LionMan Skrevet 22. desember 2003 #1 Skrevet 22. desember 2003 Hei, hei! Hva mener dere? Hvor går grensen til utroskap (slik dere tolker den)? Hvis dere en dag hadde merket at deres kjære hadde fått et "sykt" beskyttelses behov for mobiltelefonen og at de har slått av lyden på den om natten samt at de hadde sendt dobbelt så mange SMS- er siste måned enn gjennomsnittet av alle andre måneder, hadde dere begynt å lure litt da? Hva hadde dere i så fall tenkt?
Livets datter Skrevet 22. desember 2003 #2 Skrevet 22. desember 2003 Hadde nok begynnt å lure litt, ja. Og sikkert spurt litt forsiktig hva dette var for noe.
¤¤Ginger¤¤ Skrevet 22. desember 2003 #3 Skrevet 22. desember 2003 Å slå den av om natta ser jeg ikke noe rart i. Dobbelt så mange sms'er som vanlig trenger ikke bety noe- venner har vi alle. Men å våke over telefonen sin som en hauk ville nok fått meg til å tenke mitt, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #4 Skrevet 22. desember 2003 Det er all grunn til å være på vakt. Jeg vet dessverre av bitter erfaring. Hun gjemte mobilen, og i den grad hun hadde den framme stolte hun på at jeg ikke ville åpne SMSene fordi det var for meg - den gang - å tråkke over grensen. Man skal kunne stole på den man bor sammen med. Så dum og naiv var jeg. Det er jeg ikke lenger.
jente|20 Skrevet 22. desember 2003 #5 Skrevet 22. desember 2003 hadde nok krevd å få vite hva det er som foregår.. sånt er ganske ekkelt :
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #6 Skrevet 22. desember 2003 Ville hatt svar på om det foregår noe. Det verste er å gå rundt med usikkerhet og mistenksomhet. OK, man skal ikke sjekke mobilen til andre eller få spesifiserte regninger bestilt, men når sjalusien river, er det ikke lett å motstå slike kontroll- tiltak. I første omgang bør du vel prate med henne hvis det er mulig å prate om sånt....
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #7 Skrevet 22. desember 2003 Ja, du bør definitivt være på vakt. Dette skriver jeg fordi jeg dessverre har vært en som har sendt og fått SMS som ikke min samboer skulle få se.... Jeg voktet telefonen min hele døgnet, ble skikkelig nervøs hvis jeg mot all formodning glemte den hjemme og han fikk såvidt ta på den... Hadde jeg vært deg, hadde jeg sjekket telefonen (hvis du får muligheten vel og merke)
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #8 Skrevet 22. desember 2003 Jepp, jeg vil også råde deg til å sjekke telefoenen hennes. Jeg har vært i samme situasjon selv og vet at uansett hvor mye du spør er det en god mulighet for at du bare får løgner servert tilbake. Skaff deg bevis før du kjører konfrontasjonen fullt ut. Og: vent i det lengste med å fortelle henne hva du har funnet ut (hvis det er noe på ferde da (men det tror jeg det er)). Sveket
LilleBille Skrevet 22. desember 2003 #9 Skrevet 22. desember 2003 Hei, hei! Hva mener dere? Hvor går grensen til utroskap (slik dere tolker den)? Hvis dere en dag hadde merket at deres kjære hadde fått et "sykt" beskyttelses behov for mobiltelefonen og at de har slått av lyden på den om natten samt at de hadde sendt dobbelt så mange SMS- er siste måned enn gjennomsnittet av alle andre måneder, hadde dere begynt å lure litt da? Hva hadde dere i så fall tenkt? Ville ikke vært et øyeblikk i tvil om at hun hadde noe på gang som ikke er forenelig med troskap i et forhold å gjøre. - Desverre
Tusseline Skrevet 22. desember 2003 #10 Skrevet 22. desember 2003 Hvor går grensen til utroskap (slik dere tolker den)? En regel: Det du ikke er villig til å gjøre med moren/faren din, gjør du ikke med andre jenter/gutter enn kjæresten!
aline Skrevet 23. desember 2003 #11 Skrevet 23. desember 2003 Og dersom du tar rådene om å tyvkikke på hennes telefon, og finner ut at det IKKE er noe, så vær rede for at HUN kanskje sier takk og farvel. Bare så man er klar over den mulige konsekvensen også. Sier ikke at du har feil, men tror ikke på å luske i andres privatsaker for å få svar på om kjærsten er utro eller ikke. Kanskje man heller da bør ta en pause, og se om det er noe å ta vare på, om tillitten kan komme tilbake dersom man ser klarere utenfra. Det kan være hun er utro, det kan være at hun ikke vil du skal lese meldingene hennes fordi hun tror du er usikker på henne, og meldinger er lett å missforstå! Ihvertfall om man ikke kjenner avsender! JEG personlig ville heller ha satt meg ned med henne, forklart hva det gjør med deg og sagt at du synes det er vanskelig å ikke være sikker, at hun har endret seg og fått ett anstrengt forhold til telefonen sin i nærheten av deg, og at du er redd det er noe galt. Stoler du ikke på svaret hun gir deg, (og man trenger faktisk ikke gi seg dersom hun skulle bli irritert, spør heller hvorfor hun blir det, dere er kjærster og må kunne snakke om ting som plager en eller begge, uten sinne.) så vurder om dere kanskje trenger en liten pause? Jeg har selv blitt sviktet grovt!! Og valgte å stole på svaret x ga meg da jeg spurte. At han løy om det fant jeg ut først flere år senere. Men jeg for min del kan ikke være sammen med en jeg ikke stoler på, jeg kan ikke begynne å åpne andres post fordi jeg er usikker på kjærsten min. Det var egentlig godt å vite at jeg også i situasjonen forholdt meg slik jeg mener er rett, altså at jeg ikke begynte å spionere. Da vet jeg hvor jeg har meg selv, hvordan jeg er. Andre må man bare stole på, eller la gå.
Gjest GreenSky Skrevet 23. desember 2003 #12 Skrevet 23. desember 2003 Ja, jeg er enig med deg aline. Det at en er sammen med en person betyr ikke at en har noen som helst rett til lese partners post/mail/sms. Jeg ville heller konfrontert henne på en annen måte, hadde jeg vært deg.
Suzy Skrevet 23. desember 2003 #13 Skrevet 23. desember 2003 Utrolig godt innlegg Aline! Jeg er så enig med deg.... Har sjøl opplevd intens kontrollering og sjalusi fra parneren min - ute grunn - og det endte med at jeg bedro ham fordi jeg uansett var mistenkt (hadde det miserabelt utenom det også, men likevel...). Poenget er at det er ødeleggende å passe på at man ikke støter sin mistenksomme partner hele tiden og etter en tid blir du over-forsiktig og virker sikkert noe hysterisk... Snakk med henne - det er jo lov å lure
Gjest Lille bolle Skrevet 23. desember 2003 #14 Skrevet 23. desember 2003 Helt enig med deg aline. Jeg har desverre vært i den samme situasjonen hvor jeg voktet over min tlf.. med god grunn.. Det beste er å SNAKKE med henne! Å sniklese er ingen god ting, mens forklaring og å fortelle henne at du er fortvilet og redd, det viser bare en menneskelig deg.. :o) Lykke til!
Gjest Virvel Skrevet 27. desember 2003 #15 Skrevet 27. desember 2003 I våres ble plutselig kjæresten min fullstendig paranoid når det gjaldt meg og hans mobil... Vi pleide å ha et ganske avslappet forhold til hverandres eiendeler; han lånte min mobil og jeg lånte hans, men plutselig fikk jeg ikke komme i nærheten. Jeg visste at han hadde møtt en jente som hadde falt pladask for ham. I begynnelsen fortalte han mye om henne, og vi lo litt av hvor patetisk hun var... Så syntes jeg hun ble litt vel nærgående, og tok det opp med ham. Da sluttet han å fortelle meg om henne. Det eneste han sa var at jeg var dum, og at hun ikke var noen trussel. Vel. Han er sammen med henne nå. Jaja. Jeg ville ikke snoket på kjærestens mobil, i hvert fall. Det er, som flere her sier, best å ta det opp med vedkommende.
Gjest Poirot Skrevet 27. desember 2003 #16 Skrevet 27. desember 2003 Jeg visste at han hadde møtt en jente som hadde falt pladask for ham. I begynnelsen fortalte han mye om henne, og vi lo litt av hvor patetisk hun var... Så syntes jeg hun ble litt vel nærgående, og tok det opp med ham. Da sluttet han å fortelle meg om henne. Det eneste han sa var at jeg var dum, og at hun ikke var noen trussel. Vel. Han er sammen med henne nå. Been there too...
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2003 #17 Skrevet 28. desember 2003 Jeg er en av de som vokter tlf min.......Ja jeg er utro :oops: Er ikke stolt av det,har møtt han tre ganger siden sept,men vi har kontakt pr tlf....Så var det sagt,så kan dere jo bare kjefte i vei.......
Gjest Seleena Skrevet 28. desember 2003 #18 Skrevet 28. desember 2003 Kjefte? Gjør som du vil....... Jeg vet ikke om jeg hadde blitt misstenksom om han slo av mobilen. Det er jo bare flott. Beviser at han ikke trenger å være tilgjengelig hele døgnet. Men om han skriver mld og jeg ikke får se, så hadde jeg kanskje begynt å lurt og kanskje spurt om hvorfor. Fordi vi sier nesten alltid til hverandre hvem som skiver... Er bare en liten "greie" vi har. Jeg har aldri vert utro - ikke på sms heller. Tror man at gresset er grønnere på andre siden, får man slå opp før man utforsker !
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2003 #19 Skrevet 29. desember 2003 Jeg er en "snoker" og det har bare gjort livet mitt verre i form av enda mer :klø: Samboeren min har i utgangspunktet et slikt sykt forhold til mobilen sin og jeg finner ofte meldinger fra eks- en hans. De er "bare gode venner" som det heter, men meldingene fra henne gjør meg bare frustrert og fortvilet. Hun sender meldinger som "God natt'a, vennen" og "Kan du ringe meg?" Skulle ønske jeg aldri begynte å snoke for da hadde jeg ikke visst om dette....... :evil:
Gjest Gjest nu Skrevet 29. desember 2003 #20 Skrevet 29. desember 2003 Eksmannen oppførte seg også panisk ovenfor mob sin. Jeg klarte etterhvert ikke å la være å sjekke selvom jeg aldri trodde jeg skulle gjøre slikt. Mistenksomheten og usikkerheten tok fullstendig over. Jeg gjorde han ikke oppmerksom på alt jeg fant på mob. Sjekket den systematisk og over lengre tid da jeg visste at han hadde løyet allikevel. Slik oppdaget jeg forholdet han hadde på si og endte vårt. Angrer ikke på det jeg gjorde. Har kastet bort nok tid og krefter på han, ikke minst all smerten og søvnløse netter mens det pågikk. Til deg som startet tråden vil jeg bare si at jeg hadde sjekket. Dette er en vond sitasjon og du trenger å vite hva som skjer. Det er faktisk ditt liv og din fremtid det handler om. Uansett føler jeg med deg og vet hvordan du har det. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå