan du male i en nyanse og siden lasere i en litt mørkere nyanse over. Eller kanskje male EN vegg i en annen farge enn de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 22. desember 2003 #7 Del Skrevet 22. desember 2003 Hva med en varm gråfarge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 23. desember 2003 #8 Del Skrevet 23. desember 2003 Prøv fargevelgeren på www.jotun.no Den brukte jeg når jeg skulle pusse opp. Litt lettere å få en formening om hvordan resultatet vil bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2003 #9 Del Skrevet 26. desember 2003 Takk for hjelp alle! Jeg har bestemt meg for en farge som heter 1350 sky til stuen og en som heter lys kokari ( tror jeg det var) til gangen. Nå spørs det bare hvor dyrt gildet blir... :D Jeg har da aldri malt før ... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå