Gå til innhold

Svetter mye om natta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg svetter sykt mye når jeg sover. Våkner flere ganger om natten av flere ti talls svette perler som kiler mens de triller ned over kroppen min. Det hender om jeg sover i pysjen under dyna eller splitter naken uten noe teppe i det hele tatt. Har et kaldt sove rom, og det blir tusen ganger kaldere når jeg skal svette opp et helt basseng hver natt og. Noen som har forslag til hva som kan være årsaken? Er rimelig lei, sover så dårlig..

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

kan da være alt fra graviditet til overgangsalder.. Vanskelig å svare når vi verken vet kjønn, alder eller noen ting :)

Skrevet

Hehe, ja ble ganske kort fattet ser jeg. Kvinne, 23, sliter mye med migrener, går på cipralex og diane p-piller. Litt mer utfyllende kanskje :S

Skrevet

sjekket stoffskiftet? Vitaminlagre ?

Jeg sliter med det samme og har tatt alle mulige tester uten at legen (og jeg) ble klokere av det.

Har 8 plussgrader i rommet og svetten sildrer.Ute var det 6 minus.Blir ikke klok på hva som utløser svettingen.

Skrevet

Hmm, ja skjønner at mye kan være årsaken, så kanskje en tur til legen ville hjulpet da. Tusen takk for svar, håper du finner ut av hva som gjør ditt, for det er forfærdelig irriterende...

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok sannsynlig at det er noe hormonelt, ja. Be om å få tatt blodprøver.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja ble ganske kort fattet ser jeg. Kvinne, 23, sliter mye med migrener, går på cipralex og diane p-piller. Litt mer utfyllende kanskje :S

Hvis du leser pakningsvedlegget til medisinen du går på, vil du se at økt svette er en av de vanligste bivirkningene. Jeg går også på cipralex og har det likedan. Nå har jeg begynt å trappe ned, og svettingen er nesten borte :)

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke på cipralex, men har faktisk nettopp fått resept på det hos legen for angst. Legen min mener jeg sover dårlig pga angsten min. Jeg drømmer veldig mye, svetter for 5 mannfolk og våkner også flere ganger iløped av natten og blir sjokkert over drømmene og hvor våt jeg er..

Har begynt å sove i store tykke joggebukser og tshorte for å prøve å unngå å gjøre hele senga klam og kald.. Skjelver som et aspeløv om jeg må stå opp å gå på do feks. Det er så kaldt, og jeg er så klam over HELE meg at jeg dirrer som en vettskremt chihuahua :(

Jeg er så å si like gammel som deg, blir 23 høsten som kommer..

Kan det være noe hormonelt med meg og? Jeg sliter litt med iren hud på kjeven og kinn, har lest at det er et tegn på at det er hormonelt? Er tynn og høy, BMIen min sier at jeg er undervektig, så svettingen har ikke noe med noe slikt fysisk å gjøre.

Ellers føler jeg meg heldig, har ingen allergier eller noe og er "frisk alm en fisk" - bortsett fra at jeg ikke fungerer siden jeg sover så forferdelig dårlig... sukk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...