AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har månedskort i Oslo, og prøver å finne ut av de nye sonene. Men det er ganske forvirrende, selv om det visstnok skal være mye enklere. Så hvilken stasjon er det nå jeg skal kjøpe billett fra i retning Drammen? Høvik? Stabekk?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Anbefaler Ruter sitt sonekart. http://www.ruter.no/din-reise/billetter/priskalkulator/Kart/takstsoner/ Når det er sagt ligger Stabekk (tog) i Sone 1 og Høvik (tog) i Sone 2. 1
aphelion Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Når du har månedskort for Oslo trenger du ikke å kjøpe billett på forhånd. Systemet er ikke i orden for det enda. Så du må ikke betale mer på toget. Hvis jeg skal til Asker, med månedskort i Oslo, går jeg rett på toget, og betaler totalt 20,- når konduktøren kommer. Genialt!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 ^ Men er det slik til Drammen også? Drammen er utenfor Ruter sitt dekningsområde, så de ordinære tilleggsbillettene (20 kr. per ekstra sone) ser slik sett ikke ut til å gjelde.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 ^ Men er det slik til Drammen også? Drammen er utenfor Ruter sitt dekningsområde, så de ordinære tilleggsbillettene (20 kr. per ekstra sone) ser slik sett ikke ut til å gjelde. Hm, ble ikke akkurat klokere nå. Kan jo såklart spørre konduktøren ombord, men da må jeg vel ut med 20 ekstra? Kjedelig at det skal være så vanskelig å vite hva en skal betale. Kunne vært en knapp på automaten eller nettet der man valgte månedskort og deretter strekning. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Kan du ikke snakke med en av de NSB-ansatte i billettluka på Oslo S eller Nationaltheatret?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Kan du ikke snakke med en av de NSB-ansatte i billettluka på Oslo S eller Nationaltheatret? Sist jeg var der gikk køen over hele perrongen sånn cirka...
Yoshi Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Du velger fra stabekk. Og om du har billett på en del av strekningen, slipper du ombordtillegget. Hilsen konduktør. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Du velger fra stabekk. Og om du har billett på en del av strekningen, slipper du ombordtillegget. Hilsen konduktør. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå